Gönderen Konu: BORA -GOLF Hakkında sormak istediğiniz her konuda yardım için beklerim...  (Okunma sayısı 241234 defa)

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
kaput için şeffaf koruyucu filmler var onlardan çektirebilirsin aracının ön kaputuna.
ama kaput çizildi diyorsun sanırım şeffaf koruyucu film çekilsede çizik yine gözükür ama en azından bundan sonra oluşacak taş izlerini önleyebilirsin.

boyama işine gelince boyatmadan resmini çekersin satarkende resmi gösterirsin.  ;)
      kaportacı da bana öle demişti ama ben şu resimde gösterdiğim deri işini zarar vermicekse arabaya daha uygun gördüm. maliyetide düşük.60-70 TL bişi ama önemli olan araca zarar verir mi? ona bir cevap arıyorum bilen veya kullanan varsa. teşekkürler.

Logged

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkdaslar,
Ben uc dort hafta once bir LPG li 99 bora basic aldim. araba cok hor kullanilmis ve dogru duzgun bakim yapilmamis. aklimdakileri forumdan arastirmaya calisiyorum (bir search ozelligi olsa super olurdu ama). Bir kac defa sanayiye gittim fakat neredeyse gittigime pisman oldum.
Sabah arac ilk calistiginda ve sogukta cok sarsintili calisiyor. motordan dizel gibi gurultu geliyor. ilk marsa bastigimda bir gicirti da oluyor bazen.
Aracin benzinden gaza gecmesi yaklasik 5-10dk suruyor ve bazen gecmiyor. gecmeyi denediginde stop ediyor. bir sure benzinde kullandiktan sonra normale donuyor.
Arabayi hareket ettirmek icin debriyajdan ayagimi cekerken arabanin zorlandigini hissediyorum. Yokuslarda cok gaza basmak gerekebiliyor kalkarken. Hatta kalkarken biraz titremede oluyor.
Sanayiye her gittigimde degisik degisik seyler soyluyorlar ve her kurcalayan daha kotu yapiyor.
İcegray merhaba
Aracınız öncelikle hayırlı olsun .Aracınızın hararet muşiri arızalı olabilir eğer hararet bilgisi yanlış iletiklirse m.k.ü 'sine aracınız kaba çalışır ve dedıgınız gıbı ısınmış olsada ısınmamışgibi rolenti yuksek çalışır vbe gaza geçmesı uzun surer aynı zamandada çok yakıt yakar.
Bahsetıgınız gıcırdama sesıde muhtemelen kayışlardan olabilir kayışlar sertlesirse gıcırtı sesı yapar.
Aracınızın zorlanması ve kalkışlardakı tıtreme ıse baskı balata ve volan dedıgımız kavrama sıstemınde olusabılecek herhangı bır yanma egılme aşınmadan kaynaklanır.Aracınızı bir yetkılı servıse goturup kontrollerınızı yaptırın eger pahalı gelırse hazır teşhısı yapılmış aracınızı herhangı bır vw ozel servısınızde yaptırabılırsınız.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
      kaportacı da bana öle demişti ama ben şu resimde gösterdiğim deri işini zarar vermicekse arabaya daha uygun gördüm. maliyetide düşük.60-70 TL bişi ama önemli olan araca zarar verir mi? ona bir cevap arıyorum bilen veya kullanan varsa. teşekkürler.
Yellow kardeşim

Ben söyliyeyim sana hemen kaputun içine ediyor nedenı ıse o deri her ne kadar deride olsa içine su giriyor sonra tozla çamura donüsüyor sonra surat yapınca o deri azda olsa oynuyor ve boyayı resmen zımparalıyor satacagın kışı çıkar kaputun ustundekını dese altını gorunce arabadan sogur ben sana solım sakın derı merı kaplama boyat gıtsın degerı felanda duşmez bı kaput boyandı dıyesenın arabanın deggerınden kıpmak ısteyen adama lastıgını bıle verme çunkı o fırsatcıdan baska bısı olamaz.Hayırlı gunler dılerım .
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
Yellow kardeşim

