Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 245190 defa)

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
AKL motorda çıkabilecek birkaç kronik sorun var demişsiniz. bunlar nelerdir acaba?
    chip uygulamasına gelince aracın kendi beyni programlamaya uygunsa hiç bir ekleme yapmadan bilgisayarda yükleme yapıyorlarmış değilse ekleme yapıyorlarmış.detaylı bilgi için
         http://www.chiptuningtrabzon.com/
    birde siz yağ olarak ne kullanıyorsunuz? bizim usta selenia diye bişi kullandı 10000 de değişmesi lazımmış.
    ilk seferde hemen castrol magnatege dönecem. bir akrabamda mobil 1 den vazgeçme pahalıdır ama en iyisidir diyor. aracımı biliyorsunuz 1.6 AKL , siz ne önerirsiniz.

Logged

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
bu arada cevaplarınız ve ilginiz için tekrar teşekkürler :saygılar

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
bu arada cevaplarınız ve ilginiz için tekrar teşekkürler :saygılar
AKL Motorun kronik arızaları
1.Boğaz kelebeği kirlenmesi sonucu  rolentinin dengesizleşmesi
2.Boğaz kelebek borusunun esnek kısmının yağ buharından dolayı yumuşayıp kırılması bu nedenle rolentini dengesizleşmesi.
3.Hararet mişiri arızası sonucu fazla yakıt yakma sorunu
4.Şanzımanda ayna dişlisinin perçinlerinin kopması sonucu kalkışlarda ve vites deşimlerinde vuruntu.
5.Yağ deişim süresi geçirilirse karterde toplanan karbon birikintilerinin yağ süzgecine takılarak yağ lambasını yakması.
ve şuanda aklıma gelmeyen bir kaç tane daha ufajk tefek problem .
Tuning işinde en sağlıklısı ECU nın içindeki chip sökülerek programlanmasıdır kesinlikle ek parça bağlatarak işlem yaptırmayın ayrıca hp gücünü %10dan fazla arttırmayın standart motorda daha fazlası çabuk aşınmaya neden olur.
Ben kendi aracımda castrol magnetec kullanıyorum ve 15 bin kmde bir değiştiriyorum ve kesinlikle 15bin kmyi aşmıyorum.Selena da iyi bir markadır fakat castrol ü vw öneriyor o nedenle şaşma derim.
ayrıca bende sizlere teşekkür ederim konuya ilgi gösterdiğiniz için.iyi geceler dilerim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
AKL Motorun kronik arızaları
1.Boğaz kelebeği kirlenmesi sonucu  rolentinin dengesizleşmesi
2.Boğaz kelebek borusunun esnek kısmının yağ buharından dolayı yumuşayıp kırılması bu nedenle rolentini dengesizleşmesi.
3.Hararet mişiri arızası sonucu fazla yakıt yakma sorunu
4.Şanzımanda ayna dişlisinin perçinlerinin kopması sonucu kalkışlarda ve vites deşimlerinde vuruntu.
5.Yağ deişim süresi geçirilirse karterde toplanan karbon birikintilerinin yağ süzgecine takılarak yağ lambasını yakması.
ve şuanda aklıma gelmeyen bir kaç tane daha ufajk tefek problem .
Tuning işinde en sağlıklısı ECU nın içindeki chip sökülerek programlanmasıdır kesinlikle ek parça bağlatarak işlem yaptırmayın ayrıca hp gücünü %10dan fazla arttırmayın standart motorda daha fazlası çabuk aşınmaya neden olur.
Ben kendi aracımda castrol magnetec kullanıyorum ve 15 bin kmde bir değiştiriyorum ve kesinlikle 15bin kmyi aşmıyorum.Selena da iyi bir markadır fakat castrol ü vw öneriyor o nedenle şaşma derim.
ayrıca bende sizlere teşekkür ederim konuya ilgi gösterdiğiniz için.iyi geceler dilerim.
         ben teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.
         siz kendi aracınızda chip uygılama yoluna gittiniz mi?önerir misiniz?
         birde CARBON CLEAR denen bi olay var, enjeksiyonların temizlenmesi içinmiş. eski araçlarda enejksiyon ve subaplarda baglanan kurumları temizlemek için, bilginiz var mı ve önerirmisiniz? böle ekstra bakım lar kaç bin km de yapılmalı yapılırsa. servisin periyodik bakımların da böle bişiden bahsedilmemiş.
         anlayacağınız ben araca her türlü faydalı olacak bakımı yaparak, ilk günki performansını yakalamak  ve sorunsuz çalışmasını sağlamak istiyorum.birazda vw genim hep en önde gitsin diye :Dsizin de farklı uygulamalardan önerileriniz varsa onları da bilmek isterim.?

