Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 245246 defa)

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
   Eyüp Usta tekrar merhabalar;
 Bugün arkadaşın biri otomatik şanzumanla ilgili bi kaç şey söyledi ve canım baya bi sıkıldı...Hatta tartıştık.
Tam 15 sayfa sıkıntıları dinlediniz belki arada bu problem geçmiş olabilir bundan dolayıda kusuruma bakmayın lütfen.
1.si otomatik şanzumanın balatalarının belirli aralıklarla değişmesi gerekir mi?(Her vitesin balatası varmış bu arada)
2.si 15 binde bir yağ ve filtresinin değişmesi gerekirmiş.
3.sü en fazla 120 binde balatalar biter ve dişlileri sıyırmaya başlarmış.
4.sü eğer rampada geri kaçırıyorsa şanzımanı çöpe atıcakmışız.
  İster gülün ister ağlayın ama böyle bi durumun izahını yaparsanız sevinirim.Saygılar.
Mustafa bey ben böle hurafelere gülmeklede kalmam kahkaha atarım :D:D:D
Yok öyle birşey kesinlikle ben size kısacası şunları söyliyeyim otomatik şanzımanla ilgili
1.90.000 km de bir yağı ve filtresini değiştirin
2. yok :D

Gelelim kaydırma meseledine her otomatik araç kayar özelliklede son zamanlarda üretilen araçlarda nedenine gelince eksoz emisyonları ve yakıt ekonomisi sağlamak adına araçların motor hacimleri git gide düşüyor ve rolenti devirleride ortalama 700 d/d gibi .otomatik araçlar tork konvertörü adı verilen bir kavrama mekanizmasının içinde oluşan merkez kaç kuvveti kullanılarak haraket iletimi sağlar.Bu nedenle rolenti devri düşük olan araçların kavramasıda biraz zayıf olur ama sadece rolentide büyük motorlu araçların içindeki çarklar büyük oldugu için kayma az olur küçük motorda biraz fazla bu sorun değildir sorun aracınızın gazına basıyor basıyor birden kavrayıp vuruntu yapıyorsa var demektir.Şansıman içindeki balataların değişim km si yok eğer çok zorlarsanız yağını zamanında değiştirmezseniz şanzımanı yağsız bırakırsanız o zaman yanar butun balatalar değiştirisiniz.Arkadaşınız otomatik şanzıman hakkında her şeyi yanlış biliyor istediğiniz gibi iddalaşın gerekirse ispatını ben yaparım burda ;).
Saygı sevgi bizlerden efendim ...
Dikkat ısırır !!!

Logged

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
kardeşime katılıyorum   ^-^
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
 Eyüp ustacım bizleri aydınlattığın için teşekkür ederim.Şimdi ben 118000'km de aracın şanzıman yağ ve filtresini değiştirdim.Eksilme vs. olmadığı sürece bir daha ki değişim 208000 km'de olacak anladığım kadarıyla.Gayet düzgün şanzımanı zorlamadan ani yüklenmeler yapmadan kullandığım zaman daha ne kadar problem çıkarmaz normal şartlar altında?şu anki km119 bin bu arada?
03.06.2005

Çevrimdışı erdem2179

  • İleti: 1052
  • erdem2179
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk3 gti
  • Şehir: İzmir
şanzıman yağının filtresimi var...
Mk3 gti

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
şanzıman yağının filtresimi var...
Otomatik şanzımanlı araçların filtreside var en azından bizim vw ler için.Herhalde diğerlerindede vardır.Erdem bey.
03.06.2005

Çevrimdışı erdem2179

  • İleti: 1052
  • erdem2179
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk3 gti
  • Şehir: İzmir
bişey daha öğrendim teşekkürler...
Mk3 gti

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
1.6 16v boralara defalarca montaj yapıldı bu araçları 8 valfden ayıran özelliği
lpg kalibrasyonunun daha hassas yapılması gerektiği yönünde.İşçilik konusunda
artık çok fazla söz söylemek istemiyorum ;bu piyasa 2003 yılından bu yana sıralı gaz ile haşır neşir fakat hala bu işe yeni başlayan firmaların alkasız montajlarıyla karşılaşıyoruz.sizin aracınızda dikkat edilmesi gereken 2 önemli husus var;
1)oem map sensörü bağlantısı: Normalde bayilerimiz aracı kalibre ederken sadece ilk ayarda kullanılan bir ayar mapı kullanırız.bu ayar mapı aracın ayar esnasındaki manifolt basınç değerini ölçer ve kalibre eder ayar sonunda bu map sensörü araçtan alınır ve sistem ayar yapılırken elde edilen verilere göre bu map haritasını kullanır.
Biz ise ayar mapı kullanmayıp aracın manifolt değerini sürekli ölçmesi için aracın orjinal map sensörüne bağlantı yaparız bu sayade araç sadece ayar esnasındaki değerlere göre değil sürekli yeni değerlere göre manifolt basıncını okur bu ise performans ve yakıt ekonomisi sağlar.

