Gönderen Konu: yol dostu bilgiler...  (Okunma sayısı 4268 defa)

Çevrimdışı erdem2179

  • İleti: 1052
  • erdem2179
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk3 gti
  • Şehir: İzmir
yol dostu bilgiler...
« : 03 Şubat 2009, 17:12:30 »

Gündüz, farlarınız da yolunuz da hep açık olsun! Yalnızca görmek için değil, 'görülmek' için farlarınızın gündüz açık olması gerekir.


Çünkü farlarınız açık olduğunda, önünüzdeki, arkanızdaki ve karşınızdaki sürücüler tarafından fark edilmeniz çok daha kolay. Yapılan tüm araştırmalar.


Sollamak ya da sollamamak: Hayati bir karar!

Doğru yerde, doğru zamanda, doğru hızda, doğru viteste sollamak!

Yapılması gereken bu. Çünkü sollama, özellikle uzun yolda, sürücünün yapacağı en zor manevralardan biri.

Sollanan aracın yapacağı ani hareketlerin, sollayanı zor durumda bırakabileceği mutlaka hesaplanmalı.

Ayrıca, özellikle bozuk, yokuş aşağı ve virajlı yollarda kesinlikle sollama yapılmamalı; uygun yol durumu beklenmeli.

Sürücü, sollama manevrası yapmadan önce aynalarını kontrol etmeli, arkasından da sinyal vermeli. Daha sonra da, aynaları tekrar kontrol ederek trafiğin uygunluğuna göre sollama yapılmalı.

Takip mesafesi nedir, nasıl ölçülür?

Uzun yolda, önünüzdeki araçla aranızdaki mesafe, takip mesafesidir.

Ölçmek için önünüzdeki aracı, yol kenarındaki sabit bir objenin (mesela bir yol levhası) önünden geçerken izleyin. Sizin, bu objenin yanından, en erken iki saniye sonra geçmeniz gerekir. (Saniye ölçmek için kullanılan en bildik yöntem 'bin bir, bin iki' şeklinde sesli olarak saymaktır.)

Sabit objenin yanından daha kısa bir süre içinde geçerseniz, önünüzdeki araca gereğinden fazla yakınsınız demektir.

Unutmayın;
arka camları görüşe olanak sağlamayan araçlarla aradaki takip mesafesi, alışıldığı gibi 2 saniye değil, 3-4 saniye olmalı. Kötü hava koşulları için de bu durum geçerlidir.

Hava yastıkları, hayat kurtarır
(Doğru kullanıldığı takdirde!)

Hava yastıklarının ortalama ağırlık ve boydaki yetişkinleri korumak için tasarlandığı bilinmektedir.

Bu durumda, olası kaza durumları düşünülürse, 10 yaşından küçük çocuklar kesinlikle ön koltukta seyahat etmemeli; hava yastıkları, mutlaka emniyet kemerleri ile birlikte kullanılmalı.

Suların yarattığı tehlike: Aquaplaning.

Uzun yolda mutlaka karşılaşılan bir tehlike: Yoğun yağmur suları, yolun bir bölümü üzerinde birikebilir, hatta yolu tamamen kaplayabilir.

Yüksek hızlarda bu yüzeylere girildiğinde, aquaplaning yani 'su yastığı üzerinde kızaklama, kayma' ile karşılaşmanız çok normal.

En doğru yöntemler, yağmurlu havalarda önde uzanan yolun çok iyi belirlenmesi, hızın azaltılması, takip mesafesinin arttırılması. Ayrıca, ani yavaşlamalarda arkadan gelen araçlar, mutlaka dörtlü flaşörler yakılarak uyarılmalı .

Hatalı ve eski lastik kullanımı, otomobilinizin karakterini değiştirir.

Farklı basınç değerleriyle şişirilmiş, dişleri aşınmış, yanakları yıpranmış ya da cinsleri farklı lastikleri bir arada kullanmanız, özellikle virajlara girildiğinde otomobilinizin ön ya da arkasının kaymasına, patinaj yapmasına, direksiyon hakimiyetinizin azalmasına neden olur.

