manuel araç alınca sportif kullanım başlıyor, haliyle yakıt tüketimide artıyor....
otomatik viteslerde zaten motor hiç durmuyor bu yüzden yakıt tüketimi fazladır...
çok farketmez yakıtta
acemilik var mı bilmiyorum ama bende acemilikte var keşke otomatik vites alsaydım diyenlerdenim...istanbul gibi uzayıp giden dur kalk trafiklerinde otomatik vitesi hiçbirşeye değişmem...
manuel ile 30.000km gelmeden baskı balata bittirdim, ((( otomatik vites olsaydı daha geç baskı balata biterdi ))) , masraflar bitmiyor
birkaç çeşit otomatik vites var: 1- konvansiyonel yani klask tork konvertörlü otomatik vites 2-cvt yani kayış zinzirli otomatik vites
3- tiptronik denilen manuel kontrole izin veren tork konvertörlü otomatik vites(dsg,smg...) 4-otomatikleştirilmiş vites (manuel vitesi elektrikli motorlarla otomatikleştirilmiş,örnek :easytronic,asm,mmt)
gerçek otomatik özellikleri ve konforu ilk 3 sırada olanlarda var,diğerleri yokuşta geri kaçırıyor ve parçaları manuel şanzımanla aynı..gelelim arıza meselesine,otomatik vites arıza yaparsa tamiri çok pahlıdır.
Bildiğim kadarıyla tam otomatk şanzımanda baskı ve balata olmuyor. Tork konvektörü ve çeşitli keçeler var diye biliyorum. Dolayısıyla eger sanzıman tam otomatikse baskı balata değişmiyor. Zaman içerisinde yagı ve keçeleri değişiyor (yada yagına ilave) olsa gerek.