Gönderen Konu: Hiz sabitleme arizasi  (Okunma sayısı 12245 defa)

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Hiz sabitleme arizasi
« : 21 Aralık 2008, 23:46:00 »
Merhaba vw ye gonul vermis degerli forum sakinleri.
2001 model passat comfortline aracimin hiz sabitlemesinde problem yasiyorum.Biliyorsunuz araci ikinci el almistim.Araci alirken hiz sabitlemeye bakmamistim, aklima gelmemisti.Sonra yolda gelirken gordum ki hiz sabitlemeyi sinyal kolundan "on" moduna getirip aciyorum, gostergede sari renkli hiz sabitleme lambasi da yaniyor.Fakat sabitlemeyi devreye sokabilmek icin direksiyon uzerindeki "reset+" yada "set" modulune tikladigimda sabitleme islemi gerceklesmiyor.
Gecen gun Ispartaya gittigimde araci yetkili servise gosterdim.Makineye baglayip baktilar.Hiz sabitleme kolunda herhangi bir sorun olmadigini soylediler.Asil problemin direksiyonun icindeki modulden oldugu soylendi.Bunun icin direksiyonun ici acilip modul degismesi gerekiyormus.Benden talep ettikleri rakam 340 ytl olunca yaptirmaktan vazgectim.Arkadasim Bora pasific aracina komple hiz sabitleme taktirdi ayni servise verdigi rakam 200 ytl.Bu nasil bir is anlamadim.
Aramizda boyle bir problemle karsilasan yada daha makul duzeyde cozum yolunu bilen forum arkadaslarimin bilgilerinden yararlanmak, problemi en asgari duzeyde cozmek istiyorum.
Ilginiz icin tesekkurler, hayirli geceler dilerim...

Logged

Çevrimdışı passi

  • İleti: 760
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hiz sabitleme arizasi
« Yanıtla #1 : 23 Aralık 2008, 20:29:39 »
kardeşim bi kaç kere bastın mı tuşlara
yada basılı tut bakalım!

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hiz sabitleme arizasi
« Yanıtla #2 : 24 Aralık 2008, 23:28:22 »
Kardesim neler yaptik neler ama olmadi.
Senin dedigin seyleri zaten yapmistim olmamisti.Sonra servise gittim durumu izah ettim.Servis hiz sabitleme kolunda herhangi birsey olmadigini, sorunun direksiyondaki tuslardan kaynaklandigini ve bunlarin degisimi ile ilgili benden 340 ytl talep etti.Fiyati cok yuksek buldugum icin yaptirmadim.
Dun sabah sanayide ustamin yanina gittim.Kendisinde programlar mevcut ve pc yi araca baglayip bakabiliyor.Hiz sabitlemede problem oldugunu makine gosterdi.(Bu arada baska problem yokmus makinenin dedigine gore).Neyse dedim direksiyonu acalim abi, tuslari cikaralim bi bakalim calisiyor mu diye?Direksiyonu actik.Biliyorsunuz direksiyonun hem saginda hem de solunda tuslar var.Sag taraftaki tuslar(volum yukseltme, azaltma, radyon kanallarini arama).Sol taraftaki tuslar (hiz sabitlemeyi devreye sokan ve devreden cikaran tuslar, hizi sabitledikten sonra hizi azaltma eksiltme).Direksiyonu acinca gorduk ki sag taraftaki tuslara basinca alinan bilgi sol taraftaki tuslara bir kablo vasitasiyla iletiliyor ordan da beyne gidiyor.Bizim isimiz sol taraftaki tuslarla.Sag taraftaki tuslarda herhangi bir problem yok orjinal kasetcalari takinca.Normalde eger sol taraftaki tuslar bozuk olsaydi sag taraftaki tuslara basinca alinan bilgi sol tarafa iletildiginde orda kalacak beyne iletilmeyecekti.Fakat tam aksine gayet guzel calisiyor.Zaten orda tuslarin bozuk olmadigini anladik ama isimizi saglama alalim dedik sol tus takimini cikardik.Icindeki devrelere teker teker baktik voltajlarini olctuk.Tusa basmadan once 7 volt ile calisiyor, tusa basinca 6.51 e dusuyor.Ayni sekilde bu sag taraftaki tuslar icinde gecerli.Yine geceleyin farlari acinca tuslarin hepsine aydinlatma gidiyor.Orda da bir problem yok.Direksiyonun icinde airbag kablolarindan tutunda kornaya kadar hepsine baktik.En ufak bir bozulma soz konusu degil.Neyse direkiyonu geriye taktik ciktik yollara tekrar denedik ama hevesimiz yine kursagimizda kaldi.Calismadi.
Ustayla yaklasik 4 saat sadece bu is icin ugrastik.Usta da delirdi yapamayinca isi inata bindirdi ne olursa olsun yapmaya calisti :) ama olmadi tabi.Bursa dogus otodan arkadaslari aradim, Antalyada ozel servisi aradim durumu izah ettim ve su an vardigimiz kani aracin hiz sabitleme ile ilgili yaziliminda bir bozukluk soz konusu oldugu.Cunku bundan once de bazi passatlarda ayni ariza yasanmis, yazilim guncellenmesiyle sorun cozulmus.
Eger sorun yazilimda ise yani ucret bile alinmadan makine ile 5 dakika da halledilebilecek bir olay ise o servisin benden cok cekecegi var.Zaten gecen sene de cam motoru bozuk diye 450 liraya cam motorunu degistirecegiz diye iddia ettiler sonra da gittik kendimiz cikardik baktik ki cam motoru sapasaglam sadece teller birbirine karismis, ters sarmis ve cam motoru devre disi kalmis.Hic bir ucret vermeden kendimiz kisa surede olayi halledip 450 liralik kaziktan kurtulmustuk.
Eger bu olayda da bir dalavere varsa o yetkili servisle bozusacagiz.Bakalim bir iki gun icinde yine isim olacak o taraflarda gittigimde baktiracagim tekrardan.Gelismeleri buraya aktaririm.

Saygilar...

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hiz sabitleme arizasi
« Yanıtla #3 : 24 Aralık 2008, 23:53:10 »
Merak edenler icin direksiyonun ici: (hava yastigi haznesi cikmis durumda)

Çevrimdışı passi

  • İleti: 760
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hiz sabitleme arizasi
« Yanıtla #4 : 25 Aralık 2008, 15:38:15 »
way bee umarım sadece yazılımdır kardeşim
aman başka bişe çıkmasın da
bu arada o servisle bi görüş bence
hatta papaz olmya bile değer