2)eobd cihazıyla kalibrasyon ; ............. programı ile sistem kendini % 5 hata ile kalibre eder fakat biz bu ayar ile yetinmeyip aracınızın eobd soketınden aracınızın ecüsüne bağlanıp %0 hata ile ayarın ince düzeltmelerini yapıyoruz bu sayade Aracın arıza lambası yanması gibi bir şikayet yaşamassınız ;performans ya da yakıt şikayetiniz olamaz.


sayın eyüp hocam ve serkan hocam..

aracıma lpg düşünüyorum yukarıdaki yazıyı bir markanın bana yazmış olduğu yazısından aktardım.1.6  16V düz vites bir araç için yukarıdaki yazılar  ne derece doğru?

Sizolsaydınız yerime hangi markayı taktırırdınız?(Marka sorusunun cevabını özelden de atabilirsiniz)

Ayrıca benim araç için dikkat edilmesi gereken şey nedir lpg montajında?Eyüp beyin aracında lpg sistemi var bildiğim kadarıyla.

Esasında lpg markasından çok takan usta önemli ama başka bir sitenin lpg forumunda onu takma benim kiti tak o şöyle ötü böyle rezil eder seni gibi muhabbetler var.amacım en ucuz kiti en iyi ustaya taktırmak ama yukarıdaki gibi bir yazı gelince acaba ucuz yerine pahalı bir marka mı taktırsk idiye düşünüyor insan.

Lpg montajında sanırım önemli olan iyi içilik ve kalibrasyon.Ayrıca enjöktörlerin manifolta en yakın mesafeden moınte edilmesi.Ayrıca manifolt delinirken ters dönen matkap kullanmak....Acaba bşaka şeyler var mı bilinmesi gereken yada dikkat edilmesi gereken?

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Eyüp ustacım bizleri aydınlattığın için teşekkür ederim.Şimdi ben 118000'km de aracın şanzıman yağ ve filtresini değiştirdim.Eksilme vs. olmadığı sürece bir daha ki değişim 208000 km'de olacak anladığım kadarıyla.Gayet düzgün şanzımanı zorlamadan ani yüklenmeler yapmadan kullandığım zaman daha ne kadar problem çıkarmaz normal şartlar altında?şu anki km119 bin bu arada?
Mustafa bey otomatik şanzıman şu veya herhangi bir motor şu kadar km yapar demek yanlış olur ama ortalama  300-400 bin km sorunsuz kullananları gördüm dikkatli kullanırsanız 500 binden fazla kullanırsınız ama sonuçta bu makinalar kul yapısı yarın ne olacağı belli olmaz ekstra bişey çıkmazsa şanzımandaki balatalar 500 bin km gider.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alper bey daha öncede size tartarini markasını tavsiye ettiğimi söylemiştim çünki ben istanbul maslak (türkiyenin en iyi sanayisi ) bütün lpg ustalarını dolaştım ve bazı sorular sordum ve aradığım özellikler şunlardı.

1.Arıza ikazını yakıyormu.
2.Yakıt tankınız ne marka ne tür belgeleri var (iso-tse-tüv v.b )
3.Kaç kmde ayar yapılıyor.
4.Kaç kmde bakım yapılıyor.
5.Montaj esnasında Lpg Beynini nereden ve nasıl bağlıyorsunuz.
6.Enjektörleriniz seslimi çalışıyor değişim km'si kaç.
7.Montaj esnasında bağlantıları vidalarlamı kelepçelerlemi yapıyorsunuz.
8.Belli bir süratten sonra lpg'den benzine geçme gibi bir durum varmı.
9.Ne kadar ekonomi sağlarım.
10.Performansı çok fazla düşermi.
Bu sorulara cevap arayın bence alper bey map sensörü mup sensörü kafanızı karıştırmasın montajı yapan usta çok önemli ama üründe önemli 1.6 16V araçlarımız euro 4 normunda eksoz emisyonuna sahip ön ve ana katalizöre sahip 2 adet lamda sensörüyle denetlenen bir motor bu nedenle takılan lpg sisteminin kaliteli olması gerekiyor.
Benim aracımda yaklaşık 17bin km oldu bir defa arıza ikazı yanmadı ayar bozulmadı parça değişmedi bakım gerekmedi.Şehir içinde istanbulda 16 kr. Uzun yolda 13 kr yakıyor performans derseniz 0/100 10.0 sn son sürat 210km/h olarak kendim ölçtüm Lpg'deyken.
Tavsiyem Tartarini markası taktırmanızdır Bu arada ben tartariniden para felanda almıyorum sadece üründen çok memnunum.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
   kardeşimin aracındaki lpg sisteminden  bende çok çok  memnunum .... ;D
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı sahin25400

