Gönderen Konu: vw t5 chip tuning uygulaması?  (Okunma sayısı 60182 defa)

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #56 : 09 Haziran 2010, 15:00:20 »
Aracın hangi devirde ne kadar güç ürettiği, değiştirirseniz maksimum ne kadar devir çevireceği değişir. Motorun devirlenme süreleri değişir. Ama hangi devirde ne kadar kilometre hız yaptığı kesinlikle değişmez. Bu lastik, motor devri, şanzuman dişli oranları ile oluşan parametre.

Araç 2500 devirde yer yarılsa dakikada 2500 devir çevirir olur adı üstünde motorun dakikadaki devri.. Şanzuman'da 5. vites dişli oranı 0.84 olsa,  ayna mahruti oranı da 3.684 olsa, lastiklerimiz de 205/50/15 olduğunu varsayarsak;

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği*2)]*Pi sayısı
Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(205*0,50*2)]*3,14=1840mm=1,84mt

Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60
Hız = 1,84 x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60
Hız = 1.84 x (2500 / 3.684 / 0.84 / 1000) x 60

Hız = 89

Formülü donanimhaber.com dan aldım.

Sayın İlgili, formulü başka bir siteden almışsınız, ben şimdi yanlış mı anlatıyorum? Eğer alıntı yapmadan bir bilgi sahibi iseniz lütfen benle paylaşın. Yapmış olduğunuz alıntı doğru yanlış demiyorum ben size anlatıyorum ama siz anlamıyorsunuz. Peki şöyle söylim, dereceli egzantrik milinde 270 derecenin üstüne çıktığınızda rölantiniz nasıl 800 devirin üstüne çıkıyor ve 4500 çeviren aracınız nasıl 6000 çeviriyor? Buna bir açıklama yapın o zaman?

Logged

Çevrimdışı kurt

  • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #57 : 09 Haziran 2010, 21:47:53 »
benım kıt aklımla chıpten anladıgım su  bu yazılımla enjektorlerın veya atesleme ekıpmanlarının zamanlamas yenıden yapılandırılıp zamanlamaları ıle oynanıyor boylece daha etkın yanma saglanıyor orjınal yazılım ıle ıstedıgınız hıza 10 bırımyakıt ıle 10 bırım zamanda ulasırken bu yaızılım sayesınde 9 bırım yakıtla 8 bırım zamnda ulasıyosunuz benım anladıgım bu

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #58 : 10 Haziran 2010, 12:26:49 »
Evet chip'in mantığı bu zaten, avant, atelşeme,  hava yakıt karışımının haritası ile oynanarak araçta gizli bulunan gücün bir miktarı daha kullanılması sağlanılıyor. Otomobil üreticileri Avrupa emisyon standartlarına uymak zorunda olduklarından dolayı motoru tam verim kullanamıyorlar, kötü kullanım,bakımları eksitme,devirsiz kullanım gibi etkenleri de göz önüne alarak örneğin 130 hp'lik bir aracı 100 hp'de sınırlı kılıyor, motorda varolan bu güç chip tuning ile açığa çıkmış oluyor. Tabi turbo araçlarda daha fazla güç elde ediliyor turbo sayesinde.

Tabi chip sonrası eğer aracı sakin kullanırsanız eskisine nazaran az yakar, seri kullanırsanız eskisine nazaran çok yakar. Daha az gaza basacaksınız daha düşük devirde maksimum torka ulaşacaksınız.








« Son Düzenleme: 10 Haziran 2010, 12:28:03 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #59 : 10 Haziran 2010, 12:46:56 »
Sayın İlgili, formulü başka bir siteden almışsınız, ben şimdi yanlış mı anlatıyorum? Eğer alıntı yapmadan bir bilgi sahibi iseniz lütfen benle paylaşın. Yapmış olduğunuz alıntı doğru yanlış demiyorum ben size anlatıyorum ama siz anlamıyorsunuz. Peki şöyle söylim, dereceli egzantrik milinde 270 derecenin üstüne çıktığınızda rölantiniz nasıl 800 devirin üstüne çıkıyor ve 4500 çeviren aracınız nasıl 6000 çeviriyor? Buna bir açıklama yapın o zaman?

Siz diyorsunuz 2500 de 90 yapan araç chipten sonra 2500 devirde 95 yapar. Şimdi diyorsunuz dereceli egzantrikten sonra daha fazla devir döner. Aynı şey mi bu?

Dereceli egzantrik aracın devir güç bandını yukarı çeker, tabi hangi derece ve lift değerlerinde kullandıysanız. Buna bağlı olarak fazla devir çevirme ihtiyacı hissedip yazılımla ihtiyaç varsa kesici yukarı çekilir. harita yeniden ayarlanır.

Herneyse konu değişti. İlkokul mezunu değilim, yukardaki yazdığım formülün de ne olduğunu biliyorum sadece hazırını bulup yazdım. Değerler kendi aracıma göre. Motor devri 2500 olan araç 90 km hız yaparken chipten sonra yine 2500 devirde nasıl 95 yapar bana bunu açıklayın. Neye dayanarak doğru olduğunu savunduğunuz şeyi bana anlatın. Deyinki sebep bu.

