Oncelikle gecmis olsun.Cok buyuk bir kaza gecirmissiniz, Allah korumus.Neyseki aramizdasiniz, insallah bundan sonra basiniza boyle birsey gelmez, ben de kaza yaptim ama sizin aracin resmini gordukten sonra inanin korktum, benimki bunun yaninda hicbirsey degilmis.
Sorularinizin cevabi:
1.Fsi motorlu araclarin genel olumsuz yonlerinden birisi de aracin ilk calistirmada ses yapmasi.Aynen dediginiz gibi dizelarac gibi gurultulu calisir fakatkisa sure sonra hemen kendine gelir ses kesilir.Sadece o degil yuksek devirlerde gezinirseniz de yine diger benzinli araclara oranla daha fazla gurultu yapar.Bunda yapacaginiz pek birsey yok, bu araclarin genel ozelligidir bu.
2.Orjinal kol dayama taktirirsiniz.Bunun icin servisten fiyat aliniz.Biraz tuzludur, isterseniz yan sanayisini bularak yada herhangi bir dosemeciden istediginiz tarzda bularak yetkili servisten verilecek olan fiyatin yarisi kadarlik bir maliyetle bu sorunu halledebilirsiniz.
3.Araciniza hiz sabitleme takilabilir.Bu da basit bir sekilde takilabilir.Fakat sizin araclarin orjinalden hiz sabitlemesinde direksiyondan kontrol unitesi var mi yok mu onu bilmiyorum.Eger varsa maliyeti yuksektir.Eger yoksa yani golf IV de ki gibiyse sadece sinyal kolu degisip, arac pc ye baglanarak gerekli yazilimlarin yuklenmesi ve hiz sabitlemenin araca tanitilmasiyla kisa surede hemen hiz sabitleme takilir.Sadece kol takilarak oluyorsa yani golf IV deki gibiyse 200-250 arasi bir fiyatla hiz sabitlemeyi alabilirsiniz.Direksiyondan destek bulunuyorsa fiyat cok daha tuzlu olur bunun icin servisten bilgi aliniz.
Xenon far tavsiye etmem cunku aracinizin orjinalden mercek farlari bulunmuyor.Bu da xenon isigini dagitacagi gibi yeterli aydinlatma yapmayacak, karsidan gelenlerinde gozunu alip sizi bos yere anmasina sebep olacaktir
Xenon dusunuluyorsa yaninda ya orjinal Hella nin mercek farlari alinmali(fiyati epey yuksek 1000 ytl nin uzerinde) ya da piyasada cin mallari diye hitap edilen junyan, sonar gibi modifiye aksesuar ureten firmalarin angel eye farlari alinmalidir(300 lira civari).Yani mercek gecisi yapmadan xenon almanizi tavsiye etmiyorum.
Jant olarakta 17" ideal olur fakat yaninda illaki
spor yaylari da almak lazim' aracin leyleksi gorunumden kurtulmasi icin.Bunun icin en fazla 5 cm yani 50 mm lik
spor halozen yaylari da almak lazim ki benim tercihim 3.5 cm olurdu.Tabi goruntu yapiyorum derken konforu da bozacaksiniz orasi ayri bir konudur, ama yay olmadan janti almaniz pek bir anlam ifade etmeyecektir.Ya gorunumden fedakarlik edip orjinali bozmadan konfor yasayacaksiniz.Ya da konfordan fedakarlik edip gorunumu en ucta yasayacaksiniz.Bunun arasi yok
Araciniz hayirli olur insallah, Rabbim bir daha boyle kotu seylerden uzak tutsun sizi, aracinizla mutlu mesut gunler gecirmeniz dilegi ile...