Gönderen Konu: trafikte,doğru zannedilen yanlışlar...  (Okunma sayısı 4821 defa)

Çevrimdışı erdem2179

  • İleti: 1052
  • erdem2179
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk3 gti
  • Şehir: İzmir
trafikte,doğru zannedilen yanlışlar...
« : 23 Kasım 2008, 15:03:37 »
--------------------------------------------------------------------------------

1. Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!

Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır....Problemlerle uğraşmaz.


2. Otobanda tamam ama şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!

Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.


3. Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!

Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir, Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır.


4. Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!

Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir...İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!


5. Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!

Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.


6. Yağmurda inik lastik,daha az kayar!

Yanlış! İnik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aqua planning) çok daha düşük hızlarda başlar.


7. Direksiyon saate göre 10'u 10 gece tutulur!

Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek gece tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur;


8. En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.

Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hâkim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek acısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hâkim olabilmek çok zordur.


9. Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!

Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağımızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.


10. Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!

Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dişi bırakılarak, motorun aracı ileri gotürme kuvveti yok edilir.


11. ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!

Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz.

Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup (yani dönmeden) kayarak yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır. Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir. Hâlbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller.


12. Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!

Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir....


13. Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!

Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3–4 saniye olmalıdır.


14. Dörtlü ikaz (flâşör) tünele girince yakılır!

Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların acık olması yeterlidir.


15. Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!

Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.


16. Çocukları uyarmak için korna çalınır!

Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar....En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır


17. Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır!

Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler takılarak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, sileceklerinizi çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate alarak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.



Unutmayın! Hayatınız boyunca olumlu bir trafik kazası geçirme olasılığınız %33'tür. Rus ruletinde bile bu oran % 17'dir. Lütfen, trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkartmayın
__________________
Mk3 gti

Logged

Çevrimdışı sarilarinsulo

  • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Ynt: trafikte,doğru zannedilen yanlışlar...
« Yanıtla #1 : 23 Kasım 2008, 15:31:11 »
eline sağlık

Çevrimdışı volksport

  • İleti: 3193
    • Profili Görüntüle
Ynt: trafikte,doğru zannedilen yanlışlar...
« Yanıtla #2 : 23 Kasım 2008, 18:16:05 »
"Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur"  :D :D :D

Eline sağlık...

Çevrimdışı erdem2179

  • İleti: 1052
  • erdem2179
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk3 gti
  • Şehir: İzmir
Ynt: trafikte,doğru zannedilen yanlışlar...
« Yanıtla #3 : 23 Kasım 2008, 19:04:41 »
tşk arkadaşlar ama alıntıdır.faydalı olabilir onun için koydum.
Mk3 gti

Çevrimdışı shark_vdb

  • İleti: 193
  • Shark Style Polo
    • Profili Görüntüle
Ynt: trafikte,doğru zannedilen yanlışlar...
« Yanıtla #4 : 23 Kasım 2008, 19:26:36 »
Güzel paylaşım... ellerine sağlık

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: trafikte,doğru zannedilen yanlışlar...
« Yanıtla #5 : 23 Kasım 2008, 19:46:16 »
ellerine sağlık güzel paylaşım Erdem

Çevrimdışı kesik44

  • İleti: 474
  • Gelirken Ne Getirilirki Giderken Ne Götürülür?
    • Profili Görüntüle
Ynt: trafikte,doğru zannedilen yanlışlar...
« Yanıtla #6 : 23 Kasım 2008, 19:52:44 »
Çok iyi bir paylaşım olmuş eline sağlık.

Ynt: trafikte,doğru zannedilen yanlışlar...
« Yanıtla #7 : 23 Kasım 2008, 20:32:40 »
Güzel bilgiler tşk ederiz.

Çevrimdışı erdem2179

  • İleti: 1052
  • erdem2179
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk3 gti
  • Şehir: İzmir
Ynt: trafikte,doğru zannedilen yanlışlar...
« Yanıtla #8 : 23 Kasım 2008, 20:36:52 »
tşk arkadaşlar.
Mk3 gti

Çevrimdışı ///AMG

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: trafikte,doğru zannedilen yanlışlar...
« Yanıtla #9 : 29 Kasım 2008, 22:32:19 »
Alıntı yapılan: volksport link=topic=8017.msg84271#msg84271 date=1227456965
"Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören Sürücü yoktur"  :D :D :D

Eline sağlık...
eğer aracında kızıl ötesi kameran yoksa :D