Traktör üreticisi Lamborghini kendi fikirlerini değerlendirmeyen Ferrari’ye en güzel cevabı rakip olarak verdi
Ferruccio Lamborghini ‘60’lı yılların başında birçok İtalyan gibi bir Ferrari alabilmenin hayallerini kuruyordu. Bu genç traktör üreticisinin beklentileri başarılı ticaret hayatının da katkısıyla kısa sürede gerçeğe dönüştü. Lamborghini, Ferrari’sine ulaşmıştı fakat tatmin olmadığı bazı noktalar vardı. En önemlisi öne yerleştirilen motorun sürüş dinamiklerini bozmasıydı.
Lamborghini’nin bu fikrini Enzo Ferrari’ye iletmesi gerekiyordu. Ne de olsa ikisi de İtalyan Motor Endüstrisi’ni temsil ediyordu. Ancak Lamborghini Ferrari’den beklemediği bir tepki aldı. Ferrari traktör üreten bir kişinin kendi otomobillerini eleştiremeyeceğini söyleyerek ona sırtını döndü. Bunu hazmedemeyen Lamborghini, Ferrari’nin karşısına onun modellerinden daha gelişmiş bir modelle çıkmayı kafasına koydu. ’63 yılında da henüz 47 yaşındayken Ferrari’nin en önemli rakibi olacak Lamborghini’yi hayata geçirdi.
Teknolojiye yöneldi
Lamborghini üretim bandına aldığı ilk otomobiliyle otomotiv dünyasının dikkatlerini üzerine çekmeyi bildi. Üretim bandından çıkan 350 GT en zorlu rakiplerini bile dize getiren bir otomobildi. İlk otomobilin rüzgarı dinmeden iki yıl sonra Torino Otomobil Fuar’ında P400’ü tanıttı ve bir kez daha zirveye tırmandı.
P400 olarak bilinen yeni Lamborghini’de P, İngilizce’de ‘Ortaya monte edilen motor’ anlamına gelen ‘posteriore’ kelimesini, 400 rakamı ise motorun 4 litresini temsil ediyordu.
Gelelim bu müthiş otomobilin hikayesine… Motoru sürücüyle arka aksın arasına yerleştirilen otomobillerin kusursuz bir dengeye sahip olduğu biliniyordu. Bu uyarlamadaki en büyük engellerden biriyse gücü ileten parçaların uzunluğuydu.
Şasi tasarımcısı Gianpaulo Dallara, motor ve vites kutusunu, krank mili ve aksa paralel gelecek şekilde enlemesine monte ederek bu problemi çözmeyi başardı. Bu sıra dışı sistem o dönemde sadece Bugatti Type 252 ve Honda RA 272 Formula 1 yarış otomobillerinde kullanılmıştı. Neticede öne monte edilen motora sahip 350 GT ile karşılaştırıldığında P400’ün dingil aralığı 54 mm fazlaydı. Otomobil o günlerde F1 yarış otomobillerini andıran tasarımıyla ilgi odağı oldu. Radyatörüyse ön alanı daraltan ve sürtünmeyi azaltan bir açıyla burun kısmına yerleştirilmişti.
Nuccio Bertone ile yaptığı birkaç görüşmenin sonunda aracın tasarımı konusunda bir karar verildi. Lamborghini aracını ‘66 yılındaki Cenevre Otomobil Fuarı’na kadar hazır olmasını istiyordu. Bertone ve baş tasarımcısı Giorgietto Giugiaro arasında yaşanan anlaşmazlık hat safhaya erişince Giugiaro P 400 projesinden çekildi. Bu olayın ardından Giugiaro’nun yerine özellikle gece kulüplerinin iç tasarımları konusunda uzman olan dekoratör Marcello Gandini işe alındı. Bertone bu alanda çok fazla deneyim sahibi olmamasına rağmen P 400 projesini Gandini’ye verdi.
Hayal gerçek oldu
Ortaya monte edilen motor projesinin büyük bir kısmını gerçekleştiren Gandini’nin tasarımında aracın burnu çok alçakta kalıyordu. Ön tekerlek tonosları aracın ön kısmının en yüksek bölümünü oluşturuyordu. Burun kısmında sıcak havayı radyatörden çekmek için tasarlanan iki ızgara bulunuyordu. Yan pencerelerin arkasındaki iki hava oyuğu motorun yerini gösteren açık işaretlerdi. Motoru soğutmak için arka camın yerine motoru örten siyah panjurlar monte edildi. Gandini tasarımını Cenevre Fuarı’na yetiştirdi fakat araca hala bir isim verilmemişti. Boğaları çok seven ve burcu boğa olan Feruccio Lamborghini yeni otomobiline bir İspanyol boğasının ismini vermeye karar verdi. Yeni aracın adı ‘Miura’ oldu. Miura böylelikle o günden sonra tüm Lamborghini modellerine boğa isimlerinin verilmesini sağlayan geleneği başlatmış oldu.