Bugün Haber Türk de okuduğum Ahmet Çelik'in yazısını foruma taşımak istedim.Ötv indirimine gidilirken markaların yaptığı bindirimi konu almış yazarın kalemi.Buyrun:
ÖTV indiriminden kısa bir süre sonra otomobil bulunmamaya başlandı. Bu durum tüketiciler taraından protesto ediliyor. İşte ÖTV indirimini fırsata çevirdiği iddia edilen firmalar. Geçen hafta “Otomotiv kazandı ama güven kaybetti” başlıklı yazıma binlerce e-mail aldım. İstisnasız bütün e-maillerde otomotiv firmalarına ve bayilerine tepkiler çığ gibi büyüordu. “ÖTV indirimi iptal edinsin” diyenler bile çoğunluktaydı. Binlerce e-maili tek tek okudum ve ciddi şikayetleri ilgili mercilere ilettim. Kimi firmalar bu şikayetlerle yakından ilgilendi kimisi de hiç ilgilenmedi. Bütün e-maillerdeki marka ve bayileri tek tek yazarak ÖTV frsat şampiyonlarını ortaya çıkardım. Tabii bunlar sadece bana gelen binlerce e-mailler arasından sadece benim derlediklerim. Ancak şu bir gerçek ki ÖTV indirimi ne yazık ki, bazı firmalar tarafından gerçekten fırsata ve “bindirim”e çevrilmiş gözüküyor. İşte bana gelen e-mallere göre en çok şikayet alan firmalar şöyle sıralanıyor.
FİAT: Hemen hemen şikayetlerin yarısından fazlası Fiat markasından ve Fiat bayilerden geliyor. Halk genellikle Fiat-Tofaş ürünlerine ve bu ürünlere yapılan zamdan şikayet ediyor. ÖTV indirimiyle birlikte hemen zam yaptılar diyenler çoğunlukta. Hem binekte hem de ticari araçta firmaya ve bayilere şikayetler dinmek bilmiyor. Ortada ÖTV ile başlayan bir Fiat krizi var ama ne yazık ki şu anada kadar Fiat Tofaş bu krizi iyi yönetememiş gözüküyor. İddialar Fiat Tofaş’ı şikayet birincisi yaptı.
VW: Şikayet konsunda Fiat’ın hemen ardından Volkswagen ürünleri ve bayileri geliyor. ÖTV’nin bir gün öncesinde yüzde 5 oranında zam yaptığı iddialı edilen ve birçok okur tarafından ispat edilen VW yetkililer zamı ÖTV ile ilgili değil kur farkından dolayı yaptıklarını kabul ediyorlar. Yani bu işi fırsat olarak kullanmadıklarını ÖTV olsa da olmasa da bu zammı yapmak zorunda kaldıklarını belirtiyorlar. Ancak yine de bu şikayetler konusunda en duyarlı davranan marka VW oldu. Tabi bu tüketici şikayetlerin azalması anlamına gelmiyor. VW için de çok şikayet e-maili geldi
TOYOTA: Toyota ve Toyota bayileri de şikayetlerden payını alan üçüncü marka oldu. ÖTV öncesinde ve hemen sonrasında zam yaptıklarını birçok ürüne hemen yok dediklerini iddia eden tüketciler Toyota konusunda da e-mail yağmurunu tuttular.
CHERY : Çok fazla olmasa da binlerce şikayet e-mali arasında Çinli marka Chery de yer aldı. Tüketicilerin bir kısmı istedikleri modeli bulamamaktan kimisi de bazı modellere hemen zam yapıldığından şikayetçi.
MAZDA: Mazda konusunda da bazı şikayetler aldım. Çok fazla olmasa da bazı Mazda bayilerinin ÖTV zammı nedeniyle hemen araç yok demeye nisan ayı içinse zamlı satışa başladıkları iddia ediliyor.
İlk beş böyle sıralanıyor. Tabi bunlar arasında Opel, Renault, Ford gibi markalarında tek tük şikayetleri bulunuyor. Ancak şu da bir gerçek ki her şikayet tüketiciyi haklı çıkarmıyor. Yani istediği marka model otomobili bulamayan “fırsatçılık yapılıyor. Zamlı araç satmak için bana yok diyorlar” gibi serzenişte bulunanların da sayısı az değil. Bunları çok ciddiye aldığım söylenemez. Küçük bir araştırma sonucunda hangi tüketicinin samimi hangisinin de şikayet fırsatçılığı yaptığı ortaya çıkıyor zaten. Bu konuda yazılacak çok şey var. Ancak anlaşılan şu gibi bazı marka ve markaların bayiler gerçekten bu işi fırsatçılığa çevirmiş durumda. Yani hemen yüzümüze gözümüze bulaştırdık ÖTV işini. Önümüzdeki ay, yani Nisan başında bir aylık satışları değerlendirip ÖTV’nin satış şampiyonlarını yazacağım. Eğer yine gerçek şikayetniz ve mağduriyetiniz varsa bana yazın, marka ve bayiyi bildirin. Hepsini tek tek ilgili mecralara iletiyorum. Tabii gerçekten ilgilenen olursa.
Ahmet Çelik - Habertürk