Ayrıca, unutmayın: Lastiğin en büyük düşmanı fazla ısıdır. Fazla ısıya da dışarıdaki havanın sıcaklığı değil, lastiğin içindeki düşük hava neden olur.

Yolculuk yakında bitiyor.
Aman gevşemeyin!

Özellikle yaz aylarında yapılan yolculuklarda sürücülerin varacakları yere yaklaştıklarında sabırsızlandıkları, hızlarını arttırdıkları gözlenir.

Ayrıca, yolculuğun sonuna varıldığından, dikkat azalmış, yorgunluk ortaya çıkmıştır. Bu gibi durumlarda en iyisi, varılacak noktaya az bir süre kala mola vermektir.

Ön camınız kırıldı ya da çamur sıçradı... Telaşa gerek yok.

Eğer ön camın birdenbire kırılması sonucu görüşünüz kısıtlanmışsa, derhal sağ sinyal verin ve mümkün olan en hızlı biçimde yavaşlayarak güvenli bir yerde durun. Aslında öndeki aracın niteliğine ve duruma göre, çamur sıçrama olasılığını önceden saptamak mümkündür. Bu durumda tedbir olarak, silecek ve su fıskiyesini önceden çalıştırın.

Durup dururken tehlike yaşamayın.

İyi fren yapmak için, fren pedalına basın ve sonra ayağınızı pedalın üstünden yavaş yavaş çekerek freni gevşetin. Bu, tekerleklerin yeniden dönmesini ve dönerek yavaşlamasını sağlar. ABS; fren sırasında tekerleklerin kızaklanmasını önleyen ve size manevra imkanı veren bir sistemdir. Ancak lastikleriniz iyi durumda değilse ve havaları eksikse, ABS görevini yerine getiremez. ABS kullanımı, normal fren kullanımından farklıdır. ABS'de tehlike anında fren pedalına sonuna kadar basmak, yavaşlama ve durma sağlanıncaya kadar pedaldaki basıncı düşürmemek gerekir.

Sis yoğunlaşıyor... En iyisi hiç ısrar etmemek.

Sisli havalarda yol sınırı belirsizleşir. Yolun nereye gittiğini anlayamayız. Çift yönlü bölünmemiş yol kısımlarında giderken, yolu belirlemek için asla orta çizgileri takip etmeyin: Karşı yönden gelen bir sürücü de aynı şeyi düşünmüş olabilir. Ayrıca, ön camlarda oluşan su taneciklerine karşı, silecekleri sık sık çalıştırmanız gerek. Aslında en iyisi, sis varsa yola hiç çıkmamak. Güvenli bir yer bulun, zaman geçirin. Bırakın sis biraz dağılsın.

Doğru oturuş, doğru direksiyon tutuşu.

Önce omuzlarınızı koltuğa yaslayın. Omuzlarınızı koltuktan ayırmadan, sağ elinizi direksiyonun en üstüne (saate göre 12 yönünde) uzatın. Bileğiniz bu noktayı rahatça kavrasın. Koltuk ayarınızı bu oturuşa göre yapın. Sonra da kollarınızı saate göre 09.15 konumuna getirin.

Bu, doğru tutma biçimidir. Üstelik böylece sürüş sırasında daha az yorulursunuz.

Flaşörlerin asıl görevi nedir?

Dörtlü ikaz lambaları, halk arasındaki deyişle flaşörler, karşılaştığınız bir tehlikeyi arkadan gelene bildirmek için kullanılır.

Bu ikaz lambalarının tünellerde ya da sisli havalarda yakılması yanlıştır. Gün içinde kısa farlarınızı, sisli havalarda ise sis lambalarınızı yakmanız gerektiği düşünüldüğünde, bu farların sizi zaten yeterince görünür kılacağı açıktır.




Mk3 gti

Logged

Çevrimdışı erdem2179

  • İleti: 1052
  • erdem2179
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf mk3 gti
  • Şehir: İzmir
Ynt: yol dostu bilgiler...
« Yanıtla #1 : 03 Şubat 2009, 17:13:42 »
--------------------------------------------------------------------------------

Sürücü siz olmasanız bile, sorumluluğunuz sürüyor.

