Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 241228 defa)

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
İyi günler eyüp arkadaşım. Forumun gerçekten çok güzel ve bir çok şey öğrendim teşekkür ederim. Benim sorum şöyle : 1 hafta önce motor çalışırken motor kapağını açtım ve motor kapağının deliğinden yukarı doğru hava geldiğini fark ettim bu durum normalmi yoksa motorda bi problemmi var. Gerçi 1 aydan beri biniyorum fakat bir anormallik hissetmedim ama belki de yeni bir Bora kullanıcısı olduğum için farketmemiş olabilirim. Tekrar teşekkür eder hayırlı işler dilerim... :tamamdir
Merhaba scoskun
Araçlarımız üstten eksantrikli olduğu için araç çalışırken eksantrik kamlarının oluşturduğu hava sülkilasyonu + karterden gelen krank milinin oluşturduğu hava sülkilasyonu +Azda olsa sekmanlardan gelen kaçaklar motorun üst kısmına doğru yönlendirilerek boğaz kelebek borusuna yönlendirilir ve tekrar motor içerisinde yakılır siz motor kapağını açtığınızda en kolay çıkışı sağlamış olursunuz ve sanki aracınızın sekmanları çok kompresyon kaçırıyormuş gibi üfleme yapar.
Kısacası aracınızda sorun olduğunu zannetmiyorum eskiden otomobillerin motorlarından karter havalandırma boruları alta doğru uzatılır bu kaçaklar gözle görülmez motor kapağını açtığımızdada fazla hava geliyorsa kompresyon kaçağı var derdik.Artık bu sistem tarihe karıştı ve yeni nesil tüm motorlar sadece test cihazlarıyla kompresyon kaçakları test edilebiliyor.

Açıkçası bu açıklama biraz kafa karıştırıcı olmuş olabilir anlamadığınız bir durum olursa tekrar açıklamasını yapabilirim. İyi günler dilerim
Dikkat ısırır !!!

Logged

Çevrimdışı scoskun

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Merhaba scoskun
Araçlarımız üstten eksantrikli olduğu için araç çalışırken eksantrik kamlarının oluşturduğu hava sülkilasyonu + karterden gelen krank milinin oluşturduğu hava sülkilasyonu +Azda olsa sekmanlardan gelen kaçaklar motorun üst kısmına doğru yönlendirilerek boğaz kelebek borusuna yönlendirilir ve tekrar motor içerisinde yakılır siz motor kapağını açtığınızda en kolay çıkışı sağlamış olursunuz ve sanki aracınızın sekmanları çok kompresyon kaçırıyormuş gibi üfleme yapar.
Kısacası aracınızda sorun olduğunu zannetmiyorum eskiden otomobillerin motorlarından karter havalandırma boruları alta doğru uzatılır bu kaçaklar gözle görülmez motor kapağını açtığımızdada fazla hava geliyorsa kompresyon kaçağı var derdik.Artık bu sistem tarihe karıştı ve yeni nesil tüm motorlar sadece test cihazlarıyla kompresyon kaçakları test edilebiliyor.

Açıkçası bu açıklama biraz kafa karıştırıcı olmuş olabilir anlamadığınız bir durum olursa tekrar açıklamasını yapabilirim. İyi günler dilerim

Çok teşekkür ederim Eyüp arkadaşım. Gerçekten çok yardımcı oluyorsun verdiğin emekler için Allah senden razı olsun...

Çevrimdışı murpın

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Selam, AKL motor 2001 Bora sahibiyim.
1. Araç rölantide iken hafiften sarsılma yapıyor. Sanki birisi koltuğun arkasından tutup sallıyor gibi. Bunun telafisi için ne yapmalıyım?
2. Araç 1. vites yada 2. viteste iken çok düşük hızda gereksiz sirkeliyor gibi geliyor (diğer aracım honda jazzdan sonra öyle hissediyorum) yani devriyaja basmak gerektiğini hissettiriyor. Bu bir ayarsızlığın belirtisi midir?
3. Aracın klimasını açmadan sadece havalandırmayı açmak (sıcak yada soğuk) econy tuşuna basma ile mi oluyor. Ayrıca Auto tuşuna basarsam klima çalışmış mı olur?

Saygılar teşekkürler.
Murat

Çevrimdışı murpın

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Affınıza sığınarak ilave bir sorum daha olacak.

4. Aracım garajın girişinde eğimli dururken (öne doğru) aracın orta-arkasına yakın bir yerden yağ akıntısı olmuş sanırım. Siyah ve su gibi kurumayan leke birakan bir iz olmuş. Göstergede herhangi bir uyarı yazmamakta ama bu akıntı nereden olabilir? Yönlendirimlerinizi rica ederim.