Ben söyliyeyim sana hemen kaputun içine ediyor nedenı ıse o deri her ne kadar deride olsa içine su giriyor sonra tozla çamura donüsüyor sonra surat yapınca o deri azda olsa oynuyor ve boyayı resmen zımparalıyor satacagın kışı çıkar kaputun ustundekını dese altını gorunce arabadan sogur ben sana solım sakın derı merı kaplama boyat gıtsın degerı felanda duşmez bı kaput boyandı dıyesenın arabanın deggerınden kıpmak ısteyen adama lastıgını bıle verme çunkı o fırsatcıdan baska bısı olamaz.Hayırlı gunler dılerım .
    çok teşekkür ederim. beni çok iyi aydınlattınız. eskiden beri duyduğum bişey kaputla tavanı elletme, gerisine karışma lafı. onun için kaputu çizikten dolayı boyatmak istemiyordum. zaten serkan ustada başka bir köşede resmini çek, boyat demiş. ben o işi bilmiyordum. şimdi biraz rahatladım.
    yalnız boyatmadan yeni teknoloji bir ürün felan varmı acaba çizikleri kapatmak için. :D

Çevrimdışı icegray

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Merhaba Mekatronik,
Ilgin icin sagol.
Hararet gercekten cok gec yukseliyor aracata yada oyle gorunuyor (ben havanin soguk olmasindan dolayi normal oldugunu dusundum). iki hafta once ankarandan mersine gittim hararet gostergesi yaklasik 4 saat boyunca hic hareket etmedi (hava epey soguktu). ama arac durdugunda yada sehir icinde bir sure sonra 90 derece civarina geliyor. Hararet ms. bir ariza oldugunu nasil kesinlestirebilirim.
Biri uzun yolda (sollama icin devir cok yukseldiginde) biri sehir icinde iki defa balata yanigi tarzinda koku geldi ve ne oldugunu anlayamadim. Iki yada uc ay sonra trigger kys. ve seti degistirtecegim. sence o zamana kadar bir sakinca yaratir mi?

Çevrimdışı Jankart

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
mekatronik34 arkadaşların sorularına çok yerinde cevap verdiginden ilgine teşekkür ederim. benim iki ayrı sorunum var.
1.   Benim aracım 2001 model AKL motorlu Bora. Aracımın arka tekerlekleri tarafından tıkırtı sesleri geliyor. sorunun amortisör kısmından diye kontrol ettirdigimde amortisörlerin ve baglantı yerlerinin saglam oldugunu gördüm ve ögrendim. acaba tekerlegin baglandıgı balataların oldugu bölgede bir sorun olabilirmi. bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.
2.  yaklaşık bir yıldır aracımın yolbilgisayarı yakıt tüketimini çok fazla geöteriyor. 100 km. ye 50-60 litre yakıyor diye gösterdigini bile gördüm. bunun yanında 2-3-4- litre gibi bir rakamları görmek için ne kadar uğraşyımsa göremedim. bu durumun arızası neden olabilir. beni bilgilendirirseniz sevinirim. iyi günler.

