Gönderen Konu: vw t5 chip tuning uygulaması?  (Okunma sayısı 60197 defa)

Çevrimdışı ibrahim3416

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #42 : 01 Nisan 2010, 01:02:33 »
105'lik T5'ine chip tuning yaptırıp kullananlar memnunlar mu acaba? Normal kullanımda yakıt tasarrufu da sağlıyormuş. Ve bir sorum daha olacak 1,9 86 ve1,9 105 beygirlik motorlar var bunların arasındaki tek fark yazılım mı yoksa motor parçalarında ya da başka şeylerinde de fark var mı? Eğer sadece yazılım farkı varsa kendime 2004 model bi T5 city van bakıyorum 86'lık alırım 105'lik yerine bir de chip box alırım ilerki zamanlarda hem hesapladım fiyat olarak da uygun oluyor.


Arkadaşlar öncelikle selamlar, uzun süredir siteyi zevkle takip etmeme rağmen yeni  üye oldum niye şimdi üye olduğumu soracak olursanız  benim gibi chip tuning nedir acaba yaptırsam mı sonuç alırmıyım gibi kafasında karmaşık sorular oluşan arkadaşlara faydası olur diye geçen hafta yaptırdığım chip tuning hakkında düşüncelerimi aktarmak istedim.

2005 105bg T5'im 70.000km'de her vw'ci gibi bende aracıma aşığım tek sıkıntım çok yakın arkadaşlarımın 130bg ve 174bg'lik T5 lerini kullandığım için 105 te güç sorunuydu. Aracın benden önceki seceresini ve temizliğini bildiğim için farkı çok düşündürmesede aynı temizlikte bulabilirmiyim endişesi yüzünden 130bg'lik alamıyor fakat az birazda olsa güç ihtiyacı hisediyordum aracımda. Taki bu topiği inceleyip BoostER(Erhan Yücel) arkadaşımla tanışana kadar telefonlaştıktan sonra Bursa'da buluştuğumuz Erhana ilk sorum şu oldu "Bursaya kadar geldin bu senin hakkındır eğer bu konuda sorun yaşama durumu söz konusu ise chip ücretini canı gönülden ödeyip bir yemek yedirip seni yolcu edeyim dedim Erhanın cevabı daha önce chip'lemediğine pişman olacaksın geç bile kalmışım diyeceksin oldu"

ve işlemi yaptı ilk km lerede başlayan fark ilerledikçe açıkça belli olmaya başlamıştı inanın 130luk tan farkı yoktu ve araçta abartılı bir şey yoktu motor eski haline göre dahada rahattı, Özellikle alt devirlerde mükemmel bir iyileşme olmuştu ve inanılmaz bir şekilde 3.vitesle çıktım rampayı rahatlıkla 4 le çıkıyordu. Daha önceleri uzun süre 8 silindir 350 cubic (5700cc) amerikan kullanan biri olarak kaputu dahi açmadan bu kadar güç/tork artışını yaşamak beni şaşırtmıştı doğrusu.

İlk işim 130 luk sahibi olan arkadaşıma gidip hiç bir şey söylemeden tur atmak oldu arkadaşım gözlerime bakıp sen bu arabaya bir şey yaptırdınmı dedi direksiyonu ona verdim indiğinde abi lütfen arkadaşı ara ve benim için teşekkür et dedi uzun yolda fark olabilir elbette ama normal kullanımda 130luk tan hiç bir farkı yok.

Kullanım tecrübeme dayanarak motorda en ufak bir sorun (chipten dolayı) yaşamayacağıma eminim hatta motorun rahatladığı kalkış anından itibaren fark ediliyor. Biraz fazla uzattım ama ben bu konuda çok karmaşa yaşadığım için başka arkadaşlara faydası olur ümidiyle görüşlerimi bildirdim.

Erhana (BoosteR) huzurlarınızdada teşekkür ediyorum beni büyük bir sorudan kurtardığı için.

