Merhaba.Arkadasim bora aracinda su anda 225-45-17 ebatlarinda lastik kullaniyor.Krom jant takti.
Onceki lastik ve jantlarina gore performans biraz daha dustu.Fakat 0 dan hizlanma da pek birsey degismedi.Cunku artik jantlarin agirligindan dolayi arac nerdeyse patiye sarmiyor gibi birsey oldu.Zaman kaybi biraz onlendi.Fakat ara hizlanmalarda performans kaybi gozlenebiliyor.
Gelelim konfora.Aracin konforu dogal olarak biraz dustu.Malum Turkiye yol sartlari her taraf cukur dolu ve cukurlara artik daha dikkatli girmek zorunda bir de cukurlara girince vuruntu sesi yapiyor.Tabi cok siddtli bir ses degil ama orjinal halinden daha sesli diyebilirim.
Bence en onemli avantaji yol tutusta yasadi.Ben 2001 passatla arkadasimi arkadan izlerken virajda esp devreye giriyor ve onun girdigi suratte viraja giriyorum.Halbu ki onun araci bora da esp yok ve araci pek fazla esneme yapmadan gayet guvenli sekilde viraja girebiliyor.Bunda en onemli katki bendeki lastiklerin yanak payi 60mm onunki 45 mm olmasidir.Ayrica lastik tabani da daha kalin.
Tavsiyem 17" janti takman olacaktir.Bundan ilerisi biraz abarti olur.
18" takacaksan lastik yanak payi 5 mm daha azalacak ve 225-40-18 lastikleri takacaksin.Internette bir bora gormustum Turkiyeden idi ve 235-35-19 lastik-jantlara sahipti araci.Kendi soyledigine gore arac oldugu yerde direksiyon tam tur olarak donduruldugunde camurluklara surtme yapiyormus ve kullanim son derece keyifsizmis.Yani yaptirdigina pismandi.Zaten soyledigim gibi 17" den sonrasi bora icin bence abartili olur.Fakat isterseniz 20" takmaniz bile mumkun...
Buyrun arkadasimin taktigi jantin fotosunu yukleyeyim.Her ne kadar cogu kimse dokum kromdan olusmus bu janti begenmese bile bence cok guzel oldu.Yorumlar sizi bekliyor: