Gönderen Konu: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)  (Okunma sayısı 48463 defa)

Çevrimdışı necosony

  • İleti: 3
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo sportline
  • Şehir: Antalya
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #14 : 10 Haziran 2015, 20:44:05 »
arkadaşlar selam
bende vw 1999 polo 1.4 motor sportline aldım. birkaç gün kullandıktan sonra araçta aniden yığılma kerkinme tekleme durumları oluştu. forumlarda onlarca sebepten bahsediliyordu. hepside yüzlerce lira maliyetli şeylerdi. ben gaz kelebeğini temizledim hava filtresini değiştirdim. bugün sanayiye gittim usta deneme sürüşü yaptı teşhisi koydu. ateşleme bobini dedi. ben de eğer değilse almak istemiyorum dedim. parçacıdan emanet bobin geldi taktık sonuç aynı. ben distrübütöre bakmasını istedim . ordan olmaz dedi ve ben ordan ayrıldım. bu arada bujileri yeniledik. akşam iş çıkışı klasik woswos tamircisi arkadaşım ahmete gittim direk distrübütörü açtı ve ne görelim tevzi makarası ortası yanık. her yer kıvılcımlarla bozulmuş. zımpara ile temizleyip sprey sıktık. içinde bir direnç olduğunu ve değiştirmem gerektiğini söyledi. tekrar topladık ve hareket ettim, 500 m gitmeden yığılan araba canavar olmuştu.  ardından sanayiye gittim tevzi makarasının yenisini aldım. bu akşam kendim takacağım. sonuç daha iyi olacak sanırım.makaranın resmini sonra atarım. ustalara kalsa beyin ateşleme bobini buji  kablosu hep değişecekti. biraz elinden iş gelen sorunu kendi çözebilir yüzlerce lira gereksiz masraftan kurtulabilir. arızasız günler dilerim 

Logged

Çevrimdışı SayKo_TR

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Polo 6N 1.4 AEX 1996
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #15 : 20 Aralık 2019, 09:17:09 »
Merhabalar konuyu hortlatıyorum ama, bugün 1996 Model Polo 6N 1.4 HB AEX Motor aracımda;
 * tevzi makarasında kararmalar, dist. soket uçlarının kapak içi kısımlarında meme yapma,
 * rölanti dalgalanmaları,
 * kalkışlarda yığılmalar,
 * fan, Hid. direksiyon vb. donanım devreye girdiğinde yük artışı olduğunda rölanti düşmesi

sorunların sebebini araştırmak için şüphelendiğim, avans ayarı ve distribütör milindeki boşluğu kontrol etmek istiyorum. Ettikten sonra da, tevzi makarası ve dist. kapağını, ardından da bujileri yenilemeyi düşünüyorum.. Bunları kontrol etmeden yenilersem, yeni aldıklarımı da mahvedecektir diye düşünüyorum.

Neyse asıl sormak istediklerim ise:
1-) Avans ayarı için referans noktaları gösteren resimlerdeki pozisyonu nasıl tutturacağız? Araç çalışmıyorken o triger dişlilerini çevirme şansımız var mıdır? veya tam o pozisyona nasıl getirile bilir?

2-) Tevzi makarasının takıldığı mildeki boşluğu nasıl kontrol edebiliriz? Elimizle tutup hafif sağa sola oynatmaya çalışınca boşluk olup olmadığını belli eder mi veya bunu öğrenmenin el yordamıyla yolu nedir?

Ayrıca dist. mil boşluğu ve avans ayarı ile ilgili paylaştıklarınız gerçekten çok faydalı olmuş. Allah razı olsun. İnş. benide bu gıcık durumdan kurtulmama vesile olur arabadan soğutuyor resmen..
Cevaplar içinde şimdiden teşekkürler... Herkese kazasız belasız arızasız günler.. :)

Yakarsa bu dünyayı, Garipler yakar...!
                                              Müslüm Baba

Çevrimdışı SayKo_TR

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Polo 6N 1.4 AEX 1996
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« Yanıtla #16 : 20 Aralık 2019, 14:06:35 »
Tekrardan merhabalar,
Bugün öğlen arası bahsettiğim kontrolleri gerçekleştirip fotolar aldım.

Triger dişlilerini referans konuma getirmek için arabayı çalışmıyorken vitese alıp ittire çektire güç bela dişliyi referans konumuna getirdim. Dişlinin konum resmini çektikten sonrada distribütör kapağını açıp tevzi makarasının ve distribütrün referans noktasını gören bir resim aldım ikiside aşağıdaki gibi. Sizin gönderdiğiniz resimlere bakılırsa benim ayar baya bi kaçık... :) Galiba distribütörü önce söküp tevzi makarası konumunu ayarladıktan sonra yerine takarak sıfır noktasından 4 mm hareket ettirmem gerek.. :-\

Ayrıca milde boşluk olup olmadığını kontrol etmek için tevzi makarasından tutup sağa sola salladım varla yok arası bi hareket oldu 1 mm ya var ya yok, ama çekip ittiğimde baya hissedilir bi hareketi var 2 3 mm. Sizin yaptığınız gibi arka bölüme burç koydurarak boşluğu almam gerekir mi?





Yakarsa bu dünyayı, Garipler yakar...!
                                              Müslüm Baba