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
    çok teşekkür ederim. beni çok iyi aydınlattınız. eskiden beri duyduğum bişey kaputla tavanı elletme, gerisine karışma lafı. onun için kaputu çizikten dolayı boyatmak istemiyordum. zaten serkan ustada başka bir köşede resmini çek, boyat demiş. ben o işi bilmiyordum. şimdi biraz rahatladım.
    yalnız boyatmadan yeni teknoloji bir ürün felan varmı acaba çizikleri kapatmak için. :D
Malesef Yellow öyle bir ürün şimdilik filmlerde bile yok..:D
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Merhaba Mekatronik,
Ilgin icin sagol.
Hararet gercekten cok gec yukseliyor aracata yada oyle gorunuyor (ben havanin soguk olmasindan dolayi normal oldugunu dusundum). iki hafta once ankarandan mersine gittim hararet gostergesi yaklasik 4 saat boyunca hic hareket etmedi (hava epey soguktu). ama arac durdugunda yada sehir icinde bir sure sonra 90 derece civarina geliyor. Hararet ms. bir ariza oldugunu nasil kesinlestirebilirim.
Biri uzun yolda (sollama icin devir cok yukseldiginde) biri sehir icinde iki defa balata yanigi tarzinda koku geldi ve ne oldugunu anlayamadim. Iki yada uc ay sonra trigger kys. ve seti degistirtecegim. sence o zamana kadar bir sakinca yaratir mi?
İcegray anladığım kadarıyla aracınız uzun yolda harareti yukselmıyor sehır içinde yukselıyor.Bunun nedeni termostatın açık kalması sonucu aracın geç ısınıyordur bır an once ısınma problemını gıdemen lazım bı ustaya gıt termostatı kontrol etsın.
Soruna gelince sonuçta senın kullanmana baglı eger dıkkatlı olur çok zormalzsan 6 ayda gıdersın dıkkatlı olman gerekır.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
mekatronik34 arkadaşların sorularına çok yerinde cevap verdiginden ilgine teşekkür ederim. benim iki ayrı sorunum var.
1.   Benim aracım 2001 model AKL motorlu Bora. Aracımın arka tekerlekleri tarafından tıkırtı sesleri geliyor. sorunun amortisör kısmından diye kontrol ettirdigimde amortisörlerin ve baglantı yerlerinin saglam oldugunu gördüm ve ögrendim. acaba tekerlegin baglandıgı balataların oldugu bölgede bir sorun olabilirmi. bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.
2.  yaklaşık bir yıldır aracımın yolbilgisayarı yakıt tüketimini çok fazla geöteriyor. 100 km. ye 50-60 litre yakıyor diye gösterdigini bile gördüm. bunun yanında 2-3-4- litre gibi bir rakamları görmek için ne kadar uğraşyımsa göremedim. bu durumun arızası neden olabilir. beni bilgilendirirseniz sevinirim. iyi günler.
Jankart merhaba .
1-Boraların arka kısmından çok sorun çıkmaz bazen amortisör takozlarından sorun yaşanabiliyor fakat sesi ben duymadan sana nereden geldıgını tam olarak soylıyemem .O modeldekı boralarda genel olarak arka dingil bağlantı takozları aşınmış olur bozuk yolda özellikle otoyolda asfalt eklerınde kut kut dıye ses yaptıgını çok gordum o nedenle ilk olarak arka dingil burçlarını daha sonra amortisör takozlarını kontrol ettırın .
2-Yol bilgisayarında yazılım sorunu vardır yetkılı servise gıdıp adaptasyon yaptırmayı deneyebilirsin.Çok fazla bir ücret tutacağını zannetmiyorum en fazla 30-40 lira alırlar .

Ayrıca bende sizlere çok teşekkür ederim otomobillerinize ilgi gösterdiğiniz bilinçli kullanıcılar olduğunuz için.
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
sayın eyüp bey

aracım çalışırlen hışırtılı çalışıyordu.Özellikle motorun yanındaki aşağıya doğru uzanan kayıştan geliyor.bende ses kesilirmi diye kayışa su döktüm ve ses birden bire kesildi.O hışırtı sesi kayboldu.Bi ara duymuştum  kayış ses çıkartıyorsa pudra dökün diye.Pudra bulursam onuda dökecem.

Acaba bu ses olayının çözümü nedir?
Karter muhafazam yok acaba alttan bişiler mi geliyor kayışa?

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
sayın eyüp bey

aracım çalışırlen hışırtılı çalışıyordu.Özellikle motorun yanındaki aşağıya doğru uzanan kayıştan geliyor.bende ses kesilirmi diye kayışa su döktüm ve ses birden bire kesildi.O hışırtı sesi kayboldu.Bi ara duymuştum  kayış ses çıkartıyorsa pudra dökün diye.Pudra bulursam onuda dökecem.

Acaba bu ses olayının çözümü nedir?
Karter muhafazam yok acaba alttan bişiler mi geliyor kayışa?
Alper bey  kayışlar soguktan dolayı sertleşiyor ve sıcak soguk derkent kılcal çatlaklar olusuyor ama bu çatlaklar kopma gıbı bır rısk tasımaz pudra ıle sesın kesıldıgını daha once hıç duymamaıştım ama deneyın kesıyorsa ne mutlu kayısın uzun surelı sesını kesmek pek mumkuın degıl normalde 90 bın km de bır degışmesı gerekıyor fakat sız 45 bın km de bır degıstırın daha saglıklı olur v kayısı fıyatı 20 ytl cıvarında olması gerekıyor.Yada silikon siprey alın nerden bulursunuz bilemiyorum o sipreyı sıkıncada 2 3 bin km idare edıyor.Aynı ses benım aracımdada var sılecek suyu deposuna su koyarken onada ıkı fıs su sıkıyorum ıdare edıp gıdıyorum :)
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
kanka gelde komple kayış seti değiştirelim.
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
kanka gelde komple kayış seti değiştirelim.
Set benim arabanın bagajında musait olursan sen değiştir bi hayır işle kardeşim. :)
Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
gelince değişiriz be kankaaaaaaaa
tek başıma uğraştırtma beni ama illede değiş diyorsan...
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon