Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 241276 defa)

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba erol bey
Olası ihtimalleri gozden geçirmişsiniz hemen hemen ama marsş motorunuzu kontrol ettirin devri düşük olabilir bu marş kömürlerinde kaynaklanabilir.Diğer bir hususta boğaz kelebeği kirlenmiş olabilir kolayca temizlenebilen bir parçadır ama sökülerek temizlenmesinde fayda vardır ve güzel bir adaptasyonla sorununuz çözülecetir.
Dikkat ısırır !!!

Logged

Çevrimdışı turabi

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
slm Mekatronik34
aracım 2000 bora confortline arabada bir yıldır tüp takılı tüpte bir sorunum yok ama araba benzinde patlatma yapıyor ve bazen benzinde kalkarken araba stop edecek gibi oluyor tüpe geçince herşey normale dönüyor tüpü devre dışı bıraktırdım hiç bir şey değişmedi  iki ustaya sordum biri manifolttan küçük bir açıklık vardır dedi diğeri benzin pompası olabilir dedi araç cihazda arıza göstermiyor direk ne yapmam gerektiğini bilip ona göre hareket etmek istiyorum sizce neyden kaynaklanabilir.
şimdiden teşekkürler

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba turabi
Tahminimce aracınızın motor kodu akl ile başlıyordur ve akl motorlarda en çok yaşanan problem se boğaz kelebeğine bağlı olan borunun alt kısmından veya spral yerinden çatlaması eger bu bolgeden fazla hava gelirse hava akışmetrenin sonrasında motora gıren hava mıktarı ölçülemediğinden dolayı aracınız sağlıklı çalışmayacaktır.ikinci bir unsur sa aracınızın bujilerinin durumu lpg ve benzin her ne kadar karakter olarak birbirlerine benzeselerde lpg nin yanmaya karsı olan direnci ( octan ) daha azdır bu nedenle benzinden daha çabuk tutuşur eger bujilerinizde bir sorun varsa benzinde tutuşma gecikmesinden dolayı yanma problemleri yaşayabilirsiniz.
son olarak da aracınıza aldığınız benzinin içinde fazla miktarda solvent varsa yanmayı çok zorlaştırarak patlamaya neden olabilir.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı erol-mete

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
bu boğaz kelebeğini nasıl temizleyecem ve adaptasyon nasıl yapılıyor.Mekatronik34 verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Çevrimdışı VOLKAN_EMİR

  • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar İzmir'de bildiğiniz iyi bir özel servis varmı? Gazi diye bi yer var iyi diyorlar.Nasıldır sizce fiyatları falan?
Sayfa düzenini bozan büyüklükte imza!

Çevrimdışı VOLKAN_EMİR

  • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar SİLK MOTOR KATKISI diye bişey gördüm internette?Bilgisi olan varmı, tavsiye edermisiniz...
Sayfa düzenini bozan büyüklükte imza!

Çevrimdışı turabi

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
merhaba Mekatronik34
evet motor akl motor boğaz kelebeğine bağlı olan borunun spral yerinden çatlama olduğunu farkettim ama çok hafif ordan hava alıyormudur bilmiyorum inşallah ondandır yarın değiştirip bakacağım arabanın bujileri yeni sorun olduğunu sanmıyorum solvent olayına çözüm nedir cevabın için teşekkürler

Çevrimdışı bicey

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Merhaba 2000 model Trendline Boram var ilk sahibiyim torbido gözü kapağı,vltes cevresi direksiyon çevresi,kapı kolları vb..yerlerde gerçekten güzel ve kaliteli görünmesi açısından boya kullanılmıış,fakat benim arabamdaki boyalar yaklaşık 2 yıldır bozuldumu ne oldu anlayamadığım bir sebepten dolayı şekerli su ile silinmiş gibi yapış yapış oldu ve ovalatınca taze boya gibi sökülüyor.ben içi parlak tutacak malzemeler cilalar pek kullanmayan birisiyim acaba ne olmuş olalabilir,tinerle ve asetonla boyayı sökmeyi denedim küçük bir yerde çalışma yaptım ama uğraşılacak gibi değil,söke bilsem tertemiz olacak çünkü alttan çıkan plastik gayet düzgün ve pürüzsüz.arkadaşlar düzeltmenin çaresi varmı?