Araç 145 bg programlandı en uygunu buymuş, ölçtürdümmü ? Hayır ve ölçtürmeyeceğimde dyno ister 145bg çıksın isterse 65bg çıksın benim için farketmez beni tatmin edecek güçte olması benim için yeterli.

Son söz 105 bg chip tun. yapmak isteyen arkadaşlar daha fazla düşünmeyin derim.

Herşey gönlünüzce olsun, kazasız sürüşler hepimize....
« Son Düzenleme: 01 Nisan 2010, 01:11:25 Gönderen: ibrahim3416 »

Logged

Çevrimdışı erdemözkan

  • İleti: 216
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #43 : 18 Nisan 2010, 23:40:05 »

Arkadaşlar öncelikle selamlar, uzun süredir siteyi zevkle takip etmeme rağmen yeni  üye oldum niye şimdi üye olduğumu soracak olursanız  benim gibi chip tuning nedir acaba yaptırsam mı sonuç alırmıyım gibi kafasında karmaşık sorular oluşan arkadaşlara faydası olur diye geçen hafta yaptırdığım chip tuning hakkında düşüncelerimi aktarmak istedim.

2005 105bg T5'im 70.000km'de her vw'ci gibi bende aracıma aşığım tek sıkıntım çok yakın arkadaşlarımın 130bg ve 174bg'lik T5 lerini kullandığım için 105 te güç sorunuydu. Aracın benden önceki seceresini ve temizliğini bildiğim için farkı çok düşündürmesede aynı temizlikte bulabilirmiyim endişesi yüzünden 130bg'lik alamıyor fakat az birazda olsa güç ihtiyacı hisediyordum aracımda. Taki bu topiği inceleyip BoostER(Erhan Yücel) arkadaşımla tanışana kadar telefonlaştıktan sonra Bursa'da buluştuğumuz Erhana ilk sorum şu oldu "Bursaya kadar geldin bu senin hakkındır eğer bu konuda sorun yaşama durumu söz konusu ise chip ücretini canı gönülden ödeyip bir yemek yedirip seni yolcu edeyim dedim Erhanın cevabı daha önce chip'lemediğine pişman olacaksın geç bile kalmışım diyeceksin oldu"

ve işlemi yaptı ilk km lerede başlayan fark ilerledikçe açıkça belli olmaya başlamıştı inanın 130luk tan farkı yoktu ve araçta abartılı bir şey yoktu motor eski haline göre dahada rahattı, Özellikle alt devirlerde mükemmel bir iyileşme olmuştu ve inanılmaz bir şekilde 3.vitesle çıktım rampayı rahatlıkla 4 le çıkıyordu. Daha önceleri uzun süre 8 silindir 350 cubic (5700cc) amerikan kullanan biri olarak kaputu dahi açmadan bu kadar güç/tork artışını yaşamak beni şaşırtmıştı doğrusu.

İlk işim 130 luk sahibi olan arkadaşıma gidip hiç bir şey söylemeden tur atmak oldu arkadaşım gözlerime bakıp sen bu arabaya bir şey yaptırdınmı dedi direksiyonu ona verdim indiğinde abi lütfen arkadaşı ara ve benim için teşekkür et dedi uzun yolda fark olabilir elbette ama normal kullanımda 130luk tan hiç bir farkı yok.

Kullanım tecrübeme dayanarak motorda en ufak bir sorun (chipten dolayı) yaşamayacağıma eminim hatta motorun rahatladığı kalkış anından itibaren fark ediliyor. Biraz fazla uzattım ama ben bu konuda çok karmaşa yaşadığım için başka arkadaşlara faydası olur ümidiyle görüşlerimi bildirdim.

Erhana (BoosteR) huzurlarınızdada teşekkür ediyorum beni büyük bir sorudan kurtardığı için.

Araç 145 bg programlandı en uygunu buymuş, ölçtürdümmü ? Hayır ve ölçtürmeyeceğimde dyno ister 145bg çıksın isterse 65bg çıksın benim için farketmez beni tatmin edecek güçte olması benim için yeterli.

Son söz 105 bg chip tun. yapmak isteyen arkadaşlar daha fazla düşünmeyin derim.

Herşey gönlünüzce olsun, kazasız sürüşler hepimize....
Çok sağol araştırmalarıma devam edeceğim..
http://img237.imageshack.us/img237/4259/signature0p.png
♣♣♣ 34 RC 737 ♣♣♣ 34 RC 737 ♣♣♣ 34 RC 737 ♣♣♣ 34 RC 737 ♣♣♣ 34 RC 737 ♣♣♣

Çevrimdışı cagrit5

  • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #44 : 30 Mayıs 2010, 11:51:04 »
Tamam o zaman 86 beygir bakıyorum kısa şase heheyt benim de transporter'ım olacak inşallah abiler kulağınız delik olsun 86'lık city van ya da panelvan kısa şase satılık görürseniz duyarsanız haber verin.


GEL hocam ilk sahibi 2008 standart ( kısa ) kasa Orjinalden  Cıty van 1.9 TDI 86ps hiç bir yerinde kalıcı bir oynama yok mecburiyetten satılık cıziksiz hatasız boyasız 3 kez servise girmis su anda 34 000 km ye yaklasıyor (30 05 2010) ...temzi bakmlıdır..

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #45 : 01 Haziran 2010, 01:20:45 »
All Car Racing ve Superchips gibi yazılımların fiyatı 800 TL'den aşağı olmayıp standart verdikleri güç  30 hp'dir. Doğru yapılan bir chip tuning uygulamasının getirileri olur ama yerli yazılımlarla yapılan uygulamalar uzun bir süre sonra çok büyük masraflar çıkarıyor.

Çevrimdışı kurt

  • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #46 : 02 Haziran 2010, 23:23:11 »
uzun bı arada sora tekrar t5 alma durumum var yakıt konusundan dolayı 105bg almayı dusunuyorum sımdı arabayı hem ozel hem ıse kullanıyorum ısım yuk ıle  deyıl fakat yol uzun yakıt olarak soruyorumbu konuyu okuduktan sora chıpe yonelme oldu bende ne alırsam alım chıp yapmak gerek gıbı yakıt malıyetı olarak 1.9 86 beg+chıp  t5 mı yoksa 105mı tercıh edıyım uzman tavsıyesıne ıhtıyac duyuyorum

Çevrimdışı dervis

  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #47 : 03 Haziran 2010, 13:24:56 »
ne olursa olsun box takma abi. yurt disinda ben arabalarla ugrasiyorum. boxla motorun omru 0rtalama 30.000 km. ondan sonra sorunlar basliyo. bizim arkadas kac defa motor kulagi kirdi. araba hep beyaz duman atiyodu. boxlar burada 25 30 eurodan basliyo.

chip en sagliklisi

Çevrimdışı kurt

  • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #48 : 03 Haziran 2010, 15:28:06 »
ne olursa olsun box takma abi. yurt disinda ben arabalarla ugrasiyorum. boxla motorun omru 0rtalama 30.000 km. ondan sonra sorunlar basliyo. bizim arkadas kac defa motor kulagi kirdi. araba hep beyaz duman atiyodu. boxlar burada 25 30 eurodan basliyo.

chip en sagliklisi
fıyatlarındanda bellı fakat ısıme gelmesse box fısını cekerım ama dıyerıne ben nasıl mudahale edecegım bana box daha yakın gelıyor

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #49 : 03 Haziran 2010, 23:28:58 »
Box'un bir zararı yok. Aslında var ama nasıl var? Eğer piyasada 50 dolara satılan box'lardan alırsanız hiç bir işe yarmaaz içinde bir direnç var başka birşey yok, kaliteli bir box alırsanız ki bunların fiyatı en az  250 dolar o zaman iş görür. Ama en iyisi chip tuning uygulaması çünkü chip tuning her devir bandına hitap ederken box sadece alt devirleri güçlendiriyor. Yakıt konusunda chip tuning daha da avantajlı.

