Sevgili dostlar,
geçtiğimiz hafta sonunda bir süredir muzdarip olduğum, rölantide çalışma esnasında devir saatinin hafif teklemesi ile ilgili olan arızayı gidermiş bulunuyom. yapılan işlem, boğaz kelebeği tinerle silinir içine bir miktar pas ve kurum sökücü sprey sıkılır daha sonra ya allah deyip öarşa basılır iki marşta çalıştıysa ne ala, ama çalışmazsa motorun ön tarafındaki valf sökülüp temizlenir. neyseki iki marşta arabam çalıştı bütün kurumu attı. şimdi tekleme problemide olmuyo. bu işin maliyeti 20TL. gerçi bu kadarlık bile bir iş yapılmadı.
ikinci konu rot balans ile ilgili, bi kaç hafta önce ön lastik patlamıştı. tamir ettirdim ancak tamirden sonra lastik havalarını ikinci kez kontrol ettirmedim. boğaz kelebeğinden sonra rotçuda lastik basınlarını kontrol edince karşıma 38-38-40-42PSI gibi rakamlar çıktı. tavsiyem lastik değişimnden sonra kendinizde havaları görün. gerçi ufak tefek sinyal veriyodu araba, bozuk yolda zıplıyodu biraz ama fazla önemsememiştim. velhasıl vaziyet bu arkadaşlar. rot+balans maliyetide 35TL şimdi maşallah yol tutuşu süper sarsıntı yok zıplamıyo ve rölanti mükemmel. hatta yakıtı bile biraz düştü diyeiblirim.
saygılar...