peki 1. viteste öle yakıyorsa istanbulda olabildiğinde dik yokuşlar var onuları çıkarken 1 vites kullanmıcammı yoksa çıkamam ki.....
Tabi ki kullanacaksin ama ne bileyim duz yolda da normal surus sirasinda 1. viteste 30-40 km hiza cikmanin da bir anlami yok
Zaten aracinizin kullanim
kitapcigini incelerseniz orada yazar ki; aracinizla 1. vitesten kalkistan hemen sonra -bir arac boyu gittikten sonra- vites degisimi yapmak yakit yonunden size avantaj saglar diye kucuk bir uyariyi goreceksiniz(benim
kitapcikta yaziyor
) Sadece 1. vites degil aslinda 2. viteste oyle olmali.Yol duz ve trafik musaitse benzinli aracta 30 km den sonra 3. vitese gecis yapip gaz pedalinin altinda yumurta varmis hesabi belli belirsiz gaza basip sabit 35-40 km/h gibi hizlarda seyir halinde olursaniz, hafif inislerde de gaz pedalindan ayaginizi cekip duzlukte yine belli belirsiz gaza basarsaniz sehir icinde yakit tuketiminizde dusus olacaktir
Tabi bunlar trafik musaitse yapilabilecek seyler.Onceki aracim manuel di ve yapabiliyordum.Simdiki aracimla 2. vitesten 3 e gecmek icin 1900-2000 devir civari gaz isitiyor ve mecburen manuele gore biraz fazla tuketiyor.Tiptronige alayimda 1500 devirde vites degistireyim derseniz ne yazikki degistirmiyor, ayni sekilde tiptronikte iken devir iyice duserse kendisi otomatik vites kucultuyor.Yani tiptroniginde pek anlami yok
Onur Bey su dip gazdaki 99.9 litre rakami kafami karistirdi.Ben bazen bakiyorum aracimla dip gaz kalkislarda anlik tuketim 40-45 i gecmiyor, 50 yi hic gormedim.Cogu zaman kalkista 20 falan yaziyor.99.9 cok ucum bir rakam, ilk defa duyuyorum.Yani 1. vitesle dip gaz 100 km gidersek 99 litre yakacak oyle mi?Burda polonun deposunu 45-50 litre olarak dusunsek dip gazla bir depoyla 50 km gidecegiz anlamina geliyor.Bu iste bir yanlislik olabilir diye dusunuyorum...
Saygilar.