Gönderen Konu: passat 1.9 tdi  (Okunma sayısı 21850 defa)

Çevrimdışı çağdaş

  • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
passat 1.9 tdi
« : 16 Kasım 2008, 16:37:40 »
Selam arkadaşlar! 2000 model passat tdi m var.Aracımla 100 km nin üzerine çıktığımda arac bırden devırden dusuyo ve gıtmıyo. Ama herzaman yapmıyo bu olayı. Stop edip tekrar çalıştırıyorum hiç bişey yokmuş gibi devam ediyor.aracın turbo basıç sensörünü,hava debimetresini değiştirdim aynı olayı yine yapıyor.doğuşa sordum turbon gidik dediler,turbocuya gittim turbon sapasağlam dediler.Cihazda arıza da göstermiyo bi türlü bulamadık problemi.sizlerden böyle bir problem yaşayan oldumu hiç? teşekkürler.

Logged

Çevrimdışı GECEKUŞU

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #1 : 20 Kasım 2008, 23:10:01 »
Selam Çağdaş.Benim arabamda 1999 Passat TDİ.Anlattığın aynı sorun bende de var.Bende bu soruna bi çare bulamadım.Forumdaki arkadaşların bi fikri varmı bilmiyorum,  olanlarında paylaşacağından eminim.Ama ben daha önce başka bir yerde okumuştum.Aynı problemi olan bir arkadaş servise gitmiş orada bi fiş değiştirmişler.Çok basit bi işlem diye yazmıştı.Ama şimdi onu nerede okuduğumu hatırlayamıyorum.Nasıl bir fiştir onuda bilemiyorum.Tanıdığım bir kaç ustaya bu fişi sordum ama fikir yürütemediler.Eğer bi çözüm bulursan benide bilgilendirirsen memnun olurum.Ben bu foruma yeni katıldım.Buradaki tüm arkadaşlarada merhabalar.

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #2 : 22 Kasım 2008, 01:42:43 »
Selam Çağdaş.Benim arabamda 1999 Passat TDİ.Anlattığın aynı sorun bende de var.Bende bu soruna bi çare bulamadım.Forumdaki arkadaşların bi fikri varmı bilmiyorum,  olanlarında paylaşacağından eminim.Ama ben daha önce başka bir yerde okumuştum.Aynı problemi olan bir arkadaş servise gitmiş orada bi fiş değiştirmişler.Çok basit bi işlem diye yazmıştı.Ama şimdi onu nerede okuduğumu hatırlayamıyorum.Nasıl bir fiştir onuda bilemiyorum.Tanıdığım bir kaç ustaya bu fişi sordum ama fikir yürütemediler.Eğer bi çözüm bulursan benide bilgilendirirsen memnun olurum.Ben bu foruma yeni katıldım.Buradaki tüm arkadaşlarada merhabalar.

Bahsettiginiz kisi benim.Fakat bu olayi sizin bahsettiginiz b5 model passat degil de b6 kasa yani su anki uretilen passat kasasinda yasadik.Ayni sekilde B5.5 kasa 2001 model tdi de yasadik fakat onda komple turbo degisti.Bir kac defa da turbo hortumu degisti.
Forumun hangi sayfasina yazdigimi bende hatirlamiyorum.Halk arasinda fis arizasi diye geciyor.Fis denilen parca temassiz kalarak turboyu devre disi birakiyor.Araci stop edip tekrar calistirdiginizda problem bitiyor fakat belli bir sure sonra yeniden ortaya cikiyor.Ozellikle arac sollamalarinda problemle karsi karsiya gelirseniz ciddi riskler ortaya cikabilir.Yetkili serviste konu hakkinda daha detayli bilgiyi muhakkak alirsiniz.
Hosca kalin.

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #3 : 22 Kasım 2008, 01:44:32 »

Çevrimdışı GECEKUŞU

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #4 : 22 Kasım 2008, 12:04:15 »
Çok teşekkürler Halil kardeş.B5 ve B6 kasada değişirmi bilmiyorum.Çünkü problem aynı seninde anlattığın gibi.Araba tam hızlanırken yani 3. vites 70-80 gibi veya 4. vites 100 gibi olunca bir anda hızlanması kesiliyor.Genelde arabaya biraz asılınca ortaya çıkıyor.Stop edip yeniden çalıştırınca normale dönüyor.O problem olunca araba 120 nin üzerine çıkmıyor sanki.Senin dediğin o fişin adını tam olarak öğrenebilseydik belki bizim sorunda ondandır.Bir kaç ustaya sordum ama hangi fiş olduğunu kestiremediler.Yakınımda yetkili servis yok olsa onlara soracağım.Yinede paylaşımın için teşekkürler.

Çevrimdışı OZGUR.K

  • İleti: 1170
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #5 : 22 Kasım 2008, 12:12:43 »
Selam arkadaşlar! 2000 model passat tdi m var.Aracımla 100 km nin üzerine çıktığımda arac bırden devırden dusuyo ve gıtmıyo. Ama herzaman yapmıyo bu olayı. Stop edip tekrar çalıştırıyorum hiç bişey yokmuş gibi devam ediyor.aracın turbo basıç sensörünü,hava debimetresini değiştirdim aynı olayı yine yapıyor.doğuşa sordum turbon gidik dediler,turbocuya gittim turbon sapasağlam dediler.Cihazda arıza da göstermiyo bi türlü bulamadık problemi.sizlerden böyle bir problem yaşayan oldumu hiç? teşekkürler.
  Turbon herhangi bir tamir gördüyse hortumlarını yanlış takmış olabilirler veya öncden de  bi şekilde böyledir. Turbo hortumlarının yerleri düzgün mü bi baktırmanda fayda var.Bunu söylememin nedeni bizim Turbo tamir edildiğinde hortumlar yanlış takılınca aynı problemi yaşamıştık Golf MK3 1.9 TDI 'de.