Keşke 2 ay uğraşmasaymışım ayna mahruti almak için yazılımla kısa da atabilirmişiz o zaman. Bilgi sahibi olmamak işte.
« Son Düzenleme: 10 Haziran 2010, 12:57:41 Gönderen: G60 »
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı OmerRS

  • İleti: 13
  • TeamRS
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #60 : 10 Haziran 2010, 13:28:13 »
Alt devirlerden kastım, örneğin aracınız maksimum 4000-4500 devir yapıyorsa bu aracın alt devirleri 1800-2300 devir dak. olacaktır. Zaten turbo da bu devir bandlarında tam anlamıyla devreye girer. Mesela 2300 devirde turbonuz devreye girerek silindirleri doldurmaya başlar. İşte turbo alt devirlerde devreye girdiğinden dolayı chip tuning uygulamasıyla alt devirlerde maksimum torka daha erken ulaşırsınız. Özellikle maksimum torku daha düşük devirlerde yakalarsınız.

Örneğin chip tuning öncesi 5.vites 2500 devir/dak'da aracınız 90 km sürat yapıyorsa chip tuning sonrası 2500 devir/dak da hızınız 95 km/h olacaktır.Ya da 100 km/hıza bu sefer 2500 devir de değil de 2300 devirde ulaşacaksınız.

Chip tuningle 2500 devirdeki sürati değiştiremezsiniz. Önceden 90 yapıyosanız torkunuz 500 nm de olsa 90 yapar. Şanzıman oranları ile alakalı sadece.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #61 : 10 Haziran 2010, 17:01:29 »
Haklısınız arkadaşlar, pardon ben bunu yanlış biliyordum.

Çevrimdışı huseyin5224

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #62 : 24 Kasım 2010, 23:13:27 »
Selam arkadaslar.116 ps ford galaxy 2005 model kucuk minibus e race chip tuning box aldim.cok menmunum. suan1 hafta oldu .anormal bir durum yok .performans cok iyi.179euro ya aldim.daha once aldigim tuning box da ise siyah duman .yakit artisi ve ps de hicbir artis da yoktu.onu 80 euro ya almistim felaket kazik yedim.

Çevrimdışı Haki

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #63 : 02 Şubat 2011, 10:19:59 »
Merhaba arkadaşlar benim 2004 model 86hp lik aracım var buna chip uygulaması yapmak istiyorum yardımcı olabilecek bir arkadaşım vasrmı? Tşkler...

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #64 : 04 Şubat 2011, 11:29:25 »
chip tuning ile 23*26 hp arası güç alabilirsiniz 86 hp 1.9 tdi için

Çevrimdışı koyunlu

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #65 : 06 Şubat 2011, 23:14:59 »
bizde 2011 model 102 lik t6 var araca tunigk yaptırsak araç 186 bg olurmu yakıt durumu ne olur araca zararı olurmu aracın tuning masrafı yada cip takılsa masrafı ne olur araç kaçı basar benimiçin hız önemli başarılar dilerim

Çevrimdışı Sandokan

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #66 : 14 Şubat 2011, 13:57:26 »
Merhabalar, benimde bir sorum olacak. Bende Toyota Verso 2008 model 110 hp lik var. Aracımdan memnunum cok rahat ve konforlu ama sonucta performans arabası degıl zaten oyle yapma gibi bir cabam da yok sonuçta hız arabası degıl.  kasa agır olmasından hem biraz ağır hemde bıraz fazla yakıyor. Bu chip yakıtı nasıl etkiler ve benim aracıma olurmu acaba, turbo araclardan  bahsedılıyor cunku. Ne kadarlık hp artışı sağlanır ve yakıtı etkısi ne olur? bu takılan parcanın tam ismi nedir acaba? Arabaya bir zararı varmıdır?

Benim gibi bilmeyen arkadasları bilgilendirirseniz sevinirim.

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #67 : 14 Şubat 2011, 20:03:02 »
Chip tuning'in adı üstünde zaten çip modifiyesi. Diğer ismiyle seri programlama. Aracınızın standart yazılımının değiştirilmesiyle güç artışı sağlanıyor.

Araç üreticileri, Co2,nox emisyonlarını sağlamak ve bakımları zamanında yaptırmamak,devirsiz kullanmak gibi motoru yıpratacak etkenlerden korumak için yakıt hava karışımını tam verimde ECU elektronik kontrol ünitesine sürmez. Bütün bunları göze alarak örneğin; 4/2 lik hava yakıt karışımını motor için ideal görür ve araç 4/2 hava yakıt karışımında 90 hp güç üretmektedir. Bu güç aracın en optimum ve sağlıklı çalışabildiği bir düzey diye sayılır.

Ama siz bu yakıt hava karışımını değiştirirseniz 4/2 yerine 4/2.5 gibi bir yakıt hava karışımı uygularsanız motor gücünüz 90 hp'den 110-120 hp'lere çıkacaktır. Yani turbo basıncınız ve enjektör basıncınız değişeceği için aracınızın gücü artmış olacak. Böyle bir örnek vermek istedim.

Chip tuning ile sadece sakin kullanımlarda az da olsa yakıt sarfiyatı sağlanır. Bir parça değildir,elle tutulur birşey değildir, bilgisayar vasıtasıyla aracın beyni ECU'ya yüklenir.Yani bir yazılımdır.

Parça olarak chip box kullanır, box da kutu demektir. Yani chip yazılımı bir kutunun içine sığdırılıp,soket yardımıyla araca takılır.

Çevrimdışı Sandokan

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #68 : 16 Şubat 2011, 14:52:43 »
Teşekkürler. Peki Turbo olmayan araçlara takılımı varmıdır?  Fiyatı nedir ve garantisi  varmıdır bu cihazın?

Çevrimdışı Sandokan

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #69 : 16 Şubat 2011, 14:57:03 »
4/2 oraınındaki 2 yakıt oranı değilmi? Yakıt hava karışımındaki yakıt oranını artırdığınızda daha fazla yakacaktır. Bu da yakıt için ekonamik diye bir şey denmez sadece gücü artmış daha seri bir araç olur demektir.