1935-36
Hitler'in "Halk Otomobili" talimatından sonra Dr.Ferdinand Porsche , V1
(sedan) ve V2 (cabriolet) modellerinin prototiplerini üretti. |
1936, Subat
3 adet V3 (Karşılıklı yatay yerleştirilmiş, 4 zamanlı, 4 silindirli,
mağnezyum alaşımlı hava soğutmalı motorlu) test için üretildi. (VOLKSAUTOS) |
1936, 23 Aralık
Test otomobillerinin 30.000 millik deneme sürüşlerinin başarıyla
tamamlanmasından sonra Mayıs 1937- Eylül 1937 tarihleri arasında 30 adet
prototip, Daimler-Benz tesislerinde Type 30 adı ile üretildi. Üretilen
otomobiller 985 cc, 24 HP'lik motora sahiptiler, 35 adet yatay ızgara arka
pencere görevini yapıyordu ve kapılar ters yöne açılıyordu |
1937, Kasım
Dr.Porsche, Amerikan Ford fabrikalarından Alman asıllı 24 dizayncı ve işçiyi
transfer ederek Wolfsburg tesislerini kurdu. |
1937 Aralık
Wilhelm Reutter seri üretim için ahşap modeli hazırladı (Type 38)
|
1938
Type 38 Volkswagen'in seri üretimi başladı. KdF Wagen (Kraft durch Freude =
Eğlenceli Güç)
adını alan bu model gri-mavi renklerde, iki parçalı arka pencere Split
Window) ve marşbiyelli olarak üretildi. Tamponları boyalı, fren sistemi
mekanik ve elektrik sistemi 6 volt olan otomobiller 100 km/saat hız
yapabiliyordu. Sedan ve Sunroof tipleri 990 RM, Cabriolet 1050 RM fiatla
satıldı. |
1939
Type 60 Volkswagen üretimi başladı. Motora elle yapılan yaz-kış hava ayarı
kolu eklendi. Aynı yıl Nazi subayları ve politikacılar için Type 64 adı ile
40 HP'lik 210 adet özel üretim gerçekleştirildi. |
1940
1940-1945 yılları arasında 50 adedi Daimler-Benz tesislerinde olmak üzere
toplam 680 adet KdF üretildi. Askeri amaçlı araç üretimine ağırlık verildi (Type
82 Kübelwagen 52000 adet, Amfibik Type 166 Schwimmwagen 4WD 14000 adet).
Aynı yıllarda Type 87 Kommandeurwagen (sunroof, 4WD), Type 92SS (SS
birlikleri için) ve Type 230 Holzbrenners (Odun yongası ve kömür tozu ile
çalışan) üretimlerinin yanısıra uçak parçaları, askerler için seyyar soba ve
V1 roketlerinin imalatı yapıldı. |
1944
İlk VW (1943 Model Type 82) Amerika'ya gönderildi. |
1945
Savaşın bitmesinden sonra 1785 adet Type 60 üretimi yapıldı. |
1946
10.000. VW üretildi.1131 cc, 25 HP motor kullanılmaya başlandı. |
1948
20.000. VW üretildi.Aksesuar olarak küllük ve çakmak ilave edildi. Aynı yıl
4464 adet VW, Almanya dışına satıldı. |
1949
Saat ve kapaklı torpido gözü ilave edildi. Daha fazla kromaj kullanıldı.
Renk opsiyonları genişletildi. Haki,gri,mavi ve siyah olarak daha parlak
renkler kullanıldı. |
1950
KdF'lerin Amerika'ya ihracatı başladı. |
1953
İki parçalı arka cam, oval cam ile değiştirildi. |
1954
1192 cc, 36 HP motor ile Type 1200 modeli üretildi. |
1957
Arka oval cam, köşeleri yuvarlatılmış dikdörtgen cama dönüştürüldü. |
1958
Arka cam % 98, ön cam % 17 büyütüldü |
1959
Lisans anlaşması ile Almanya dışındaki ülkelerde de seri üretim başladı. |
1960
Günde 4000 adet VW üretim kapasitesine ulaşıldı. |
1961, 5 Aralık
5.000.000. VW üretildi. Yan direklerdeki mekanik sinyal kolları lambalı
olarak ön çamurluklara yerleştirildi. Benzin depo göstergesi ilave edildi. |
1966
1285 cc, 40 HP motor ile Type 1300 seçeneklere ilave edildi. |
1967
Elektrik sistemi 6 V dan 12 V'a çıkarıldı. Motor seçeneklerine 1493 cc, 44
HP ilave edildi (Type 1500). |
1968
Arka stop lambaları büyütüldü. Geri vites lambası ilave edildi. Ön
çamurluklar ve bagaj kapağı yuvarlatıldı. Farlar yere dik hale getirildi. |
1970
Almanya dahil 20 ayrı ülkede üretime devam edildi. Ön cam büyütüldü. Motor
kapağı alt ucu düzleştirildi. Kapağa havalandırma ızgarası kondu. 1285 cc
Type 1302 (44 HP) ve 1584 cc Type 1302S (50 HP) üretimine başlandı. |
1971
Yıl boyunca 1.291.612 adet üretim ile rekora ulaşıldı. |
1972, Agustos
Ön cam bombeli olarak üretim başladı. Stop lambaları büyütüldü.(1285 cc Type
1303 ve 1584 cc Type 1303S) |
1973, Agustos
Dinamo yerine alternatör kullanıldı. |
1973-1974
Toplam 1.200.000 adet üretim yapıldı. |
1978, 19 Ocak
US emisyon standartlarına uyamadığı için alınan üretimi durdurma kararı
sonucu, Emden tesislerinde üretilen son VW, Wolfsburg müzesine kondu.
Almanya üretiminin durdurulmasından sonra Güney Afrika, Brezilya ve
Meksika'da üretimine devam edildi. |
1981, 15 Mayıs
Dr.Porrek Wolfsburg tesislerini kurdu. |
1987
Meksika Puebla tesislerinde 20.000.000.VW üretildi. 1984 yılına kadar
100.000 den fazla VW Avrupaya ihraç edildi |
1992 23 Haziran
Brezilya, Uruguay, Peru ve Nijerya' da üretime son verildi. Sadece Meksikada
üretim sürdürüldü.
Puebla'da 21.000.000. VW üretildi. |
1994
Brezilya Sao Paulo VW tesislerinde üretim yeniden başladı. FUSCA adı ile
1285 cc ve 1584 cc motor seçeneklerinde üretimine devam edilmektedir. |