sayın mekartonik bey AKL motor için yazdığınız kronik sorunlar BCB motor kodlu araçlar içinde geçerli mi?
Merhaba Alper bey.BCB motorlar için farklı bir kaç sorun var.onlarıda yazayım.
1.EGR (eksoz geri dönüş ) sisteminde yakıttan kaynaklanan kurumlaşma nedeniyle sıkışma olur epc ve check ikazı yakar.
2.Ateşleme bobinleri her silindir için ayrıdır 4 adet bulunur zaman zaman motorda tekleme olur ve check ikazı yakar.
3.Boğaz kelebeği yakıt buharından dolayı kirlenir ve epc ve check ikazı yakar.
4.Aktif karbon filtresi selenoid valfi sıkışır ara EPC ve CHECK ikazı yakar.
5.Motor yağ dolum kapağı contaları aşınır veya kapak gevşek kalır yada motor çalışırken yağ dolum kapağı açılırsa motor gaz yemez EPC ikazını yakar.
6.Şanzıman kulağı çok esnek olduğu için zamanla çabuk aşınır ve seyir halınde gaza basıp bıraktıkça vites kolu aşırı oynar .
7.Vites mekanizmalarının cubuklarındakı ufak rotlar yağsızlıktan sıkışır hem viteslere zor geçer hemde gıcık edici bir gıcırtı sesi çıkarır.
8.Solventli yakıt alındığında biraz agrasif kullanılırsa eksoz subapları yanar ve motor dengesiz çalışmaya başlar.
9.Aynen AKL motor gibi yağ değişim km si geçirilirse karbon birikintileri karterde fazla birikerek süzgeci tıkar ve yağ ikazı yakar.
10.Kalkışlarda ve vites değiştirirken zaman zaman önden ıslık sesine benzer bi ince bir sürtme sesi gelir bunun nedeni ise debriyaj baskısını itme çubuğunun ucunun sürtünmeden dolayı çok pürüzsüz bir hale gelmesi bu nedenle saca iyi tutunamadığından dolayı sürtünme sesi çıkarması (Ben bu sesi 5 aydır çekiyorum ama zararsız olduğu için işlem yapmıyorum )
Alper bey bu yazdığım liste sizi ve diğer BCB motora sahip bora sahibi arkadaşları rahatsız etmesin bu sorunlar çok sık olmasada kesinlikle karşılaşacagınız sorunlar sadece yakıt konusunda dikkatli olmanızı öneririm en çok masrafı o çıkarıyor.Aklıma şu anda gelmeyen birkaç tane daha kronik sorun var onlarıda başınıza geldikçe bana soracağınızdan eminim
Görüşmek üzere iyi günler dilerim.