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Selam, AKL motor 2001 Bora sahibiyim.
1. Araç rölantide iken hafiften sarsılma yapıyor. Sanki birisi koltuğun arkasından tutup sallıyor gibi. Bunun telafisi için ne yapmalıyım?
2. Araç 1. vites yada 2. viteste iken çok düşük hızda gereksiz sirkeliyor gibi geliyor (diğer aracım honda jazzdan sonra öyle hissediyorum) yani devriyaja basmak gerektiğini hissettiriyor. Bu bir ayarsızlığın belirtisi midir?
3. Aracın klimasını açmadan sadece havalandırmayı açmak (sıcak yada soğuk) econy tuşuna basma ile mi oluyor. Ayrıca Auto tuşuna basarsam klima çalışmış mı olur?

Saygılar teşekkürler.
Murat
Merhaba murat bey
1.Aracınız sarsıntılı çalışırken rolentide motor devri sürekli ininp kalkıyormu yoksa sadece aracın sarsıldığımı hissediliyor.Eğer rolenti oynuyorsa boğaz kelebeği kirlenmiş veya boğaz kelebek borusu yırtılmış olabilir.
2.Aracınızla düşük hızlarda ilerlerken rolenti 1000 d/d nın altına düştüğünde satop etmemesi için rolenti motoru araca kendiliğinden gaz verir böyle bir durum yaşıyorsanız normal.Fakat siz kısmi gazla ilerlerken araç ileri geri sarsılarak vuruntuya dönüşecek şekilde sallıyorsa aracınızın yine rolenti sorunu olma ihtimali yüksek birde şanzımandan kaynaklanıyor olabilir vuruntunun sertliğini kendim görmeden açıkçası size tam olarak sorunun kaynağını söylemem zor.
3.Aracın kliması için econ tuşuna basmak yeterli autoya basarsanız yazda olsa kışta olsa klima devreye girer sadece klima dış ısı 7 derecenin altındayken devreye girmez.Siz bu mevsimdeecon tuşuna basarak kullanın autoyu yaz aylarında kullanmak gerekir.
4.Aracınzın bahsettiğiniz bölgede yağ kaçagı olma ihtimali yok yakıt kaçağı olsa hemen kurur ve siyah iz bırakmaz olsa olsa eksoz sisteminizden geliyordur.Gün boyu aracınızı kullandıkça özellikle kış aylarında orta ve arka susturucuda buharlaşmadan dolayı su birikir aracınızı eğimli bir yere bıraktığınızda biriken su ön kısma doğru akarken katalizörle orta susturucunun bağlantı kelepçesinden sızıyor olabilir haliyle eksozun içi kurumlu olduğu için siyah bir lekeye benzer şekilde araç altında iz bırakır bu aklıma gelen en mantıklı ihtimal bence bir eksozcuya gidip komple eksoz sisteminizde ufakta olsa bir kaçak varmı yokmu diye kontrol ettirin.Unutmadan söylim bu şekilde su oluşması normal bir durum.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı murpın

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Cevaplarınız için tşk ederim. Sizinle görüşme şansım var mı acaba? Aracımı görmenizi isterdim. Çünkü aracımı çok seviyorum ve fikirleriniz ve tespitleriniz benim için önemli.
Syg.

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Cevaplarınız için tşk ederim. Sizinle görüşme şansım var mı acaba? Aracımı görmenizi isterdim. Çünkü aracımı çok seviyorum ve fikirleriniz ve tespitleriniz benim için önemli.
Syg.
Murat bey şu günlerde işim nedeniyle van'dayım istanbulda oturuyorum normalde burdaki işim bitince görüşebiliriz. iyi gunler dılerım
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı hibo

  • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
merhabalar...eyüp hocam bende bi sual yöneltecektim,forumda epey bakındım sağa sola ama tam olarak nası aratıp bulurum pek bi sonuca ulaşamadım,sorulan sorularada  bizzat cevap verdiğinizi gördüğüm için size sormak istedim,..aracım yaklaşık bi aydır gece gündüz farkeymiyo,ilk çalıştırmalarda kayış bölgesinden "cık cık cık cık" şeklinde ses çıkarıyor...gaza basıncada cıkcık lama hızlanıyor,gazı bırakıp normal devire gelince yine normla ritminde devam ediyorcıkcıklama,yani devir artınca kesilmiyor...ancak motor ısınınca,bir-iki dakika sonra hiçbises kalmıyor...bu ilk çalıştırmalarda(motor soğukken)ki cıklama mühim bi mevzumu?muhtemel sebepleri ne olabilir acaba?  :)
      not:    aracım2001 golf 4 comfortline...92000 de triger değşiim yapıldı,deviirdaim filan komple değişti....114000 km de kayıştan ses gediği için kayış değişti,ses gitti....114200 kmde triger değşiminde yenilenen devirdaim pompası parçalandı,tekrar değişti...şu an 114600 kmde ve bu sefer cıkcıklama ortaya çıktı...önemlibi ayrıntımıır bilmiyorum ama aslında zamanlama olarak devirdaim pompası değiştikten beridir var galiba...şimdiden çok teşekkür ederim ilginiz ve cevabınız için...

