Gönderen Konu: Triger kayışı  (Okunma sayısı 20747 defa)

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #14 : 22 Kasım 2008, 11:10:00 »
Alper ile Yavuz'un triger kayışından birbirlerini buluşuna bittim harbiden. :D :D :D

@enes ahmet
Birol'un da belirttiği gibi zaman da önemli.
70-80 binde veya 6-7 senesini doldurunca değiştirmek lazım
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Logged

Çevrimdışı savas_ankara

  • İleti: 96
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #15 : 22 Kasım 2008, 12:26:56 »
Merhaba arkadaşlar,

Ben 2000 model 1.6 GOLF 4 sahibiyim, geçen hafta serviste triger kayışı, triger bilyası, devridaim mekanizması ve devridaim kayışını değiştirttim.

Servisteki yetkilinin söylediği üzere Triger kayışı her 60.000 km veya 4 yılda bir değiştirilmeli, bunun yanında kayış ile birlikte takım olarak triger bilyasının ve devri daiminde durumuna bakılarak kötüyse değiştirlmesi gerektiğini söyledi. Bilgilerinize...

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #16 : 22 Kasım 2008, 15:15:40 »
Ben 55.000'de 7. senesinde değiştirdim.
Daha da giderdi ama seneden korktum.
3 sene boyunca da her yıl doğuşun değişmesi lazım geyiğini dinledim.
Hatta araba 35.000'deyken bile değiştirelim dediler.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #17 : 22 Kasım 2008, 18:01:06 »
sendeki büyük cesaret be Koray'ım.
tamam km az ama 7 sene iyi götürmüş o kayış seni.

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #18 : 22 Kasım 2008, 18:03:08 »
vallahi 4 sene garaj arabası olarak kaldı.
kilometre de 30.000 deydi daha
Ona güvendim.
Çıkan kayış da fena değildi zati.
Ama değişme zamanı da gelmişti yani.
Ufak tefek çatlaklar vardı lastikte.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #19 : 22 Kasım 2008, 18:20:06 »
işte bende onu diyorum.
sürekli ısınıp soğuyan bir kayış zamanla deforme oluyor.
fazla risk almamak lazım  :)

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #20 : 22 Kasım 2008, 18:24:02 »
kesinlikle  :tamamdir
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı revelation

  • İleti: 296
  • "Just like what you want"
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #21 : 22 Kasım 2008, 22:17:25 »
OffLineR vallahi tuhaf oldu ama olay tam The moore luk... Neyse 2001 model Golf sahibi arkadaşıma Triger kayışı setinin değişimi hakkında şunu söyleyebilirim.. 2009 model araçlarda (yeni kasa golf VII) 150 bin de değişiyormuş... Kayış öle kalınki 3 tane bizim trigerden eder sanırım... Ama senin aracın için doğru olanı 60 bin 120 bin ve de en son 160 bin diye gidiyor. eğer aracını ikinci el aldıysan bu değişimi hemen yapman senin açından iyi olur. ben ikinci sahibiyim aracımın. ve ilk sahibi neyi ne zaman yaptırdığını bilmediği için triger setini değiştirdim. bana maliyeti 330 YTL oldu( işçilik dahil) yan sanayi mallar deil ve de biraz yakınlık kurmak fiyatı bu kadar düşürdü. Bunu yanında baskı balata seti - alt takım- rot rotil kulak ve aracın sürüşüyle alakalı bütün alt takımını ve de polen - hava ve yağ filtrelerini değiştirdim... En mantıklısı bir şey yapılacaksa biraz maddi düşünmeyi bir kenara bırakarak aracının tüm bakımını yaptırmaktır. sonuçta 4 teker ve de bir direksiyon olayı bitiriyor. İyi sürüşler, bol güneşli günler :D
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2008, 22:21:13 Gönderen: revelation »

Çevrimdışı fosilci

  • İleti: 817
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #22 : 23 Kasım 2008, 00:05:10 »
Arkadaslar bugun büyük bulusma gerceklesti ve savas kardesimle beraber gittik ustaya trigiyer setini felan hep degiştirtdik araba güzel oldu benim araba 69 binde su ana kadarda hiç degişmemiş 2001 model araba korkuyordum yarın bir gün basımıza iş çıkaracak diye sagolsun savas arkadasımda geldi beraber gittik iyi oldu servisde gayet cok iyi ilgileniyorlar eger ankarada olan varsa tavsiye ederim eger degiştirmiyeniniz varsa bence mutlaka degiştirsin 300-400 ytl lik iş size 1-2 milyara patlıyabilir ve bunun yanında motorunuzda yıpranmıs olacak yazık yani birseyleri riske atmaya gerek yok diye düşüyorum

Çevrimdışı enes ahmet

  • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #23 : 23 Kasım 2008, 02:42:54 »
bi de debriyaj çok yukarıda kavrıyor. vitesi zor geçiyor desem. acaba bunun triger kayışı ile alakası olabilir mi? çünkü triger kayışı 50.000 km yapmış.  :melek:

Çevrimdışı vw6n

  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #24 : 23 Kasım 2008, 03:28:31 »
bi de debriyaj çok yukarıda kavrıyor. vitesi zor geçiyor desem. acaba bunun triger kayışı ile alakası olabilir mi? çünkü triger kayışı 50.000 km yapmış.  :melek:
Vitesle alakası yok trigerin.krank milinden aldığı hareketi egzantrik miline iletir.

Çevrimdışı enes ahmet

  • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #25 : 23 Kasım 2008, 03:47:29 »
peki bunun sebebi ne olabilir. debriyaj yukarıda kavrıyor  ve vites özellikle 2 ye zor geçiyor.

Çevrimdışı fosilci

  • İleti: 817
    • Profili Görüntüle
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #26 : 23 Kasım 2008, 09:06:38 »
bi de debriyaj çok yukarıda kavrıyor. vitesi zor geçiyor desem. acaba bunun triger kayışı ile alakası olabilir mi? çünkü triger kayışı 50.000 km yapmış.  :melek:

Baskı balatan bitmeye yaklaşmıştır baskı balatayı degiştireceksin ondan sonra hem arabanın cekişide degişir

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Triger kayışı
« Yanıtla #27 : 23 Kasım 2008, 09:31:10 »
Golf'lerde her zaman daha yukarda kavrar.
Belki başka araçlarla kıyasladığın için bu yanılgıya düşüyor da olabilirsin.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)