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #6 : 22 Kasım 2008, 15:04:06 »
Çok teşekkürler Halil kardeş.B5 ve B6 kasada değişirmi bilmiyorum.Çünkü problem aynı seninde anlattığın gibi.Araba tam hızlanırken yani 3. vites 70-80 gibi veya 4. vites 100 gibi olunca bir anda hızlanması kesiliyor.Genelde arabaya biraz asılınca ortaya çıkıyor.Stop edip yeniden çalıştırınca normale dönüyor.O problem olunca araba 120 nin üzerine çıkmıyor sanki.Senin dediğin o fişin adını tam olarak öğrenebilseydik belki bizim sorunda ondandır.Bir kaç ustaya sordum ama hangi fiş olduğunu kestiremediler.Yakınımda yetkili servis yok olsa onlara soracağım.Yinede paylaşımın için teşekkürler.

Rica ederim.
Verdiğim linki incelerseniz orada hava kütle ölçer olarak geçiyor.Halk arasında fiş arızası diye tabir edilen parçanın gerçek anlamı belkide hava kütle ölçer diye geçiyor olabilir.Aracınızla ilgilenen ustaya böyle iletirseniz belki yardımcı olabilir.

Çevrimdışı GECEKUŞU

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #7 : 22 Kasım 2008, 21:22:36 »
Verdiğin linki inceledim Halil kardeş.Zaten daha önce bir yerlerde okudum dediğimde senin yazdıklarınmış.Verdiğin linke girince anladım.Senin dediğin  hava kütle ölçer hava akişmetre dediğimiz parça ise onuda değiştirdim daha önce ama düzelmedi.Ama kütle ölçer başka parça ise onuda bi soracağım.

Çevrimdışı fidan

  • İleti: 18
  • ^-------------------K A----------------------^^ ^^
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #8 : 22 Kasım 2008, 21:59:54 »
Selam arkadaşım
Depo çıkışında filitre var ise(benzinlilerde var) onu degiğiştir sorunun kalmıyacaktır

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #9 : 23 Kasım 2008, 00:27:15 »
Selam arkadaşım
Depo çıkışında filitre var ise(benzinlilerde var) onu degiğiştir sorunun kalmıyacaktır

Merhaba.Rica etsem ne demek istediginizi daha detayli anlatabilir misiniz?Filtre ile pek alaka kuramadim.

Hosca kalin.

Çevrimdışı serkanisim

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #10 : 24 Kasım 2008, 02:29:34 »
Selam arkadaslar 131hp Passat 1.9 TDI aracim var ayni problemi yasiyorum. Gecen gene otobanda sol seritte aracim ayni olayi yapinca kala kaldim, hemen emniyet seridine gecip istop ettim tekrar calistirinca araba düzeliyor. Olay Turboyla alakali baya arastirdim internette. Viyanada yasiyorum bu problem sanirim baya yaygin VW lerde service sordum onlarda olay turboyla alakali dediler, fakat turbo degistirmek maliyetli bir is istop edince araciniz düzeliyorsa sakin tubo bozuk diyip degistirtmeyin turboyu,benim aracim genelde arabayi sogukken kaldirip hemen otobana cikinca yapiyor bunu bir kac sefer tekrarladi, önümüzdeki hafta ici aracimi servise birakacagim. Aracimi servisten alinca ayrintilari yazarim.

Çevrimdışı delibey

  • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #11 : 24 Kasım 2008, 11:03:25 »
şimdi bu sorunun bi kaç sebebi var bunlara teker teker balkıması gerekir. aracınızı ilk önce bilgisayara bağlatıp hata koduna bakılması gerekir muhtemel hatalar ise hava debimetresi, n75 valfleri, turboda oluşan kurum nedeniyle wasgate sıkışıklığı.. iyi bir ustaya gidersen bunları kontrol etmesi lazım zaten...aracın sorunu turbonun fazla basıncı atamaması nedeniyle limp moda geçmesi... oyle hemen turbo değişmez bu soylediklerime baktrın sorununuz çözülecektir.

Çevrimdışı çağdaş

  • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #12 : 26 Kasım 2008, 18:38:38 »
cevaplarınız için çok teşekkürler.ben arabanın hava debimetresini, N 75 turbo basınç sensörünü değiştirdim.bi faydasını görmedim aynı olayı hala yasıyorum,şimdi turbonun eksoz tarafında kurum olabileceğini bu yüzden turbonun devre dışı kalabileceğini söylediler turboyu söktürüp temizleteceğim bakalım  düzelcekmi.görüşmek üzere selamlar

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 1.9 tdi
« Yanıtla #13 : 26 Kasım 2008, 19:18:00 »
cevaplarınız için çok teşekkürler.ben arabanın hava debimetresini, N 75 turbo basınç sensörünü değiştirdim.bi faydasını görmedim aynı olayı hala yasıyorum,şimdi turbonun eksoz tarafında kurum olabileceğini bu yüzden turbonun devre dışı kalabileceğini söylediler turboyu söktürüp temizleteceğim bakalım  düzelcekmi.görüşmek üzere selamlar

Sonuçları merakla bekliyoruz...