Gönderen Konu: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)  (Okunma sayısı 46323 defa)

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #14 : 16 Eylül 2010, 10:55:21 »
dediğin yerden akıyorsa devirdaimden  geliyordur.
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Logged

Çevrimdışı sossi

  • İleti: 450
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #15 : 16 Eylül 2010, 11:04:09 »
bu olay arabaya termostat taktıktan sonra başladı daha önce hiç böyle bişey yoktu herşeyde vardır bi hayır teşekkür derim cevaplar için arkadaşlar...
20 valve 2.0 5 silindir 175 hp

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #16 : 16 Eylül 2010, 20:23:34 »
Termostatı takınca su basıncı biraz artmıştır ondan sızdırma yapmaya başlamıştır.

Çevrimdışı sossi

  • İleti: 450
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #17 : 17 Eylül 2010, 01:30:19 »
evet bende öyle düşündüm ama yinede kafam rahatladı yani gelen cevaplarla :)
20 valve 2.0 5 silindir 175 hp

Çevrimdışı ramos

  • İleti: 19
  • ramos
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #18 : 25 Şubat 2011, 09:25:38 »
arkadaşlar merhaba benim araban sabah çalıştırdığımda kesik kesik çalışıyor ve geç ısınıyor acaba termostattanmıdır bilgisi olan varsa sevinirim

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #19 : 25 Şubat 2011, 23:28:41 »
geç ısınıyorsa termostat açık kalmış olabilir
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #20 : 18 Şubat 2012, 11:51:07 »
Benim aracımda devirdaim sürekli  devrede Termostat devirdaimi ayarlayan parça olduğuna göre benim aracımın termostadı arızalımıdır.?

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #21 : 18 Şubat 2012, 12:12:56 »
Merhaba arkadaşlar
2 ay önce termostat ın olduğu yerdeki hortumu söktüm, 2 litre su boşalttım hortumu tekrar taktım. Su kabından 2 litre antifiriz ekledim o günden beri termostat hiç kapanmıyor. Anlıycanız motor suyunu tamamen boşaltmadan yaptım , motor sıcaklığı rolantideyken ancak 70 e kadar yükseliyor. Uzun yolda ise 80 km yol yaptım motor sıcaklığı 20 dereceyi geçmedi . Yaptığım hata nedir ? Suyunu tamamen boşaltmalımıyım ? Hava yapma olasılığı var mı ? Antifiriz koymadan önce 90 derecede çakılı kalıyordu ibre yardımcı olursanız sevinirim.

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #22 : 19 Şubat 2012, 13:43:38 »
Motor suyunu komple boşalttım çalışırken tekrar su doldurdum yine termostat açık kalıyor hiç kapanmıyor. Sanırım arızalı . Termostat değiştirirken suyunu komple boşaltmak gerekir mi ?

Antifiriz koyarken motor suyunu komple mi boşaltacaz yoksa ? sadece termostat a giren hortumu sökmemiz yeterli mi ?  :-\ Daha önce sadece termostat hortumun söktüm antifiriz koydum termostat arızalandı.
« Son Düzenleme: 19 Şubat 2012, 13:45:03 Gönderen: infernaltr »

Çevrimdışı vw6n

  • Moderator
  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #23 : 19 Şubat 2012, 23:56:51 »
Termostatı değiştirirken zaten kapak açıldığı için su antifriz boşalacak termostatı değiştirdikten sonra su kabının yarısına kadar doldurun max ve min arasında olsun arabayı çalıştırın biraz bekledikten sonra su kabının kapağını kapatın fan açanakadar çalışsın araba fan durduktan sonra hararet ibresi düşecek düştüğünde stop edip su seviyesini kontrol edin azaldıysa max - min arasında olacak şekilde tamamlayın.

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #24 : 20 Şubat 2012, 11:37:16 »
Termostatı değiştirirken zaten kapak açıldığı için su antifriz boşalacak termostatı değiştirdikten sonra su kabının yarısına kadar doldurun max ve min arasında olsun arabayı çalıştırın biraz bekledikten sonra su kabının kapağını kapatın fan açanakadar çalışsın araba fan durduktan sonra hararet ibresi düşecek düştüğünde stop edip su seviyesini kontrol edin azaldıysa max - min arasında olacak şekilde tamamlayın.


