Gönderen Konu: Polonun Klasikleşmiş Arızaları ve çözümleri(Geneli 8yaşından büyük araçlar)  (Okunma sayısı 107475 defa)

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
MERKEZİ KİLİT

- Merkezi kilit pompasının bozulması

+1 :tamamdir yine 2002 öncesi havalı pompalara bağlı  ait bir problem. Su almaya bağlı arıza forumda bir iki kişi daha onaylarsa yazalım. 2002öncesi diye belirtelim
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2009, 17:19:26 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Logged

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Buğuyubende yok kalörifer sistemim çok iyi diyebilirim. 1de bile buğu oluşmaz bende. Fan motorunuza bakım gerekebilir belki kuvvetizi azalmıştır. 10yaşının üzeride araçlar çoğu.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı buraki

  • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
GENEL BİR SORUNMU BİLMİYORUM AMA KİLİTLERİN BOZULMASI BEN NE KADAR YAPTIRSAMDA YİNE BOZULDU O YÜZDEN ALARM TAKTIRDIM

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Pompa arızası mı?
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı buraki

  • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
POMPA DEĞİL KİLİT YERİNİN BOZULMASI YANİ KİLİT KIRILIYOR ANAHTARI ÇEVİRİNCE BOŞA DÖNÜYOR, BİR KAÇ KİŞİDEN DAHA DUYMUŞTUM AYNI PROBLEMİ

Çevrimdışı yakkir

  • İleti: 565
  • GAVURDAĞLI
    • Profili Görüntüle
ısı ayar düğmesini tam ortaya getirirsen ne çok sıcak olur nede çok soğuk ılık hava üfler

Bende aynısını uyguluyorum en iyi çözüm bu,içerisi  ılık oluyor o da yeter zaten
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
1-Boğaz kelebeği diyorum:
*Yağ buharınının boğaz kelebeğine tırmanarak stop ettirmesi ÇÖZÜM: Bogaz kelebeğinin temizlenmesi kendimiz yapıyoruz forumda resimleri var. Maliyet 0 TL
*Boğaz kelebeği elekrik tesisatı kontrolü: Kapuk yanık kablo değişimi.
*4.madde
*Son çare boğaz kelebeğinin zamanla ömür(10yıldan önce kolay değil, 10yıldan sonrada kolay değil aslında) tamamlaması değişecek fiyat:

2-Cam Krikosuna bağlı plastiklerin kırılması:
Ankarada kırılmayan bir plastik yapılmış İşçilikle beraber tek kapı 50 tl ye değişiyor.

3-Distribütör arızası.http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/distributor-tamiri-polo-t3306.0.html

4-Özellikle Lpgli araçta Hararet müşiri bazen iki senede bir değişip adaptasyon yapılmalı  35-40tl

5-Su alma Problemi: birden fazla sebebi ve çözümü var. http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/su-alma-problemi-t7978.15.html

6-Sert zannedilen Süspansiyon- yol sesi. Süspansiyon sert değil, orta sert sınıfına göre hem yumuşak sayılır hemde güvenlik sınıfında üst düzeyde.  Çözüm: Yumuşak hamurlu, üretim tarihi yeni olan orj. ebatında lastik takmak(Michellen,continantel,kumho vs. ). 2003 sonrasında yol sesi izalosyonu yeterli öncesinde ya yetersiz yada araç çok küçük olduğundan içeride birikiyor. Çözüm için çok uğraşan yok. Çokta önemli boyutta değil herhalde.

8-Geneli 10 yaş üzeri kapı üstü anahtar yuvası bozulması Ve Merkezi kilit Pompası 6n 6n2:
  *Yaşlı araçta uzaktan kumanda çözüm oluyor 50tl.
  *Merkezi kilit pompasına su kaçması HB modellerde Arka Sağ Stop(Özellkle stop orjinal değilse arada çok boşluk oluyor ) üstü silikonlanıp. Arkasında bulunan pompayı dikkablolar araç içine bakacak şekilde yerleştirince sorun düzeliyor. Alta sünger koyunca daha da iyi oluyor.
  *pompa diyaframı kaçırması veya depo kilit lastiği eskimesi pompa kuvvetini azaltıryor. Diyafram VW parça satıcılarından temizn ediliyor(ankara türkyılmaz). Benzin kapağı kilidi iptal edilip, oradaki boru yapıştırı ile tıkanıyor.
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2009, 16:35:56 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı High Voltage

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
(Polo Classic 99) Kalorifer ayarını cama vermek suretiyle ve fan ayarı 3. kademede olduğu takdirde cam buharlaşmıyor. Bu durumda da içeri çok sıcak oluyor. Fanın 1. ve 2. kademesinde camın sadece alt kısmını kurutuyor.Camın tüm yüzeyine üfüremiyor.Bunun bir çözümü var mı acaba. Ayrıca ayar sürekli cam konumunda olunca bu kez ayaklar üşümeye başlıyor.  

