Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 241257 defa)

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
sizdende razı olsun...!

    arıza ikazının yanması öncelikle  sizi rahatsız eder ve aracınızın m.k.ü ne yeni kayıt edilmiş bir arıza olursa
arıza ikazınız zaten yandığından yeni olabilecek arızaların farkına varamazsınız.


    benzin basınç regülatörü enjektörlerin bağlı bulunduğu enjektör kütüğünün üzerindedir görevi enjektörlerin bağlı olduğu kütüğün içerisindeki benzin basıncını devamlı kılmaktır.
       
               aracınızın  arızasının tespiti için ben size en büyük ihtiimali ve kontrolünün  yapılması gerektiğini yazdım  kontrolü yapıldıktan sonra kontrolün sonucuna göre  bir sonraki adıma  gecebileceğimizi yazdım...
        kardeşimde sağolsun extra olarak boğaz kelebeğini yazmış.....
     
   nelerden olabileceğini buraya yazmaya kalkarsak destan olur... ^-^
   benzin basınç  regülatörün arızalı olması halinde geç çalışma problemleri yaşanabilir.....
 
   
             
       
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Logged

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
cevaplar için her ikinizedende Allah razı olsun.çok saolun sabırla cevap yazdıgınız için.burada bir arkadaşım benzin basıncını ayarlayan bir regülator ve geri dönüş valfinden kaynaklanabilecegini söyledi bu olabilirmi böyle bir şey varsa bu regülator motarun nersinde  birde sizin dediginiz hararet müşürü kontralünden sonra yanan bu arıza ikazının bir zararı olurmu .
Şahin bey benzin basınç regulatörü serkan ustamızında bahsettiği gibi enjektörlerde sürekli yakıt basıncını sabitlemek amacıyla kullanılmaktadır araç kullanılsın kullanılmasın basınç regulatörü herzaman enjektör yakıt galerisi(kütük) basıncı optimum seviyede tutar bu parça arıza yaparsa marş esnasında yakıt galerisinden geri depoya kaçan yakıt basınç sistem basıncına ulaşana kadar biraz zaman geçeceğinden geç çalışma problemi yaratır fakat vw mühendisleri sağ olsun böyle bir sorunla karşılaşmamaız adına basit bir sistem geliştirmişlerdir kısacası bu sistem şu şekilde çalışır.
 Aracınıza binmek için sürücü kapısını açtığınızda yakıt pompası çalışır ve yakıt hattındaki boşlukları ve yakıt galerisindeki basınç düşme ihtimaline karşın yakıt basıncını siz marşa basana kadar doldurmuş olur aracınız hemen çalıştırmasanız bile yaklasık 10 sn sonra yakıt pompası durur bu demek oluyorki regulatör arızalı olsa bile yeterli yakıt basıncı kapı açıldıgı andan itibaren sağlanmış olur burada dikkat edilmesi gereken kapı swich'nin çalışıp çalışmadıgıdır eger kapı açıldı bilgisi mku ya gitmezse yakıt pompasını çalıştırmaz ve regulatördede en ufak bir geri kaçırma olursa aracınız geç çalışır.
Umarım açıklamayı çok kafa karıştırıcı şekilde yapmamışımdır sonuç itibariyle bizim önceden bahsettiğimiz kontrolleri yapmanız gerekiyor zira serkan ustamızında belirttiği gibi bir çok nedenden dolayı araç geç çalışmaya neden olabılır bunların hepsini tek tek yazmak uzun ve kafa karıştırıcı olur bizler olası ihtimallerin ve kontrolü en kolay yapılabilecek parçaları size söyledik sinsileyi takip etmekte yarar var olurya başka biyerdende çıkabilir sorun ama ilk önce arızalı olma ihtimali yüksek olan ve kontrolü kolay olan parçaların üzerinde durmakta yarar var.
  Temenileriniz için çok teşekkür ederim ALLAH cümlemizden razı olsun.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı sahin25400

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
serkan ustanın söyleldigi kontrolü bugün yapıcam  (şuan okuldayım çıkınca) sormak istedigim bu kontrolde arıza kaydı düşecek ve ben servise uzunbir süre gitme onagım yok acaba arıza kaydını silmeden dolaşmamda bir sakınca olabilirmi.birde regülator konusunda belirttiginiiz  kapı swiçi (şöför kapısi) arızalı kapı açıldıgında iç aydınlatmla yanmıyo birde kapı açıldıgında vızzzzzzzzz diye birşey çalışırdı o sese artık yok ama bu siwiç arızası çok zamandır var ( yaklaşık 2 yıldır) ama marş sorunu bir aydır var ..kafanızı şiişirdiysem özür dilerim hakkınızı helal edin.
« Son Düzenleme: 05 Mart 2009, 10:51:52 Gönderen: sahin25400 »

