arkadaşlar
konuları birbirinden ayırt etmeniz gerekiyor
her araçta rot vardır rotlar adındanda belli olduğu gibi aracınızın rotasını belirlemeye yarayan direksiyon sisteminin elemanlarındandır...
rot ayarı : rot kolları veya rot başlarınızda oluşan herhangibir boşluk veya eğiklik aracın seyiri esnasında sizin istemediğiniz yöne doğru aracınızın yol almasına lasiginizin içten veya dıştan düzensiz aşınmasına sebep olur..aynı zamanda ön takımınızda oluşan boşluklarda çukurda ses duyulmasına ve rot ayarının bozulmasına sebep olur.
balans bozukluğu ise ,yapmış olduğunuz ani fren ,patinaj, rot ayarınızdaki bozukluklar lastik havalarınızın toleransların altında veya üstünde olması sebebi ile lastiğinizin düzensiz aşınmasından ve çukurlara hızlı düşmeden kaynaklanan jant eğilmeleri sebebi ile araç tekerleklerinin yüksek hızlarda belirgin olmak üzere merkez kaç kuvvetinin bir yere toplanarak direksiyonunuza etki etmesi olayıdır...
balans ayarı ile lastik çevirilerek düzensiz aşınan lastiğin veya az eğilmiş olan jantın dönme esnasında dönme ekseninden yaptığı kaçıklık noktası ve dengeli dönebillmesi için ne kadar ağırlık gerektiği balans cihazı ile belirlenerek tekerleğin ağırlık ortalaması dengelenir...
rot -balans atölyelerine gittiğinizde şikayetiniz ne ise onu belirtin.
aracınız rot tezgahına bağlanıp rot yarı yapıldı diye illaki balans ayarına yaptırmanız gerekmez.