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba turabi
evet bahsettiğin boğaz kelebek borusu çatladığında ordan hava alır ve çalışma bozukluklarına neden olur.Ykıt konusuna gelınce en mantıklı çözüm yakıt deposunu tamaen boşaltıp yeni yakıt koymanız olur yada deponuzu güvendiğiniz bir istasyondan fulleyin solvente herhangi bir katkı atarak cözüm bulamazsınız.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
merhaba bicey
bahsettiğiniz parçalar özel bir plastikle yaplanmıştır ve zamanla kullanarak aşınır ve soyulur bu durum hemen hemen tüm vw kullanıcılarında olmaktadır çözümü ise parçaları değiştirmek ama alternatif olarak tüm parçaları tamamen söküp tinerle yüzeylerini temizleyin tiner değdiği yeri eritme yapacagından mat bir görünüm oluşur bu durumdada parçalrı tekrardan boyatmanız gerekir siz kendi zevkinize göre boyatın belki eski halinden daha çok hoşunuza gider ama orjinal şekline getirmenin mümkünü yoktur.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Cüneyt Er

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Merhaba Mekatronik34 kardeş ve diğer bora kullanıcıları, siteye yeni üye oldum. Bende 2002 model otomatik comfortline bora kullanıcısıyım, aracın kilometresi 78.000 km de.

Mekatronik34 kardeş  verdiğin cevapları tek tek okudum, bora konusunda bilgili olduğun belli, ayrıca edebi yönünde son derece güçlü ki son derece karışık teknik konuları çok net bir şekilde izah etmişsin, benimde sana aracımla ilgili yaşadığım sorunlarla ilgili bir kaç sorum olacak, cevaplarsan sevinirim.

2 hafta önce aracımda su gösterge ve stop lambası yanınca ayrıca da  antifriz koydurmak için sanayiye gittim, sanayide ki usta (ustayı çok yakından ve yıllardır tanıyorum) bana suyun içine yağ karışmış olduğunu ve aracımın silindir kapak jontasının yanmış olduğunu ve bu jontanın değişmesi gerektiğini söyledi,  neyse değiştirmesini söyledim hatta kafamda trigger kayışınında değiştirmek olduğundan rica ettim onuda değiştirdi usta. Buraya kadar herşey yolunda idi.

Fakat aracı kullanmaya başladıktan sonra benzinde veya  gazda farketmeksizin aracın kırmızı ışıkta yada durmak zorunda kaldığım diğer zamanlarda hareket ettiğimde zorlandığını, vuruntu yaptığını, gaza yüklendiğimde yerinde önce çakılıp kaldığını daha sonra ise aniden fırladığını gördüm, birde araç eskisinden çok daha fazla ses yapıyor. Birde hafif meyilde bile geriye doğru kaçıyor, oysa daha önceden böyle birşey olmazdı. Bunlar özellikle ilk kilometrelerde çok daha belirgin, ancak 3-5 kilometre yol alıpta durmak zorunda olduğum zaman kalkış anında biraz düzeldiğini gördüm. Bu durumu ustaya anlattım aracı bilgisayara bağlayıp arıza sorgulaması yaptı ama  herhangi bir arıza görünmedi. Bunun üzerine yağ soğutucunda birşeyler yaptı. yine aracın havasını aldı. Bunları yaptıktan sonra  eve giderken araba eski haline döndü. Ama ertesi sabah yine sorun tekrarladı. usta bugün gelmemi ve şanzıman yağ filtresinin dolmuş olabileceğini/ şanzıman yağının incelmiş olabileceğini veya şanzıman türbününde bir sorun olabileceğini söyledi. benim olay şu an için şanzımana sıçramış gibi duruyor. Oysa aracımda ustaya götürene kadar şanzımanla alakalı herhangi bir  sorun yoktu. sorunun şanzımanda olmasından açıkçası korkuyorum.

Yetersiz teknik bilgimle olayı size anlatmaya çalıştım, inşallah yeterli olmuştur. Sizce benim aracın ne gibi bir sorunu olabilir. Araç şu an 78.000 km de, şanzıman yağını ne zaman değiştirmeliyim. ustaya, silindir kapak jontası, trigger kayışı, 10.000 bakım için diğer parçalar ve işçilik olmak üzere toplam 580 YTL ödeme yaptım sizce bu bedel normalmi? Ben normal olduğunu düşünüyorum ama bir de sizin fikrinizi almak istedim.