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
kapı sivicinizin uzun zamandır çalışmaması ve arızanın 2 aydır  olması...
 
  kapı sivicinizin arızalı olması iki ihtimali doğuruyor ..
    ....kapı siviciniz arızalı fakat regülatör görev yapıyordu.kapı sivicinin yakıt sistemini desteklemesine gerek kalmıyordu.....yada regülatör de  yakıt kütüğündeki basıncı artık tutamıyor ve kapı sicicinizde arızalı olduğu için geç çalışma problemi yaptırıyor....
    fakat siz aracınızı gaz pedalına basarak daha rahat çalıştırdığınızı yazmıştınız  bu da yakıt basıncı ile ilgili bir arızanız olmadığını işaret ediyor....
     arıza ikazınızla ilgili  cevap yazmıştım sanırım gönderememişim....
     

   arıza ikazınız sebebibini bildiğiniz bir kayıttan dolayı yanıyor olacak  ancak  ...motor elektrik-elektronik aksamında oluşabilecek yeni bir arızayı göstergede motor arıza ikazınız  yandığından kullanıma herhangi bir etkisi yok ise fark edemeyeceksiniz .....ayretten devamlı yanması sizi rahatsız edebilir....başka bir durum söz konusu değildir...
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı sahin25400

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
 ustam hararet müşürünü sökmek istedim ama dogrumu degilmi diye tam emin olamadıgım için size sorayım dedi resim ekleyemedim ama linki veriyom zahmet olmazsa bu resimden yardımcı olabilirmisiniiz 1 no ile gösterdigim yer siziin anlattıgınız sokete benziyo ama yeşil degil 2 no ile işaretledigim yer yeşil ama farklı yerde acaba hangisi.brde motor kapagın çıkardıgımda fark ettim kapagın kelebege geçen halka kısmında bir çatlavar çatlak sadece dış yüzeyde içi lastikli oldugu için farkedilmiyo onun resminide koyuyom bakarsanız çok sevinirim şimdiden çok teşekkürler Allah razzı olsun                                  http://img120.imageshack.us/my.php?image=motorr.jpg                                                                                                         resimleri ekleyemedim adresi kopyala yapıştırla açabilirsiniz.     bu da motor kapak resmi                                        http://img120.imageshack.us/my.php?image=motkapak.jpg                                                       

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
ben işte olduğum için ağ korumasından dolayı her siteye giremiyorum ...ancak akşama bakabilirim.yada haber veririm  kardeşim size yardımcı olacaktır.
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı akın

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Merhaba Makatronik34
               2002 model akl 1,6 16V motor boram var daha önce aracımla ilgili sorunlara yardımcı olmuştunuz tekrar teşekkür ederim. Şimdi aracımdaki sorun aracıma gaz verip bıraktığımda boğaz kelebeğinden sanki bir zembelek boşalır gibi zırrrrrr diye bi ses geliyor  ve aracın içerisindede ses vites değiştirdikçe çok yoğun duyuluyor.Tamircim boğaz kelebeğinden olduğunu sessin geldiği kutunun açılıp bakılmaya uygun olmadığını presle kapatılmış olduğunu içerideki dişlilerin kuru çalıştığını söyledi.Tamirinin olmadığını değişmesi gerektiğini söyledi sizden öğren mek istedğim o kısmın bakımı yapılıyormu yenisinin 450 tl olduğunu söyledi.Fakat araçta zırıltı haricinde bi sıkıntı yok Ustam açıp bakmanın riskli olabileceğini elimizde kalabilir dedi sizinde fikrinizi alarak haraket edeceğim.

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
AKL motorun 16 V olanı var mıydı arkadaşlar. benim araç 2000 model 8 V AKL motor. benim bildiğim 2001 in ikinci yarısına kadar üretilmiş, sonra 16 V diğer BCB, BFQ otorlara felan geçilmiş diye biliyorum. yoksa yanlışmıyım?  ???

