selamlar halil arkadaşım aracın turbosunu motordan ayırıp turbonun temizliğini ve ayarını yaptırdım.turbonun üzerinde wasgete diye bi parça vakum yaparak turbonun içinde başka bi parçayı devreye sokuyormuş.turboda kurum olduğu için o parça devreye girmiyormuş ve bu yüzden o kesikliği yapıyormuş. aracın çekişi falan baya farketti.senin dediğin kurum temizliği carbon clean galiba motoru bi makinaya bağlayıp ilaçlı yakıt verip motorun içersini temizliyorlar ondan bahsediyorsun galiba.
Ve aleykümselam.
Farklı uygulamalardan bahsediyoruz.Benim önceki kullandığım passatta komple kurum temizliği yapıldı.Motorun üst kısmı sökülerek yanma odasının gerçekleştiği tüm parçalar detaylı olarak 2 gün boyunca temizlendi ve kurumaya bırakıldı.2-3 defa da carbon clean yapıldı ama carbon clean 1-2 saat süren basit bir temizlik.
Şimdiki kullandığım passat 79 bin km de henüz.Sizin yaptırdığınız işlemi sanırım benimde yaptırmam gerekecek.Araçla 2. ve 3. viteste giderken 2500 devir civarında biraz gaz kesiyor ve sonra hemen topluyor.Tabi çoğu zaman belli bile olmuyor bu ama ara sıra kendini belli ediyor.Usta, hava akış debimetresinin değişme zamanının yavaş yavaş geldiğini söyledi.Size bir kaç sorum olacak:
1.Yukarda bahsettiğim (bazı devirlerde aracın hissedilir derecede gaz kesme olayı) olayı sizin aracınız yapıyor muydu?Yapıyorsa eğer işlem yapıldıktan sonra düzeldi mi?
2.Bahsetmiş olduğunuz turbo temizleme işlemi için ne kadar ücret verdiniz ve süre olarak ne kadar zaman aldı?
3.Aracınızda daha önce hiç hava akış debimetresi ile ilgili bir sorun yaşadınız mı?Yada bu parça hiç değişti mi?
İyi akşamlar, sağlıacakla kalınız...