Arkadaşlar cevaplarınız ve ilginiz için çok teşekkür ederim.
Bugün öğleden sonra hep arabayla uğraştık. Olayı çözdük. Başımdan geçenleri yazayım da ileride aynı şeyleri yaşayabilecek olanlara belki faydalı olur.
Bir arkadaşımın tavsiyesiyle bir ustaya gittim. Usta problemin boğaz kelebeğinden kaynaklandığını söyledi ve hemen söküp temiz olup olmadığına baktı. Boğaz kelebeğini daha yeni temizlemiştim. Temiz boğaz kelebeğini yerine taktı. Elektronik bir alete bağladı ve boğaz kelebeğini o aletten hareket ettirdi. adaptasyon yaptı ve rölanti hemen düzeldi. Sonra termostatı çıkarıp baktı. Yeni olmasına rağmen düzgün çalışmadığını farkettik. 25 YTL`ye yenisini taktı. İşim bitti yola koyuldum. Gerçekten ibre 90 derecede çakıldı, düşmedi. Eve geldim tam arabayı istop edeceğim ki rölanti bu sefer geziyor.
1100 devirle 1800 arasında kafasına göre davranıyordu. Hemen geri ustaya tabi. Tekrar adaptasyon yaptı ve "Bu sefer gaza almadan benzinle belli bir müddet git bir bakalım bozulacak mı ayar?" dedi. ben de öyle yaptım. 35 km yaptım eve geldim. Gerçekten bozulmadı. Biraz daha km yapacağım. Rölanti bozulmazsa gazda kullanmaya başlayacağım. Tekrar rölanti bozulursa Gazı taktırdığım yere gidip durumu anlatacağım. Özetle rölantiyi gazın bozduğunu (beynin ayarını bozuyor) düşünüyoruz şu an için.
Freedom: Gazla şehirdışında yaklaşık 6 litre yakıyor, şehiriçinde de 10 lt civarında yakıyor.
Cahittt: Büyük bir problem yok gibi. Ancak ayar yapıldıktan sonra en soğuk havalarda bile ilk çalıştırılınca 1100-1200 devir civarı oluyor. Motor ısınınca da normal değeri olan 900 devirde çakılıyor. Yani rölanti normalde hiç düşmüyor. Bilgin olsun.