Gönderen Konu: passat 2000 model 1.9 tdı  (Okunma sayısı 18847 defa)

Çevrimdışı melih uyar

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
passat 2000 model 1.9 tdı
« : 21 Nisan 2009, 09:56:29 »
herkese merhaba aracım 1.9 tdı araçta çekiş düşüklüğü var turbonun bakımı yapıldı,kurum temizliği yapıldı,debimetreler değişti,enjektörlerde sağlam,euro dizel kullanılıyor araç 183.250 de ama araçda daha çekişte problem var bu araçların yakıt deposunda elektrikli pompa varmı araca tam gaz yapınca oturuyor gitmiyor biraz ayağını gazdan çekicince gaz yiyor ama tam istenilen gibi değil birde araç yokuş aşağıda olsa 5. viteste 4500 deviri geçmiyor.avans ayarıda yapıldı düzgün bir şekilde sizce ne olur yardımcı olursanız sevinirim :'(

Logged

Çevrimdışı ydnbngl

  • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #1 : 21 Nisan 2009, 12:41:39 »
Diğer viteslerde geçiyomu peki 4500 deviri?   :o

Çevrimdışı melih uyar

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #2 : 21 Nisan 2009, 13:34:06 »
2 viteste diyor diğer viteslerde demiyor

Çevrimdışı yeto

  • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #3 : 21 Nisan 2009, 16:02:51 »
arac dizelse bence o devirleri görmek bile iyi
VW PASSAT 1.8T B5 20V HİGHLİNE

Çevrimdışı melih uyar

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #4 : 21 Nisan 2009, 18:07:54 »
şöyle deyim araba yokuş aşağıda olsa 210 geçmiyor

Çevrimdışı ydnbngl

  • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #5 : 21 Nisan 2009, 18:35:37 »
Araç 110 hp galiba.Hız değeri normal bence.

Çevrimdışı passi

  • İleti: 760
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #6 : 21 Nisan 2009, 21:18:47 »
110 beygir, 2000 model arabadan 250 yapmasını beklemeyin bence
4500 deviri geçmemesi normal ve aman geçmesin bence...
çekiş için ise yetkili servise götürmenizi tavsiye ederim

Çevrimdışı melih uyar

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #7 : 21 Nisan 2009, 23:13:29 »
ama 1.6 focus 100 bg di 220 yi geçiyordu tabi yokuş aşağıya bunada aynı ortamda denedim ıııııh gitmiyor.

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #8 : 21 Nisan 2009, 23:21:12 »
Araca komple gaz bastiginizda yurumuyor, gazdan ayaginizi biraz cekince yuruyorsa turbo da buyuk ihtimal problem vardir.Turbo arizasi zaten boyle belli olur.Araci zorladiginizda gitmez aksine yavaslatir, yavas yavas bastiginizda arac gaz yer.Bakimi yaptirdiginiz yere tekrar goturup baktirabilirsiniz.Turbo ve hava akis debimetresinde problem cozulmemis olabilir.

Gelelim devir meselesine.Zaten aracinizin redline cizgisi hemen hemen 4500-4700 civaridir.5. vites yani son viteste araciniz eger 4500 cevirebiliyorsa cok cok iyi...Birakin 4500 u 4200-4300 cevirebiliyorsa yine iyidir...Zaten 4500 cevirse aracinizin vites disli oranlarini hesaplarsak kagit uzerinde araciniz 240-250 gibi hizlara ulasir..Bu da sahip oldugunuz aracla standart sekilde olmayacak bir istir.Ayrica altinizdaki uzay mekigi degildir.Lutfen hiz yapmaktan kacinin...

Çevrimdışı melih uyar

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #9 : 21 Nisan 2009, 23:30:49 »
hocam bu gün turboyu okuttuk 1.9 bar basıyor debimetrelerde sıfır napacam şaştım valla herşey normal gözüküyor hatta iyi bile sayılır birde 4500 devirde kağıt üzerinde 240 falan demişsiniz gösterge hataları dahil olarak peki çevirdiği devir güzelse neden focus 220 yi deviriyor onu anlamadım bu ise 210 da kaldı onu anlamadım

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #10 : 21 Nisan 2009, 23:35:27 »
ama 1.6 focus 100 bg di 220 yi geçiyordu tabi yokuş aşağıya bunada aynı ortamda denedim ıııııh gitmiyor.
   passat focustan hiç yoksa 100-150 kilo ağıdır. peugeot 106 da 120 bg ama çoğu 2.0 motor arabaya toz yutturuyor. çünkü ağırlı 1 ton yok :tamamdir

Çevrimdışı melih uyar

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #11 : 21 Nisan 2009, 23:37:12 »
tamam ama birinin torkuda diğerinin 2 katı nerdeyse

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #12 : 21 Nisan 2009, 23:40:34 »
         en güzel açıklamayı halil arkadaşımız yapmış, zaten kendiside dizel passat kullanıcısı. umarım en kısa zamanda probleminiz çözüme kavuşur. kazasız belasız günler.

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat 2000 model 1.9 tdı
« Yanıtla #13 : 21 Nisan 2009, 23:45:55 »
Simdi focus un 220 yapmasi yani kadranda 220 olarak okumaniz gercekte bu hiza ciktiginiz anlamina gelmez.
1.2 palio kadranda sonra kadar dayaniyor.200 km/h yi goruyor.Ama gercekte oyle midir?Kadran hatasi diye adlandirilan fabrikalarin cesitli sebeplerden dolayi bilerek yada bilmeyerek uyguladigi normlar vardir.Buna bakip aldanmayin.
1.6 focus tdci 110 ps ve 240 n/m torku var.
Sizin araciniz 1.9 tdi 110 hp ve yanilmiyorsam 250 n/m torka sahip.
Arada 100-150 kg bir fark soz konusu.Ayrica birisi 180 bin km yi devirmis 9 senelik bir arac.Focus ise daha yeni daha az yipranmis bir arac.Bunlarin da onemini unutmayin.Kagit uzerinde teknik olarak birbirlerinden pek farki yok.
Ayrica focusu yabana atmayin, sahip oldugunuz passatla kalkista sizin onunuze gecer.Kiyaslama yanlis olur yani...
Araciniz isterse sifir km gibi tertemiz olsun 5. viteste yokus asagi da olsa 4500 deviri unutun derim size.Tabi standartlardan bahsediyorum.Araciniza mod guncellemesi yapip gucelendirir ve ozelliklerini arttirsaniz bu durum degisir.
Son hizlardaki ruzgar direncini, aktarma organlarindaki guc kaybini da hesap etmek gerekir.Zaten oyle olmasaydi son viteste kadran sona kadar dayanmasi gerekirdi.Bazi araclarin dayanir zaten ama bahsi gecen arac super spor bir arac degilse kadran sapmalari vardir...