konu ile ilgili bi araştırma yaptım ....
öğrendiklerim:
normalde yanma odasında benzin ve hava karışımının 1-1 olması gerekiyormuş...
bi fikre göre bu değerin 1 in üzerinde olması motora yakıt getiren sistemlerden kaynaklı bi sorundan olabiliyormuş motora az yakıt geliyor ve sonuçta karışımdaki hava miktarı daha yakıttan daha fazla oluyormuş...ve bu durum bu değerin 1 in üzerinde çıkmasına yol açıyormuş aksi durumda da 1 in altında oluyormuş
diğer bi fikir ise yeni araçlar havaya verilen co2 miktarını azaltmak ve yakıtı düşürmek için ecu üzerinden bilinçli olarak motor ısındıktan sonra fakir karışımla çalışmaya meyilli olarak programlanıyormuş...(bende baktım benim aracın CO2 salınımı normal izin verilen sınırların nerdeyse 5 te biri kadar)...
bu durum araçta yanma odasındaki kurumlanmanın hızlı olmasına yol açıyormuş...
bununla ilgili önerilen şu ....kendimden örnek vereyim ben aracı genelde iniş ve tırmanışların olduğu bi rotada kullanıyorum ve tırmanırken genelde eski alışkanlık olarak 4, vites 2500 devirde ve ayağım gazda sürerdim aracı aslında bu yanlışmış aynı rotada 3, vites 3000-3500 ve üzeri devirde sürmek daha doğru olanı imiş( ben bu şekilde araç bağırdığı için vites büyütüyordum aslında büyütmemek lazımmış :
hızdan feragat edip devri yüksek tutmak gerekiyormuş..
)))
yani aracı yüksek devirde tutarak motorda oluşacak bu hadisenin önüne geçilebiliyormuş...
aklımda şöyle bişey kalmış 8 v motorların max torkunu 2000-2750 devirde verdiği yani düşük devirlerde 16 v lere göre daha performanslı olduğu yönünde ... şöyleki mesela 16 v lerin 3 ile çıktığı rampaları ben 4 ile rahat çıkıyorum öyle bi sıkıntıda olmuyor ama motor ömrü açısından sanki düşük vites yüksek devir daha iyi gibi bu konuda tartışmaya açık..
hava filtresi ile alakası yok zira hava az olsa bu sefer zengin karışım denen havanın az yakıtın fazla olduğu ve aracın yakıtının da arttığı bi durum oluyormuş...
bu arada benim yakıt ortalama 300 kuruş kilometrde bu da bu araç için normal sanırım....
yoruma açık....