Arkadaşım bu konuyu ben başka kardeş bir forumda(skoda) açtım ve bu konuda yetkin bir arkadaşın tavsiyesi:
1 lt suyu bir leğen içine boşaltın ve içine 60 mlt beyaz sirke(elma sirkesi) döküp karıştırın ve bu karışıma bir mikrofiber bezi daldırıp iyice ıslatın.Bu bezi biraz sıkıp ( ne çok sulu nede kuru, nemliden biraz daha ıslak bir biçimde) ön cama komple sürün ve camı KURULAMAYIN,KENDİ HALİNDE KURUSUN !!!!!
aloha benimde aynı arabam var ve yolda kalorifer kademe 2'de camlar çiçek gibi ama yavaşlayıp şehir içinde kullanırsan 2 yetmiyor.Ayaklar içinde kalorifer ayarını illaki cam da tutmak yerine az bişey aşağıya indir bununda faydası olacaktır.Yinede memnun kalmaz isen kalorifer peteğini kontrol ettirmen iyi olur.Aracını kazasız belasız (BU DUAM TÜM ARKADAŞLAR İÇİNDİR)kullanman dileğiyle !!!! :tamamdir
Bu arada arkadaşlar her zaman girip cevap yazamıyorum lütfen kusura bakmayın.Ve kaloriferimi uzun yolda 1'de tutarım.Eğer misal 100 le giderken olan havalandırma yetmiyorsa hava girişi, kanallar vs bir sorun olabilir, bunuda dikkate alın.
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2009, 02:01:24 Gönderen: High Voltage »

Çevrimdışı High Voltage

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
onurum sana şunu sorayım benim arabanın (99 classic) yada muadili POLO'nun sis farlarının kararması konusunda ne düşünüyorsun?Ben Eskişehir'de bu konuda biraz genelleme yapılabilecek gibi düşünüyorum ama sen ne dersin?Zira sararmış kararmış bizim kasalarda oldukça çok sis farı gördüm.Ne dersin kardeşim?Eklenebilirmi?
Ha bunu elektrik ustama bunları temizleme mevzusunu sorduğumda cevabı aynen şu: Ender sisleri ziyan ederiz, bana bunu yaptırma!

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ender sen ne dersin bilmem ama "yaşa, kmye bağlı" şeyleri eklemezsek daha iyi olur. Kendimiz içeride konuşalım. Sisi değiştirdikten 1-2sene sonra aynısı oluyorsa arızalı deriz ama farlarımız dayanıklı. Ötesi kendi aracımızı kötülemek olur. 10yaşından büyük araçlarımızda sıkıntı çoğaldı buda normal yaşa bağlı üretim sorunu değil.

""""""Başka Bir marka (VW KESİNLİKLE DEĞİL) İlk "3YILDA ÇIKAN ARIZALAR" forumlarından başlıklar
*direksiyon arızası
*hassas yani zayıf ön takım
*otomatik vites arızası
*Yağlamanın yavaş olması
*1 yaşındaki arabanın egsozu çürürmü?
*direksiyon problemi
*p.... çabuk dökülüyor
*SOL CAM PROBLEMİ
*devir saatinin gezinmesi
*1haftalık araç çok memnunumda esp abs  ışığı yanıyor
*
*
*
*
...
""""""""""""""""İsteyene özelden link verebilirim direkt markayı kötülemeyelim.

bizim 7yaşına giren 9n lerde ve 9n3 lerde kaç tane arıza harılıyorsunuz??? BİZDEKİLER YÜKSEK KM(VEYA OYNANMIŞ KM)  VE YILLA ALAKALI.


Kendin temizleyebilirsin temizleme forumda resimli anlatıldı kardeş. 10 yıllık aracın kalitesini gösterir ancak. Ablama ARABA  bakarken çok sayoıda polo ve  jazzada baktık 2004tek polonun farı kararmamış. 2004birtane farı kararammış jazz yok. Sildirmesi bile 130tl imiş. Poloyu söküp deterjanla temizleyip takıyorlar.

Konuyu bilgisayarıma kaydetmişim yarın unutmazsam eklerim
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2009, 13:07:01 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
http://img706.imageshack.us/g/86558924.jpg/

Resim 3
Bi sonraki işlemse sinyali sökmem kırmız ile gösterilen yeri önce yıldız tornavida ile gevşetip yukarı doğru çekiyoruz, bu parçayı tekrar takarken bu vidanın altta uzadığı yere yağ,detarjan, gibi rahat girmesini sağlayacak bişey sürmek iyi oluyor.