Yolculuk yaptığınız aracın sürücüsü aşırı hız yapıyorsa, emniyet kemerini takmıyor, yolcularını takmaları konusunda uyarmıyorsa, koltukta yatar gibi oturuyor, yolculuk sırasında yolcularla konuşuyor, dikkatini yola vermiyorsa... tehlikedesiniz. Onu kesinlikle uyarın.

Gece yolculuğunda farlara dikkat!

Gece yolculuklarında bazı sürücüler, otomobillerinin kısa farları ayarsız olduğunda ve yolu gerektiği gibi aydınlatmadığında, çareyi uzun farlarını yakmakta bulurlar.

Bu da karşıdan gelenler için büyük tehlike yaratır. Yola çıkmadan önce tüm farlarınızın ayarını yaptırmak, hem sizi hem de sizinle yolu paylaşan diğer sürücüleri tehlikelerden korur.

Kar ne güzel yağıyor.
Aman dikkatinizi dağıtmasın!

Karlı zeminlerde, gaza ya da frene basma, dönüş yapma, hız arttırma, yavaşlama gibi her türlü manevra çok daha yavaş ve dikkatli yapılmalı.

Yokuşlarda öndeki araçla aranızdaki takip mesafesini daha uzun tutmalısınız. Ayrıca, kayarken savrulmayı önlemek için direksiyonunuzu kayma yönüne çevirin. Aracınız sağa kayarsa sağa, sola kayarsa sola.

Tekerleklerin kızaklamasına neden olacak şekilde ani fren yapmayın. Dönerken fren yapmamaya özen gösterin. Önemli bir nokta daha: Lastiklerinizin diş derinliği 3 milimetrenin altındaysa size önerdiklerimizi yapsanız da otomobiliniz sözünüzü dinlemeyebilir, bunu unutmayın!

Görebildiğiniz kadar görün.

Üç aynayı da, aracınızın arka uçlarını ve tam arkanızı net olarak görebileceğiniz şekilde ayarlayın. Böylece kör noktaları en aza indirmiş olursunuz.

Trafikte giderken birkaç saniyede bir yan aynalarınızı kontrol edin. Bir aracın yanından geçerken, aynadan göremediğiniz noktayı da saptayın. Sadece önünüzdeki aracı değil, onun önündeki aracı da görmeye çalışın.

Daha iyi yolculuklar için bu noktalara dikkat!

Yolculuğunuz sırasında çok dikkatli olmanız gerektiğini söyledik. Bu arada, ülkemizde dikkatinizi yoğunlaştırmanız gereken bölgelere bir kez daha dikkat çekmek istiyoruz. Farklı hava ya da yol koşulları nedeniyle, haritamızda belirtilen bölgelerde kaza riskinin normalin üstüne çıktığı gözlemlenmiştir.

Tabii bunu, yalnızca dış etkenlere bağlamak yanlış olur. Unutmayın; ne yazık ki trafik kazalarının % 80'e yakın bir kısmı, sürücü hatalarından meydana gelmektedir.

Basit bir gerçek

Yolla iyi dost olmanız için, onu iyi tanımanız gerekiyor. Yol, ona nerede, nasıl davranacağınızı bilirseniz, size hiçbir sorun çıkarmaz. Altınızdan akıp gider. Ama eğer, dikkatinizi kaybeder, yola gereken önemi vermezseniz, aklınızda olmayan durumlarla karşılaşabilirsiniz.

Bridgestone, gerek 'Yol dostu' programlarıyla gerekse uzun süredir yürüttüğü 'Farım da hep açık, yolum da' kampanyasıyla Türkiye'de trafik sorunlarına karşı bilinç uyandırma görevini sürdürüyor. Bu site, bugüne kadar altını çizdiğimiz birçok konuyu kapsıyor, size daha güvenli, daha rahat yolculukların ipuçlarını veriyor.