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Aracınızda sanroof varmı eğer varsa onun su kanalları tıkanmıştır.Eğer sanroof yoksa aracınızın altındaki tapaları kontrol ettirin onlardan bir veya birkaçtanesi düşmüş olabilir.
Eyüp bey aracımda sanroof yok.Altındaki tapalarda sağlam.Başka nereden su alır?
03.06.2005

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Eyüp bey aracımda sanroof yok.Altındaki tapalarda sağlam.Başka nereden su alır?
Kontrol etmek gerekir fakat genel olarak su alma şikayetleri buralardan çıkıyordu.Birde kapı fitillerinin sağlam basıp basmadığını deneyebilirmisiniz kapılara silikon sprey sıkın fitiller bir iki saate kadar şişer sonrada kapıları biraz içe aldırın silikon spreyi sıkınca kapıları kapatmadan en az 30 dakıka bekleyin. Bu işlemler sonucunda halen su alıyorsa aracın halısı sökülüp basınçlı su testi yapılarak kontrol edilmesi gerekir.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
     siz kendi aracınızda chip uygılama yoluna gittiniz mi?önerir misiniz?
         birde CARBON CLEAR denen bi olay var, enjeksiyonların temizlenmesi içinmiş. eski araçlarda enejksiyon ve subaplarda baglanan kurumları temizlemek için, bilginiz var mı ve önerirmisiniz? böle ekstra bakım lar kaç bin km de yapılmalı yapılırsa. servisin periyodik bakımların da böle bişiden bahsedilmemiş.
         anlayacağınız ben araca her türlü faydalı olacak bakımı yaparak, ilk günki performansını yakalamak  ve sorunsuz çalışmasını sağlamak istiyorum.birazda vw genim hep en önde gitsin diye :Dsizin de farklı uygulamalardan önerileriniz varsa onları da bilmek isterim.?

Çevrimdışı basinger19

  • İleti: 21
  • özgürce düşün özgürce hisset
    • Profili Görüntüle
  selam kardeş  bende 2002 bora comforline vararacın bilgisayarında abgass werkstatt yazıyor bide son günlerde service jetzt yazıyor yardımcı olursan sevinirim teşiekkürler kendine iyi bakkk :tamamdir

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
     siz kendi aracınızda chip uygılama yoluna gittiniz mi?önerir misiniz?
         birde CARBON CLEAR denen bi olay var, enjeksiyonların temizlenmesi içinmiş. eski araçlarda enejksiyon ve subaplarda baglanan kurumları temizlemek için, bilginiz var mı ve önerirmisiniz? böle ekstra bakım lar kaç bin km de yapılmalı yapılırsa. servisin periyodik bakımların da böle bişiden bahsedilmemiş.
         anlayacağınız ben araca her türlü faydalı olacak bakımı yaparak, ilk günki performansını yakalamak  ve sorunsuz çalışmasını sağlamak istiyorum.birazda vw genim hep en önde gitsin diye :Dsizin de farklı uygulamalardan önerileriniz varsa onları da bilmek isterim.?
Yellow driver
Daha öncede bir arkadaşımız carbon clean hakkında soru sormuştu geniş bir açıklama yapmıştım o açıklamayı bulup okursanız emininm aklınızda soru işareti kalmıcaktır.
Ayrıca ben aracıma chip uygulaması yaptırmadım yaptırmayı düşünüyorum ama fırsat bulup arkadasımın yanına gidemedim.fakat bir arkadasımın bora 2005 model 1,6 16v motora uyguladık farkedılır duzeyde araçta rahatlama oldu süratlenmesi biraz arttı yaklaşık 7 hp arttığını tahmin ediyoruz yakıtıda değişmedi.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
  selam kardeş  bende 2002 bora comforline vararacın bilgisayarında abgass werkstatt yazıyor bide son günlerde service jetzt yazıyor yardımcı olursan sevinirim teşiekkürler kendine iyi bakkk :tamamdir
Basinger19 merhaba .
Service jetzt yazısı bakım aralığı programlaması yapılmadığında çıkar test cihazlarıyla veya manuel olarak söndürebilirsiniz.
Aracınızdaki arıza ikazı birçok nedenden dolayı yanmış olabilir bu yüzden bir servise gidip test cihazına bağlatmanız gerekiyor test cihazınıda yazan arıza açıklamasını bana söylerseniz ancak o şekılde yardımcı olabilirim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
teşekkürler
 :)

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
sayın mekartonik bey AKL motor için yazdığınız kronik sorunlar BCB motor kodlu araçlar içinde geçerli mi?

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
sayın mekartonik bey AKL motor için yazdığınız kronik sorunlar BCB motor kodlu araçlar içinde geçerli mi?
Merhaba Alper bey.BCB motorlar için farklı bir kaç sorun var.onlarıda yazayım.
1.EGR (eksoz geri dönüş ) sisteminde yakıttan kaynaklanan kurumlaşma nedeniyle sıkışma olur epc ve check ikazı yakar.
2.Ateşleme bobinleri her silindir için ayrıdır 4 adet bulunur zaman zaman motorda tekleme olur ve check ikazı yakar.
3.Boğaz kelebeği yakıt buharından dolayı  kirlenir ve epc ve check ikazı yakar.
4.Aktif karbon filtresi selenoid valfi sıkışır ara EPC ve CHECK ikazı yakar.
5.Motor yağ dolum kapağı contaları aşınır veya kapak gevşek kalır yada motor çalışırken yağ dolum kapağı açılırsa motor gaz yemez EPC ikazını yakar.
6.Şanzıman kulağı çok esnek olduğu için zamanla çabuk aşınır ve seyir halınde gaza basıp bıraktıkça vites kolu aşırı oynar .
7.Vites mekanizmalarının cubuklarındakı ufak rotlar yağsızlıktan sıkışır hem viteslere zor geçer hemde gıcık edici bir gıcırtı sesi çıkarır.
8.Solventli yakıt alındığında biraz agrasif kullanılırsa eksoz subapları yanar ve motor dengesiz çalışmaya başlar.
9.Aynen AKL motor gibi yağ değişim km si geçirilirse karbon birikintileri karterde fazla birikerek süzgeci tıkar ve yağ ikazı yakar.
10.Kalkışlarda ve vites değiştirirken zaman zaman önden ıslık sesine benzer bi ince bir sürtme sesi gelir bunun nedeni ise debriyaj baskısını itme çubuğunun ucunun sürtünmeden dolayı çok pürüzsüz bir hale gelmesi bu nedenle saca iyi tutunamadığından dolayı sürtünme sesi çıkarması (Ben bu sesi 5 aydır çekiyorum ama zararsız olduğu için işlem yapmıyorum )
Alper bey bu yazdığım liste sizi ve diğer BCB motora sahip bora sahibi arkadaşları rahatsız etmesin bu sorunlar çok sık olmasada kesinlikle karşılaşacagınız sorunlar sadece yakıt konusunda dikkatli olmanızı öneririm en çok masrafı o çıkarıyor.Aklıma şu anda gelmeyen birkaç tane daha kronik sorun var onlarıda başınıza geldikçe bana soracağınızdan eminim :) Görüşmek üzere iyi günler dilerim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
teşekkür ederim mekatronik bey baya bi kronik arıza varmış.İnşallah bunlardan herhangi birini yaşamayız.Yaz tatili bi gelse memlekette özel servise yada bosch servislerine gitmeli yağ triger  bütün filtreleri değiştirmeli...

Anlaşılan bu araçlara iyi bakılmaz ise mazallah ocağımıza incir ağacı diker ....