Simdi focus un 220 yapmasi yani kadranda 220 olarak okumaniz gercekte bu hiza ciktiginiz anlamina gelmez.
1.2 palio kadranda sonra kadar dayaniyor.200 km/h yi goruyor.Ama gercekte oyle midir?Kadran hatasi diye adlandirilan fabrikalarin cesitli sebeplerden dolayi bilerek yada bilmeyerek uyguladigi normlar vardir.Buna bakip aldanmayin.
1.6 focus tdci 110 ps ve 240 n/m torku var.
Sizin araciniz 1.9 tdi 110 hp ve yanilmiyorsam 250 n/m torka sahip.
Arada 100-150 kg bir fark soz konusu.Ayrica birisi 180 bin km yi devirmis 9 senelik bir arac.Focus ise daha yeni daha az yipranmis bir arac.Bunlarin da onemini unutmayin.Kagit uzerinde teknik olarak birbirlerinden pek farki yok.
Ayrica focusu yabana atmayin, sahip oldugunuz passatla kalkista sizin onunuze gecer.Kiyaslama yanlis olur yani...
Araciniz isterse sifir km gibi tertemiz olsun 5. viteste yokus asagi da olsa 4500 deviri unutun derim size.Tabi standartlardan bahsediyorum.Araciniza mod guncellemesi yapip gucelendirir ve ozelliklerini arttirsaniz bu durum degisir.
Son hizlardaki ruzgar direncini, aktarma organlarindaki guc kaybini da hesap etmek gerekir.Zaten oyle olmasaydi son viteste kadran sona kadar dayanmasi gerekirdi.Bazi araclarin dayanir zaten ama bahsi gecen arac super
spor bir arac degilse kadran sapmalari vardir...