Yolunuzun hep açık olmasını diliyoruz.

alıntıdır...
Mk3 gti

Çevrimdışı ismailtunca81

  • İleti: 994
  • 1903 B.J.K
    • Profili Görüntüle
Ynt: yol dostu bilgiler...
« Yanıtla #2 : 03 Şubat 2009, 18:58:54 »
hepsini  okudum  teşekkürler  farımda  yolumda  açık  babam  ban  çok  kızardı  gündüzx  farmı  yakılır m diye  şimdi  kendisi  arabasını  çalıştırmadan  farlarını  yakıyor :) gerçekten çok faydalı  deneyin
TÜRKİYEMİZ  TEK BİR ÜLKEDİR BÖLÜNEMEZ PARÇALANAMAZ

Çevrimdışı SPoRTeXHauST

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 848
  • Kuzen
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
  • Şehir: İstanbul
Ynt: yol dostu bilgiler...
« Yanıtla #3 : 06 Şubat 2009, 14:27:53 »
Bi çoğu farkında olmadan yaptığımız şeyler. Sis konusunda yorum biraz garip olmuş. Sisin dağılmasını bekleyin. Orta çizgiyi takib etmek herkesin yaptığı şey, doğru ama sonuçta o çizgiyi ortalayıp seyir etmez kimse. Eğer o çizgiyi ortalayanlar düşünülüyosa, ortalamamaları konusunda uyarmak daha mantıklı olur. O zaman yağmur yağarken yağmurun dinmesini, kar yağarken, karın durmasını bekleyelim, yada yerler tutmadan gazlaya gazlaya gidelim. Bütün tehlilekeleri azaltmış oluruz.
Vermek istemeseydi, istemeyi de vermezdi.

Çevrimdışı nefret35

  • İleti: 480
    • Profili Görüntüle
Ynt: yol dostu bilgiler...
« Yanıtla #4 : 06 Şubat 2009, 16:51:14 »
erdem abi saol gercekten gerekli bilgiler özellkle de ehliyeti yeni almış olanlar icin  :tamamdir

Çevrimdışı ismailtunca81

  • İleti: 994
  • 1903 B.J.K
    • Profili Görüntüle
Ynt: yol dostu bilgiler...
« Yanıtla #5 : 06 Şubat 2009, 21:17:36 »
Bi çoğu farkında olmadan yaptığımız şeyler. Sis konusunda yorum biraz garip olmuş. Sisin dağılmasını bekleyin. Orta çizgiyi takib etmek herkesin yaptığı şey, doğru ama sonuçta o çizgiyi ortalayıp seyir etmez kimse. Eğer o çizgiyi ortalayanlar düşünülüyosa, ortalamamaları konusunda uyarmak daha mantıklı olur. O zaman yağmur yağarken yağmurun dinmesini, kar yağarken, karın durmasını bekleyelim, yada yerler tutmadan gazlaya gazlaya gidelim. Bütün tehlilekeleri azaltmış oluruz.

bunların  hepsini  yapan  sürücüler  var ve  türkiyede  her  yıl  binlerce  kişi  bu  basit  ama  gerçek  hatalar  yüzünden  ölüyor  kar  bastırmadan  gazlayanlar  sis  iyice  çökmeden  seridi  ortalayıp  yol alanlar  uzunlarını  bide  üstüne  sislerini  yakan  sürücüyüm  diye  yola  çıknlar neler  neler 
TÜRKİYEMİZ  TEK BİR ÜLKEDİR BÖLÜNEMEZ PARÇALANAMAZ

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: yol dostu bilgiler...
« Yanıtla #6 : 13 Şubat 2009, 02:48:38 »
siste hiçbir ama hiçbir sürücü gidemez çünkü sis şoförlükle veya ustalıkla alakalı değildir arkadaş
siste insan göremez sadece senin gibi konu ile ilgili fazla bilgiye sahip olmayan insanlar bütün sürücüleri uyarabileceklerini sanır
uyar uyarabileceksen. say ama kaç kişi uyardığını
tarfik şakaya ihmale gelmez vurdumduymazlığa ise hiç gelmez ismailtunca81 çok doğru diyor kazasız belasız sürüşler dilerim
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM