Oncelikle kullanim cok onemli.Ozellikle de otomatik sanzimanda daha da onemli.Otomatik sanziman bi devri gormek ister vites degistirmek icin.Heleki rampa tirmaniyorsaniz illaki ister.Gaza cok yumusak dokunmak lazim.Rampa yukari ise vites degistirmiyorsa ya gazi kesmek lazim o vitesin uygun devrinde ilerlemek lazim yada hizlanip bir ileri vitese gecip o vitesin devrinde gitmek lazim.Bu benim aracimda 2000 devirdir, sizin aracinizda belki 3000 devirdir.Aracin yakit turune gore fark eder, bunu bilmeniz gerekiyor.
Rampa asagi zaten bir sorun yok.
Ilk kalkista fazla gaz vermekten kacinin.Hatta mumkunse arac kendi devriyle kalksin sonra hafif hafif gaz verin.Yol bilgisayarinin anlik verilerini acip incelerseniz ne demek istedigimi anliyacaksiniz.
Eger herseyi normal yapiyorsaniz ve halen fazla yaktigini dusunuyorsaniz ki 14 litre fazla demektir, aracinizda bir sorun olabilir.
Buyuk ihtimal enjektorleriniz pislik kaplamistir ve enjektorler gereken puskurtmeyi yapmak yerine, direk akaryakiti akitmakta olabilir.Bunun icin once carbon clean yaptirarak (yetkili serviste 70 lira) enjektor temizligi yapilabilir.Yine cozulmezse komple detayli temizlik yapilabilir.
Yine bir sorun ise aracin avans problemi olabilir.Arac dusuk yada yuksek avansta calisabilir.Bunu da arac calisir halde durma pozisyonunda yol bilgisayarinin anlik verisini acarak ogrenebilirsiniz.Dizel araclarda ortalama 0.6 litre iyi bir rakamdir.Bu rakam 0.9 yada 1 litre ve uzeri gosteriyorsa avans ayarinda bir bozukluk olabilir, bakilmasi gerekir.Ama sizin araciniz yani benzinli araclarda bu rakam nasildir bilmiyorum...
Aklima gelenler bunlar.Zaten gerekli bakimi da yaptirmissiniz, bunun disinda bir sorun olacagini sanmiyorum, eger sorun sizin kullanis tarzinizda degilse...
Saygilar...