Kitapçığı çok aradım birşey yazmıyor fakat aracı alırken %90 ön %10 arka tekere sürekli güç gönderiyor dediler.Yeri geldiği zaman patinaj çeken tekerleğe güç göndermiyor ve tekerlerin hepsi panitaj çekiyorsa bütün tekerleklere aynı güçü gönderiyor(kışın çok denedim).Okulumda hafif dik bir rampa var kar yağdığında diğer araçlar kalırken ben yüksek performans lastikleriyle rahat bi şekilde çıkabiliyorum.Yol tutuşundan çok memnunum zaten standart lastikleri 235/45/17 yapışıyor yere araç.Sınırları zorlamama rağmen araç daha hiç spin atmadı(esp açık-kapalı denedim).
Evet, doğru biliyorsunuz.
Aracınızda Haldex kavrama tipi bulunuyor.Çoğu zaman %90 ön çekişli, %10 arkadan itişli çekişte çalışıyor.Fakat önemli olan kısım ise bu haldex kavrama tipinin elektronik olarak kontrol edilmesidir.Yine bunun yanında bu kavrama sistemi abs, asr, edl ve esp ile birlikte çok uyumlu ve hızlı bir şekilde işbirliği yaparak aracın dengesini daha iyi sağlar.
Aracınızın ön ve arka dingil arasındaki güç akışı da kontrol edilebiliyor ve maksimum durumlarda ön ve arka dingile %50-50 şekilde bile güç aktarımı olabiliyor.Örneğin ön lastikleriniz çamurda kalıp arka lastikleriniz düz-kuru bir zeminde kalarak hiç deneme yaptınız mı?Bu şekilde bir deneme yaparsanız ön lastikleriniz patinaja gireceği için asr devreye girecek, ön dingile giden güç haldex tarafından kontrol edilip azaltılacak, arka dingile iletilen güç %50 ye kadar çıkabilecektir.Böylece zor şartlarda aracınız kolaylıkla yol alabilecektir.Yine karlı yollarda da bu durum geçerli olacaktır.Yani illaki %10 ön, %90 arka olacak diye birşey yok...