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba hibo
Aslına bakarsan bu kış aylarında hepimizin aracında olan bişey diyebilirim bu ses hakkında.Ben sesi duymadığım için sadece tahmin yürütebilirim ve yapılması gereken bir kaç testi sana tarif ederim kendin yaparsın.
1.Triger seti devirdaim vesaire bunlarınların yanında v kayışında değiştimi.Eger değişmediyse Kayış sertleştiği için ses yapıyor olabilir.Vkayışının ses yapıp yapmadığını anlamak için aracını sabah çalıştırdığında eline bir bardak su al aracı çalıştır cıkcık ses gelirsa eğer v kayışının üzerine dök ses kesilirse v kayışını değiştirmen şart demektir.
2.Triger kayışını değiştiren arkadaş eğer kayışı fazla sıkmışsa oda sese neden olur fakat onun kontrolünü bir kaç parçayı sökmeden yapamazsın ustana geri götürüp kontrol etmesini söyliyebilirsin.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı hibo

  • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Merhaba hibo
Aslına bakarsan bu kış aylarında hepimizin aracında olan bişey diyebilirim bu ses hakkında.Ben sesi duymadığım için sadece tahmin yürütebilirim ve yapılması gereken bir kaç testi sana tarif ederim kendin yaparsın.
1.Triger seti devirdaim vesaire bunlarınların yanında v kayışında değiştimi.Eger değişmediyse Kayış sertleştiği için ses yapıyor olabilir.Vkayışının ses yapıp yapmadığını anlamak için aracını sabah çalıştırdığında eline bir bardak su al aracı çalıştır cıkcık ses gelirsa eğer v kayışının üzerine dök ses kesilirse v kayışını değiştirmen şart demektir.
2.Triger kayışını değiştiren arkadaş eğer kayışı fazla sıkmışsa oda sese neden olur fakat onun kontrolünü bir kaç parçayı sökmeden yapamazsın ustana geri götürüp kontrol etmesini söyliyebilirsin.

hocam bu kadar çabuk cevap vermeni beklemiyordum valla :Dçok teşekkür ederim...her iki maddeyide hemen bugün yarın irdeleyeceğim...iki hafta içinde yaklaşık2000 kmlik yol yapmayı planlıyorum,bu yolculuk öncesi bu sesi çözsem iyi olcak sanırım,noolur noolmaz..tekrar teşekkür ederim sağolasın hocam :tamamdir

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Rica ederim ama senin yolculuğunu etkileyecek bir sorun olduğunu sanmıyorum ama içinin rahat olması için kontrollerini en kısa zamanda yaparsın.İyi akşamlar dilerim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı hibo

  • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
hocam dediğini uyguladım...bu sabah arabayı çalıştırdım,kaputu açtım,yine geliyodu cıkcık sesi,hemen elimdeki suyu az bişe kayışa döktüm,ses kesildi dediğin gibi:))ama anlamadığım şey,ben bu kayışı 600 km önce değişmiştim zaten,o zaman cıkcıklamıyodu ama bariz ötüyodu,eskimiş ve deforme olmuş diye düşünerekten ustam değiştirmişti,ama daha 600 kmlik yeni(kullanılmış filan değil,hakkaten yeniydi)  kayış niye tekrar cıkcıklama yapıyo olabilirki?tekrarmı değişsek kayışı acaba? :-\tekrar teşekkürler :saygılar

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Evet kayışı değiştirmen gerekecek 600 km de kayış yıpranmaz açıkçası belki parça hatalıdır yada rafta fazla kalmıştır içeriğindeki malzemeler bozulmuştur tavsiyem yetkili servisten al kayışı 20 ytl sanırım.iyi günlerim.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
sayın eyüp bey 2004 model boralara cc uyumlu imiş.cc kolu takılır ve vag a bağlantı yapılıp ataptasyonu yapılıyormuş..