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
eyüp ustam benim 2002 model bora arcım sabahları ve motor soguk oldugu zaman gündüzde zor çalışıyor bazeen 2,3 marşta bile zor alıyor ayrıca bu esnada gaz vermeden kesinlikle çalışmıyor . aracın aküsünü yeni degiştirdim.ama sonuç aynı  marş basıyo ama gaz vermeyin ce çalışmıyo motor ısındıktan sonra tek marşta gaz vermeden çok rahat çalışıyo. soguklardan olmadıgını düşünüyom çünkü havalar sıcak oldugu günlerlldede  örmegin dün +7 derecede aynı problem aynı gün içinde iki üç defa tekrarladı. yardımcı olursanız çok seviniriim ben ilçede oldugum için sevise gidemiyom

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
merhaba  soruyu kardeşime sormuşsunuz isterseniz şimdilik ben yardımcı olayım...havanın sıcaklığı değil aracınızın motorunun sıcaklığı önemlidir yazın 30 derecede de motorunuz geç çalışabilir.
   tarif ettiğiniz arızanın %100 tespiti için aracınızın vw diagnoz cihazına bağlanması gerekir .....
ama  tecrübelerime dayanarak  bu tip arızalarda sorunun hareret müşüründen kaynaklanma olasılığı yüksek olduğundan...ı
    pratik olarak hareret müşürü kontrolünü yapmamız gerekiyor...fakat konrol esnasında motor kontrol ünitesine arıza kaydı yazılacak bu sefer ikaz lambanız yanacak yine servise gitmeniz gerekecek....lamba yansın sorun değil gittiğim zaman arızayı sildiririm derseniz...
burada iş size düşüyor..
    motor kaputunuzu açın ...aracınızın motorunun size göre sağ tarafında 
radyatör üstünden gelen hortumun motora bağlandığı parça üzerine monte edilmiş.....
   yeşil renkte bir müşür göreceksiniz..
  müşürü soket tırnağını basılı vaziyette iken soketi diğer parmaklarınızla önce ileri sonra geriye doğru çekip çıkarın...
  aracınızı çalıştırın...hala geç çalışır ise  tekrar görüşürüz...
 
hararet müşürünüzün soketini takmayı unutmayın...


         test işlemi  ile ne yapmış olduk diyorsanızzz.....kısaca anlaşılır vaziyette açıklıyım...
 
     hararet müşürü bir dirençtir..mkü ve arac göstergesine ayrı ayrı olarak direnç veriri.. fişini çıkararak hararet müşürünün  m.kont.ünitesi ne gönderebileceği en yüksek yani en soğuk değeri
 -40 derece  soğuktaymışız gibi m.kont ünite bildirdik..
   bu vaziyette motorunuzun soğuk modta çalışması gerekir.....

 
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
eyüp ustam benim 2002 model bora arcım sabahları ve motor soguk oldugu zaman gündüzde zor çalışıyor bazeen 2,3 marşta bile zor alıyor ayrıca bu esnada gaz vermeden kesinlikle çalışmıyor . aracın aküsünü yeni degiştirdim.ama sonuç aynı  marş basıyo ama gaz vermeyin ce çalışmıyo motor ısındıktan sonra tek marşta gaz vermeden çok rahat çalışıyo. soguklardan olmadıgını düşünüyom çünkü havalar sıcak oldugu günlerlldede  örmegin dün +7 derecede aynı problem aynı gün içinde iki üç defa tekrarladı. yardımcı olursanız çok seviniriim ben ilçede oldugum için sevise gidemiyom
Şahin arkadaşım serkan ustamızın da belirttiği gibi aracınızın hararety muşirinde problem olabilir motor ısının bilgisi araç çalışırken çok önemlidir tarif ettiği gibi testinizi yapın muhtemelen araç daha rahat çalışacaktır.
Başka bir kontrolde boğaz kelebeği adı verdiğimiz emme manifoldu girişindeki parçanın kelebek yüzeyinde oluşan yağ buharının oluşturdugu kurum birikintisini rolenti konumunda yeterli hava girişine musade etmemesi sonucu siz gaza basmak suretiyle hava yolunu açarsınız aracınız rahat çalışır buda bir sorun demektir ve bogaz kelebeğinin temizlenmesi gerekir bu temizlik işlemini yaptıktan sonrada adaptasyon gerekmektedir siz eğer herhangi bir servise gidemiyorsanız en azından bir tamircide bogaz kelebeğini temizletin daha eskisine nazaran daha iyi olacaktr fakat kesin verim adaptasyon yapıldıktan sonra alınır.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı sahin25400

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
cevaplar için her ikinizedende Allah razı olsun.çok saolun sabırla cevap yazdıgınız için.burada bir arkadaşım benzin basıncını ayarlayan bir regülator ve geri dönüş valfinden kaynaklanabilecegini söyledi bu olabilirmi böyle bir şey varsa bu regülator motarun nersinde  birde sizin dediginiz hararet müşürü kontralünden sonra yanan bu arıza ikazının bir zararı olurmu .
« Son Düzenleme: 04 Mart 2009, 21:09:21 Gönderen: sahin25400 »