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
ustam hararet müşürünü sökmek istedim ama dogrumu degilmi diye tam emin olamadıgım için size sorayım dedi resim ekleyemedim ama linki veriyom zahmet olmazsa bu resimden yardımcı olabilirmisiniiz 1 no ile gösterdigim yer siziin anlattıgınız sokete benziyo ama yeşil degil 2 no ile işaretledigim yer yeşil ama farklı yerde acaba hangisi.brde motor kapagın çıkardıgımda fark ettim kapagın kelebege geçen halka kısmında bir çatlavar çatlak sadece dış yüzeyde içi lastikli oldugu için farkedilmiyo onun resminide koyuyom bakarsanız çok sevinirim şimdiden çok teşekkürler Allah razzı olsun                                  http://img120.imageshack.us/my.php?image=motorr.jpg                                                                                                         resimleri ekleyemedim adresi kopyala yapıştırla açabilirsiniz.     bu da motor kapak resmi                                        http://img120.imageshack.us/my.php?image=motkapak.jpg                                                       
Şahin bey 1 numarayla gösterdiğiniz parça hararet müşiri yani sizin soketini çıkarmanız gereken parça.
2 NUMARA YAĞ MUŞİRİNİN SOKETİ ONU ÇIKARMAYIN.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba Makatronik34
               2002 model akl 1,6 16V motor boram var daha önce aracımla ilgili sorunlara yardımcı olmuştunuz tekrar teşekkür ederim. Şimdi aracımdaki sorun aracıma gaz verip bıraktığımda boğaz kelebeğinden sanki bir zembelek boşalır gibi zırrrrrr diye bi ses geliyor  ve aracın içerisindede ses vites değiştirdikçe çok yoğun duyuluyor.Tamircim boğaz kelebeğinden olduğunu sessin geldiği kutunun açılıp bakılmaya uygun olmadığını presle kapatılmış olduğunu içerideki dişlilerin kuru çalıştığını söyledi.Tamirinin olmadığını değişmesi gerektiğini söyledi sizden öğren mek istedğim o kısmın bakımı yapılıyormu yenisinin 450 tl olduğunu söyledi.Fakat araçta zırıltı haricinde bi sıkıntı yok Ustam açıp bakmanın riskli olabileceğini elimizde kalabilir dedi sizinde fikrinizi alarak haraket edeceğim.
Akın bey eğer aracınız BCB veya BFQ motor kodlu ise bunuda ruhsatınızda motor numarası yazan yerde  bu kodu gorebılırsınız.bu bahsettiğim motorlarda boğaz kelebeği elektronik oldugu için içi açılmıyor onarımı yapılmıyor eğer aracınızda çalışma problemi yaşamıyorsanız boş yere o parayı vermeyin gitti yere kadar gitsin benim aracımda o şekıl bi sorun olsaydı değiştirmezdim diyeyim ben size.
Onarımı ve bakımı olmayan bir parça o nedenle açmaya çalışmayın !!
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
AKL motorun 16 V olanı var mıydı arkadaşlar. benim araç 2000 model 8 V AKL motor. benim bildiğim 2001 in ikinci yarısına kadar üretilmiş, sonra 16 V diğer BCB, BFQ otorlara felan geçilmiş diye biliyorum. yoksa yanlışmıyım?  ???
Yellow_Driver
Haklısın 1.6 16v motorlar AKL kodlu değil.
Kısaca motor kodlarını ve yıllarını sıralarsak şu şekilde .Hem sizin sayenizde diğer arkadaşlarda yanlış bıldıklerını duzeltmış olacaklardır.
AKL 1.6 8V  1999-2001 MANUEL
AEH 1.6 8V 1999-2001 OTOMATİK
BCB 1.6 16V  2001/2 2005 MANUEL
AZD 1.6 16V  2001/2 2003 MANUEL
BFQ 1.6 8V  2001/2 2005 OTOMATİK
AUH 1.6 8V  OTOMATİK Nadir gördüğüm için tam olarak hangi yıllarda çıktığını hatırlamıyorum.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı sahin25400

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Şahin bey 1 numarayla gösterdiğiniz parça hararet müşiri yani sizin soketini çıkarmanız gereken parça.
2 NUMARA YAĞ MUŞİRİNİN SOKETİ ONU ÇIKARMAYIN.
ustam  bu parçayı getirtsem ben degiştirebilirmiyim (yarınki kontrolden sonra arızalı çıkarsa ) malum işim dolayısıyla servise şuan gidemeye bilirim. birde  ikinci linkteki motor kapagındaki çatlak bir sorun oluşturumu.

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
değiştirebilirsin....tarif ederiz....
   
    kapaktaki çatlağın boyu boğaz kelebeğine   geçtiği yerden kısa ve arkasında conta var zaten ...hava alma sözkonusu değil ama büyümesin diye  japon yapıstırıcı ile yapıştırabilirsin....
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
sayın ustalarım

bu kodların herhangi bir farkı var mı?Mesela BCB ile AZD nin?Sonuçta ikiside 16 V li motor..