Resim 4
Sinyali çıkartırken ok yönünde çıkarmaya dikkat edin yoksa tırnakları kırabilirsiniz.

resim6
Panjur üstündeki vidalarıda söktükten sonra artık tamponu çıkartabiliriz,bunun için iki çamurluk tarafından tutarak yavaşça çıkardık,ayrıca sis farları bağlı olduğu için çok fazla ayırmıyoruz,çamurluğu hemen tekerlerin önüne bırakıyoruz.

resim8
Farlarıda sökmek için işaretli vidaları çıkarıyoruz, bu resimde tamponu nereye koyduğumuz da net bişekilde görünüyor.

resim9
İşaretli yeri sola doğru ayırarak farı çıkartıyoruz, Bu arada farlar burada zaten çok temiz demeyiz sökerken fotoğraf çekmeyi unuttuğumuz için takarken çekmek zorunda kaldık
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2009, 23:48:01 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
9dan sonrak isimsiz
Farı söktükten sonra gördük ki far motorunun tırnakları kırılmış 1 numaralı yerde görünüyor, 2 numaralı yer far tasının oturduğu yer, ok işareti ile gösterdiğimiz yer ise slikonun bulunduğu yer burayı sökerken sıcak hava makinası tuttuk ve çok işe yaradı (Bunun içinde Cep telefoncu çağrı abime teşekkürler

resim10*****
Ve farlar temizlenirken, çok önemli not iç tası temizlenirken kimyasal kullanmayın nikelajı kaldırıyor Allahtan erken fark ettik sadece bulaşık detarjanı yeteri oluyor.

13
Evet Kubilay abi far motorunu silikonladı önce tutması için tabancalı slikon kullandık üzerinede sanayi tipi slikon sürdük ikiside kuruyunca çok sağlam oldu tabi sanayi tipi slikonun kuruma süresi uzun olduğu için sıcak slikonla önce tutturduk.

14
Ve motorum ucunuda slikonladık sağlam bir montaj güzel işçilik
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2009, 23:51:47 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
BUDA KAPI KOLU BOYAMA BEN KOYMUŞTUM 6N2 DE GEREKİYOR KRONİK 2000-2004 vw HASTALIĞI. hALA BOYALAR SAĞLAM. DAHA İYİ BOYA 5-6SENE RAHAT GİDER

http://www.vwtr.net/forum/empty-t10073.0.html
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı High Voltage

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ender sen ne dersin bilmem ama "yaşa, kmye bağlı" şeyleri eklemezsek daha iyi olur. Kendimiz içeride konuşalım. Sisi değiştirdikten 1-2sene sonra aynısı oluyorsa arızalı deriz ama farlarımız dayanıklı. Ötesi kendi aracımızı kötülemek olur. 10yaşından büyük araçlarımızda sıkıntı çoğaldı buda normal yaşa bağlı üretim sorunu değil.

""""""Başka Bir marka (VW KESİNLİKLE DEĞİL) İlk "3YILDA ÇIKAN ARIZALAR" forumlarından başlıklar
*direksiyon arızası
*hassas yani zayıf ön takım
*otomatik vites arızası
*Yağlamanın yavaş olması
*1 yaşındaki arabanın egsozu çürürmü?
*direksiyon problemi
*p.... çabuk dökülüyor
*SOL CAM PROBLEMİ
*devir saatinin gezinmesi
*1haftalık araç çok memnunumda esp abs  ışığı yanıyor
*
*
*
*
...
""""""""""""""""İsteyene özelden link verebilirim direkt markayı kötülemeyelim.

bizim 7yaşına giren 9n lerde ve 9n3 lerde kaç tane arıza harılıyorsunuz??? BİZDEKİLER YÜKSEK KM(VEYA OYNANMIŞ KM)  VE YILLA ALAKALI.[/

Kendin temizleyebilirsin temizleme forumda resimli anlatıldı kardeş. 10 yıllık aracın kalitesini gösterir ancak. Ablama ARABA  bakarken çok sayoıda polo ve  jazzada baktık 2004tek polonun farı kararmamış. 2004birtane farı kararammış jazz yok. Sildirmesi bile 130tl imiş. Poloyu söküp deterjanla temizleyip takıyorlar.

Konuyu bilgisayarıma kaydetmişim yarın unutmazsam eklerim
Onur aslında doğru söylüyorsun pek kronik sayılmaz.Hatta sisler en çabuk zarar görebilecek parçalar ve orijinali ile değiştirilmeme ihtimalide yüksek.Herhalde bende böyle bir sıkıntı olunca gözüm hep sisleri takip ediyordu ;D
Link içinde çok sağol, havalar bir düzgün gitse uğraşıcam ama ...işte :tamamdir
Ha u arada kalite konusunda kesinlikle haklısın;10 yaşında arabamı alalı 1 yıl oldu, arıza için yaptığım tek masraf 150 TL Şarj dinamosu diyot grubu için.MAAŞALLAH!!!
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2009, 01:39:56 Gönderen: High Voltage »