ASR ile ESP için kadranda yanılmıyorsam ortak simge kullanılıyor.
ama ikiside aynı sistem değil benim bildiğim.
asr anti patinaj sistemi, esp ise virajlarda falan savrulmayı engellemek için konulmuş bir sistem.
örneğin comfortline golf 5 lerde asr standart olarak sunulmaktayken, esp daha sonraları standart olarak sunuldu.
Aracınızla 0 km den kalkış yaparken sert olarak kalkarsınız ve araç patinaja düşer.Bu durumda asr devreye girer, lastiklerin dönme hızını etkileyerek lastiklere saniyenin bilmem kaçında bir kuvvet uygulayarak kilitleyip bırakır.Böylece araç patinajdan çıkar ve kontrollü olarak kalkış yaparsınız.Bu ASR.
Aracınızla sert bir viraja girersiniz ve viraj içinde araç sol taraftan kaymaya başlar, aracın kaydığı yöndeki lastiklere kuvvet uygulanır, aktarma organlarının o lastiğe ilettiği güç kontrol altına alınır ve fizik kuralları neticesinde araç çizgisine döndürülür.Bu ESP.
Her ikisinde de yani ASR ve ESP de lastiklerin dönme hızına kuvvet uygulanır.Aracın tehlike anında olduğu sinyal verilir ve devreye girer.Fizik kuralları neticesinde araç çizgisine döndürülmeye çalışılır.Abartılı derecede bir kontrada değilseniz çoğu kez sizi çizginizde tutmayı başarır.Fakat 100 le girilecek viraja da 150 girerseniz de bu gariban elektronik dengeleyicelerin de yapacak pek birşeyi kalmaz.Teknolojide bir yere kadar
Bir de EDL vardır.Bu da örneğin bir çamura girdiniz.Aracın sol lastiği çamurda sağ lastiği ise düz-stabil bir yerde ise, aracın sol lastiğine giden gücü keser, gücü sağ lastiğe vererek stabil olan lastiğe gücü aktararak daha fazla tutunma sağlayarak sizin engelden çıkmanızı sağlar.Genellikle ticari araçlarda ve arazi araçlarında sunulur...