Gönderen Konu: Kelebek temizliği  (Okunma sayısı 37425 defa)

Çevrimdışı serhat

  • İleti: 1228
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kelebek temizliği
« Yanıtla #56 : 09 Mayıs 2011, 23:05:20 »
boğaz kelebeğinin kirlenmiş olması motora giden havanın miktarını değil kalitesini belirler. bu nedenle yakıtla ilişkisi yoktur.
kirdeen daralan boğazda hava emişi azalır teorik olarakta bu böyledir araç daha çok hava emmeye gayret eder bu seferde fazla emme kuvveti için fazla yakıt harcanır
« Son Düzenleme: 09 Mayıs 2011, 23:05:42 Gönderen: serhat »
WOLFSBURG STYLE ;)

Logged

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kelebek temizliği
« Yanıtla #57 : 09 Mayıs 2011, 23:42:03 »
kirdeen daralan boğazda hava emişi azalır teorik olarakta bu böyledir araç daha çok hava emmeye gayret eder bu seferde fazla emme kuvveti için fazla yakıt harcanır

teoride herşey sizin anlattığınız gibi ama 50'lik pimaş boru kalınlığındaki boğazın kirden tozdan daralabileceğini hesaplamak teoriyede pratiğe de uymaz.

Çevrimdışı Ghog

  • İleti: 46
  • .........
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kelebek temizliği
« Yanıtla #58 : 11 Mayıs 2011, 00:40:26 »
bu iş için wd40 kullanmanızı tavsiye etmem. balata temizleyici sprey kullanın çünkü wd40 yağ içeriyor ve boğaz kelebeğini sarabilir.
bizim araçlar için adaptasyon şart arkadaşlar. basit bir işlem ben 20 tl ye temizletip yaptırdım bu işi.
  dogru soluosun bende hangısınle temızlesem dıe dusundum temızleyıcıyle en ıyısı wd-40 yag ıcerıyor ama  Bu kelebegı SÖkerken  3 tane hortum cıkısları var ya kucuk olanın plastık aksamı yırtılmıs bantlamıslar bende soktum temızledım her tarafı bı daha bantladım  bı cozumu varsa ıyı olur  yoksa yenısımı almalıyım ?
.............

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kelebek temizliği
« Yanıtla #59 : 11 Mayıs 2011, 01:04:26 »
küçük hortumdan kastınız su hortumu ise bant sıcak su sebebiyle açılabilir. bence hortumu değiştirin en sağlıklısı değiştirmek.

Çevrimdışı ozkan_misirli

  • İleti: 288
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kelebek temizliği
« Yanıtla #60 : 11 Mayıs 2011, 10:13:30 »
kirdeen daralan boğazda hava emişi azalır teorik olarakta bu böyledir araç daha çok hava emmeye gayret eder bu seferde fazla emme kuvveti için fazla yakıt harcanır
:tamamdir
teoride herşey sizin anlattığınız gibi ama 50'lik pimaş boru kalınlığındaki boğazın kirden tozdan daralabileceğini hesaplamak teoriyede pratiğe de uymaz.
Katılmıyorum. Çekiş acayip farkediyor. Yeni temizlettim. Adaptasyon istemedi.
Ya yol ol, ya yol ver ya da yoldan çekil

Çevrimdışı arcaner

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kelebek temizliği
« Yanıtla #61 : 11 Mayıs 2011, 12:19:21 »
  dogru soluosun bende hangısınle temızlesem dıe dusundum temızleyıcıyle en ıyısı wd-40 yag ıcerıyor ama  Bu kelebegı SÖkerken  3 tane hortum cıkısları var ya kucuk olanın plastık aksamı yırtılmıs bantlamıslar bende soktum temızledım her tarafı bı daha bantladım  bı cozumu varsa ıyı olur  yoksa yenısımı almalıyım ?
Ceyhun o küçük hortum dediğin yan sanayisi 40 tl orjinalı 80 tl değişmezsen de hava girişi aracın temiz kalmaz..!

Çevrimdışı serhat

  • İleti: 1228
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kelebek temizliği
« Yanıtla #62 : 11 Mayıs 2011, 19:22:58 »
teoride herşey sizin anlattığınız gibi ama 50'lik pimaş boru kalınlığındaki boğazın kirden tozdan daralabileceğini hesaplamak teoriyede pratiğe de uymaz.
50lik değil önce çapını ölçmenizi tavsiye ederim 65mm dir ;) boşuna yanlışı savunmayın bi boğazı kirli araç kullanın bide temizletip kullanın  :)
WOLFSBURG STYLE ;)

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Kelebek temizliği
« Yanıtla #63 : 11 Mayıs 2011, 20:03:02 »
Arkadaslar golf 4 1.4 16v motorlarda adaptasyon gerekmiyor bogaz kelebegi temizlendikten sonra.

bogaz kelebegini sokup temizleyin taktiktan sonra aku basligini sokup 8-10dk oyle birakin.
o sure gectikten sonra aku basligini takin ve kontagi cevirim ama motoru calistirmadan 5-10 dk bekleyin.
bu surede bittikten sonra motoru calistirim ve 5 dk rolantide  (kesinlikle gaz vermeden)  birakin.
Bu sirada adaptasyonun gerceklesitigini duyacaksiniz 50 km sonra adaptasyon tamamen bitmis olur .

bu bilgiyi almanya vw formundan aldim belki isinize yarar.

http://img100.imageshack.us/img100/208/denemen.jpg

ok ilginç
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kelebek temizliği
« Yanıtla #64 : 11 Mayıs 2011, 22:19:15 »
50lik değil önce çapını ölçmenizi tavsiye ederim 65mm dir ;) boşuna yanlışı savunmayın bi boğazı kirli araç kullanın bide temizletip kullanın  :)

serhat kardeşim madem gidip boğaz kelebeğinin çapını ölçtün takdir ediyor ve cevap vermeyi burda bırakıyorum  :-X    ;D
« Son Düzenleme: 11 Mayıs 2011, 22:19:37 Gönderen: mehmetcevahir »

Çevrimdışı Ghog

  • İleti: 46
  • .........
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kelebek temizliği
« Yanıtla #65 : 11 Mayıs 2011, 23:24:54 »
Ceyhun o küçük hortum dediğin yan sanayisi 40 tl orjinalı 80 tl değişmezsen de hava girişi aracın temiz kalmaz..!

o zaman sorun yok degıstırıyım hafta sonu temızledım oraları çekişi arttı arabanın bi de buji kablosu orjinalıymıs degısmesı gerekıyomus bı de onu degıstırıym tam olsun
.............