Geçen gün tekrar düzeltmek için termostat hortumunu söktüm , motordan su akmadı termostat kapalıydı aracı çalıştırdım. Isınıncaya kada r termostat takılan yerdeki hortum buz gibiydi. sorunum kendi kendine düzeldi. Artık uzun yolda motor ısısı düşmüyor  :tamamdir

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #25 : 20 Şubat 2012, 17:10:30 »
Geçen gün tekrar düzeltmek için termostat hortumunu söktüm , motordan su akmadı termostat kapalıydı aracı çalıştırdım. Isınıncaya kada r termostat takılan yerdeki hortum buz gibiydi. sorunum kendi kendine düzeldi. Artık uzun yolda motor ısısı düşmüyor  :tamamdir

Hadi geçmiş olsun

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #26 : 25 Nisan 2012, 23:17:04 »
ben de değiştirdim.bir kaç fotoğraf ekledim











Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Polo termostat değişimi (resimli anlatım)
« Yanıtla #27 : 25 Nisan 2012, 23:42:17 »
termostat kapağı iki vidayla tutuyor. 10 mm lokma olması lazım. onu sökmek nispeten kolay. esas fotoğrafta ayarlı penseyle tuttuğum sekman işin püf noktası, onu iyice ve kırmadan esnetmeniz lazım anca o zaman kapaktan çıkar ve yeniden takılabilir. neyse bizim hararet 90 ı geçmemekle beraber soğuk havalarda ve hızlanınca 70 lere düşüyordu. bir ustaya sordum normal dedi ama değilmiş hep 90 da kalmalıymış. parçacıya gittim 'orjinal termostat var mı' dedim 'var, orjinal behr marka' dedi. 20 tl ye aldım. 'bir de termostat kapağı alman lazım' dedi.almışken tam olsun dedim 6-7-8 nolu fotoğraflarda kapak görünmekte ama gereksizmiş üzerindeki orjinal ve sağlammış.ama kapağın lastik contası önemli onu muhakkak alın eskisi deforme olmuştur.5-6-9 nolu fotolarda da termostat var. üzerindeki 87 dereceydi yenisi de 87 tek tip bunlar.5-6 nolu fotolarda termostatın esas iş gören metal iç parçası görünmekte. bu metal parçanın ucundaki mil soğuk suda arkasındaki güçlü yayın etkisiyle kısalıyor ve suyu tıkıyor.sıcak suda ise uzayarak ve yaya baskı yaparak açılıp musluğu yani su dolaşımını serbest hale getiriyor. ben bizzat kaynar suyun içinde denedim milin nasıl uzadığını gördüm.benim ki orjinalmiş ve kireçleme yapıp uzun yani açık vaziyette kalmış.size tavsiyem termostat değiştirmeden önce su devresini uygun kimyasal katarak temizleyin çünkü kireçleme yapıyor. bir de ben sıvı conta kullanmadım kapağı yeni lastik conta ile iyice kırmadan oturttum sızdırma falan yok devrede. bunun antifirizi de pembe olacak 'g12 midir nedir' kitapçığında var ben parçacıdan 1.5 litresini 15 liraya aldım. uygun oranda kattım üzerinde oranlar yazıyor zaten.benim elimden biraz geliyor bu işler. makina mekanik hastasıyımdır.ama ilk olduğu için çok da kolay olmadı uğraştırdı biraz.antfiriz ve suyu ayarladıktan sonra havasını falan iyice alın.şimdi hararet hemen 90 a çıkıyor ve ne düşüyor ne de 90 ı geçiyor iyi oldu şimdi . ustaya kalsa herşey normal. uygun anahtar malzeme yoksa hiç bulaşmayın bu arada çünkü daracık alanda el kol girmesi ve kullanması sökmesi takması zor oluyor.