Egzost ile bukadar çok farketmesi için susuturucuların hiç olmaması gerekir ki yolda gitmeyi bırak rolantide bile gürültüden rahatsız olursun... Son susuturucun patlak olsa bile bukadar çok yakıt ortaya çıkmaz.... Birde yakıt olayını KRŞ larla değilde 100km = Litre olarak hesaplaman daha doğru olucaktır....
Şimdi bendeki 1,6 enjeksiyonlu GTI motor kısaca patlak egzost borusu ile denediğimde 100km de 12 - 12,5 LT yakıyordu bu patlağı onarttığımda bu rakam 11 LT ye düştü.. Ama esas işi enjeksiyon sistemine ve Gaz kelebeklerine uygulananan bakımlardan sonra çok değişti.... K-Jetronik sistemini değiştirdim hiç kurcalanmamış bir merkez aldım yurt dışından bu bana 100km de 8,5LT ile geri döndü en son gaz kelebeklerine karbon clean uygulandı ve şuan 7 - 7,5Lt yakmaktayım 100KM de...
Yani 200 km yolda sabit 90km - 110km sürat ile 175krş yakmaktayım.. İnanması zor ama GTI motorlar orjinal şekilde muhafaza edilirse çok cimriler ama gücünü kullanırım derseniz devamlı benzin ibresinin gözlerinizin önünde çok hızlı bir şekilde düştüğünü çok rahat görebiliyorsunuz...
Şimdi sana söğlemek istediğim olay en başta şu karburator ünü gerçekten dilinden anlayan birisi incelemeli ve bakımını yapmalı malum çok hassas dengeler üzerine kurulu bir parça öğle el ayarı göz kararı bu işler zor... Bu ayarların 4-4 lük yapılması için karburatör sökükken gene bir takım ölçerlerden faydalanmalı ve aracın üzrindede emizsyon ölçümleri yapılaraka hertürlü ayarı kontrol edilmeli....
Bizim sanayilerimizdeki ustalar karburatorleri söker şamandıra, Gaz kelebeği ve Kapiş ünitesi gibi yerleri göz kararı temizler takar al sana bakım der ve sorunlar git gide dahada büyür...