Bana bu konularda bilgi verirseniz sevinirim...
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2008, 12:00:57 Gönderen: Cüneyt Er »

Çevrimdışı taydin66

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Merhaba Mekatronik
2004 model bora pasific aracım var. Araç 65000 de yeni triger kayışını değiştirttim.
son zamanlarda 1 den 2. vitese geçtikten sonra tam hızlanırken çok hafifce bir kelkinme oluyor. Gaza iyice yüklenip arac hızlanınca kesiyor. Sebebi ne olabilir?
Yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.
T. AYdın

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba cüneyt bey.
Öncelikle hakkkımdaki güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim.konuyu gayet açık anlatmışsınız umarım bende sizin anlayabileceğiniz şekilde anlatabilirim.
Aracınız otomatik şanzıman oldugu için şanzıman yağının sogutulması gerkmektedir aynı motor yagı sogutucusu gıbı sanzıman yagı sogutucusuda vardır aracınızda sizin onarım için gittiğiniz usta öncelikli olarak motor suyuna karışan yağın şanzıman yagımı yoksa motor yağımı oldugunu tespit etmesi gerekiyordu bu koku ile anlasılabılır çok basıt bır şeydır.bahsettıgınız gıbı aracınız hopluyor zıplıyor sılkeleme oluyor kaçırma oluyorsa bu sorun şanzıman yağının eksilmesınden kaynaklanan bır sorun olabılır eger sanzıman yağ sogutucusu motor suyuna yağ karıstırdıysa sanzıman yagı eksıldıgı ıçın bu sekılde sorunlar açmış olabılır ama ustanız onarımı yaptıktan sonra bır daha suya yağ karıştırma gıbı bır durum oluşmamışsa yag sogutucusu olma ıhtımalı bıraz zayıflıyor.
Sanzıman yağları her 90000km de filtresiyle brlikte degışmesı gerekmektedır ve kesınlıkle pıyasadakı normal atf yağlar kullanılmamalı mumkunse vw yetkılı servıslerınen bu yagı temın etmeye çalısın.
şanzıman yagını kontrol etmek çok basittir ustanız belkı bılmeyebılır ben sıze kısaca tarıf edeyım
1 aracı çalıştırın ve lıftle kaldırın
2 kesınlıkle park konumunda bırakın
3 sanzıman altındakı 5 alyanlık civatayı sokun
Eğer şanzımandan yağ akmıyorsa yağ eksilmiş demektir tapayı açtıgınızda yag hafıf suzulmelı veya damlamalıdır.Tüm bu kontrollerı yaparken dıkkat etmenız gereken baska bır husussa sanzıman yağının ısısıdır ortalama 40 derecede ıken yag sevıyesı dogru kontrol edılebılır.
Bir başka olasılık ise triger kayısının takılırken sente dedıgımız subap zaman ayarının yerınde olmaması eger bole bır durum olusursa aracınız seslı ve sarsıntılı kalkışlar yapar suatlendıkçede normale doner.bu çok cıddı bırşeydır sonuçtasubap mekanızması çok hızlı çalısır ve sanıyenın bınde bırı kadar gecikme bıle motorda performans dusuklugune neden olabılır.
Benim size tavsiyem her ne olursa olsun şanzıman yağını ve filtresini değiştirin yag sevıyesını tam oldugundan emın olun ve senteyı kontrol ettırın .muhtemelen bunların sonucunda aracınız düzelecektir.
Bahsettıgınız onarım malıyetı bnece çok normal .
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba t.aydın bey
Triger kayışı değişmeden önce böyle bir sorununuz varmıydı eger yoksa muhtemelen sizin aracınızdada sente kaçıklığı söz konusu.Birde aracınıza güvenilir işlek bir yerden yakıt almayı deneyin.
Aracı motor test cihazına bağlayıp bir ağrıza sorgulaması yaptırmanızda fayada var eğer motor beyninde arıza kaydı yoksa trigeri değiştiren ustaya durumu izah edin ve tektrar kontrol etsin yaptığı işi.
Dikkat ısırır !!!