Merhaba Mekatronik34 kardeş ve diğer bora kullanıcıları, siteye yeni üye oldum. Bende 2002 model otomatik comfortline bora kullanıcısıyım, aracın kilometresi 78.000 km de.
Mekatronik34 kardeş verdiğin cevapları tek tek okudum, bora konusunda bilgili olduğun belli, ayrıca edebi yönünde son derece güçlü ki son derece karışık teknik konuları çok net bir şekilde izah etmişsin, benimde sana aracımla ilgili yaşadığım sorunlarla ilgili bir kaç sorum olacak, cevaplarsan sevinirim.
2 hafta önce aracımda su gösterge ve stop lambası yanınca ayrıca da antifriz koydurmak için sanayiye gittim, sanayide ki usta (ustayı çok yakından ve yıllardır tanıyorum) bana suyun içine yağ karışmış olduğunu ve aracımın silindir kapak jontasının yanmış olduğunu ve bu jontanın değişmesi gerektiğini söyledi, neyse değiştirmesini söyledim hatta kafamda trigger kayışınında değiştirmek olduğundan rica ettim onuda değiştirdi usta. Buraya kadar herşey yolunda idi.
Fakat aracı kullanmaya başladıktan sonra benzinde veya gazda farketmeksizin aracın kırmızı ışıkta yada durmak zorunda kaldığım diğer zamanlarda hareket ettiğimde zorlandığını, vuruntu yaptığını, gaza yüklendiğimde yerinde önce çakılıp kaldığını daha sonra ise aniden fırladığını gördüm, birde araç eskisinden çok daha fazla ses yapıyor. Birde hafif meyilde bile geriye doğru kaçıyor, oysa daha önceden böyle birşey olmazdı. Bunlar özellikle ilk kilometrelerde çok daha belirgin, ancak 3-5 kilometre yol alıpta durmak zorunda olduğum zaman kalkış anında biraz düzeldiğini gördüm. Bu durumu ustaya anlattım aracı bilgisayara bağlayıp arıza sorgulaması yaptı ama herhangi bir arıza görünmedi. Bunun üzerine yağ soğutucunda birşeyler yaptı. yine aracın havasını aldı. Bunları yaptıktan sonra eve giderken araba eski haline döndü. Ama ertesi sabah yine sorun tekrarladı. usta bugün gelmemi ve şanzıman yağ filtresinin dolmuş olabileceğini/ şanzıman yağının incelmiş olabileceğini veya şanzıman türbününde bir sorun olabileceğini söyledi. benim olay şu an için şanzımana sıçramış gibi duruyor. Oysa aracımda ustaya götürene kadar şanzımanla alakalı herhangi bir sorun yoktu. sorunun şanzımanda olmasından açıkçası korkuyorum.
Yetersiz teknik bilgimle olayı size anlatmaya çalıştım, inşallah yeterli olmuştur. Sizce benim aracın ne gibi bir sorunu olabilir. Araç şu an 78.000 km de, şanzıman yağını ne zaman değiştirmeliyim. ustaya, silindir kapak jontası, trigger kayışı, 10.000 bakım için diğer parçalar ve işçilik olmak üzere toplam 580 YTL ödeme yaptım sizce bu bedel normalmi? Ben normal olduğunu düşünüyorum ama bir de sizin fikrinizi almak istedim.
Bana bu konularda bilgi verirseniz sevinirim...