Ayrıca 86 hp alacağınıza 105 hp alın daha iyi. 105 hp'lik araç daha iyi sonuçlar veriyor hem satarken de 105 hp daha avantajlı tabi karar sizin eğer ucuza bir 86 hp bulursanız o da olabilir. Chip tuning ile  110-116 hp arası güç alabilirsiniz.

Çevrimdışı kurt

  • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #50 : 04 Haziran 2010, 15:45:18 »
alt devır dedınız soyle bı kullanım tarzım var bı once sattıgım transporter 130kmyı gecmemıstır hala mahallemde komsumda araba adam her konusu acıldıgında bu arabayı hıc eskıtmemıssın dıye tesekkur eder sımdı alacahımda oyle ben ekstrem kullanıcı deyılım benım yukumu bıyerden bıyere dıyerlerıne gore daha konforlu daha ucuza goturmesı bu benım ıcın yeterlı alt devırden kastınız heralde normal yanı bu arabanın yapılıs amacına gore kullanım

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #51 : 04 Haziran 2010, 20:05:20 »
Alt devirlerden kastım, örneğin aracınız maksimum 4000-4500 devir yapıyorsa bu aracın alt devirleri 1800-2300 devir dak. olacaktır. Zaten turbo da bu devir bandlarında tam anlamıyla devreye girer. Mesela 2300 devirde turbonuz devreye girerek silindirleri doldurmaya başlar. İşte turbo alt devirlerde devreye girdiğinden dolayı chip tuning uygulamasıyla alt devirlerde maksimum torka daha erken ulaşırsınız. Özellikle maksimum torku daha düşük devirlerde yakalarsınız.

Örneğin chip tuning öncesi 5.vites 2500 devir/dak'da aracınız 90 km sürat yapıyorsa chip tuning sonrası 2500 devir/dak da hızınız 95 km/h olacaktır.Ya da 100 km/hıza bu sefer 2500 devir de değil de 2300 devirde ulaşacaksınız.

Çevrimdışı kurt

  • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #52 : 06 Haziran 2010, 13:47:06 »
Alt devirlerden kastım, örneğin aracınız maksimum 4000-4500 devir yapıyorsa bu aracın alt devirleri 1800-2300 devir dak. olacaktır. Zaten turbo da bu devir bandlarında tam anlamıyla devreye girer. Mesela 2300 devirde turbonuz devreye girerek silindirleri doldurmaya başlar. İşte turbo alt devirlerde devreye girdiğinden dolayı chip tuning uygulamasıyla alt devirlerde maksimum torka daha erken ulaşırsınız. Özellikle maksimum torku daha düşük devirlerde yakalarsınız.

Örneğin chip tuning öncesi 5.vites 2500 devir/dak'da aracınız 90 km sürat yapıyorsa chip tuning sonrası 2500 devir/dak da hızınız 95 km/h olacaktır.Ya da 100 km/hıza bu sefer 2500 devir de değil de 2300 devirde ulaşacaksınız.
bı sorum daha olacak sızın arabanızın t4 150 hp oldugunu farkettım anladıgım kadarıytla bu ıclerde uzmansınız  acaba t5e gecmemek ıcın  ozel bır sebebınızmı var

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #53 : 06 Haziran 2010, 13:52:07 »


Örneğin chip tuning öncesi 5.vites 2500 devir/dak'da aracınız 90 km sürat yapıyorsa chip tuning sonrası 2500 devir/dak da hızınız 95 km/h olacaktır.Ya da 100 km/hıza bu sefer 2500 devir de değil de 2300 devirde ulaşacaksınız.

Bu nasıl olacak tam anlayamadım. Chiptuningle değişen ne motorun dakikadaki devir sayısıdır, ne de şanzuman oranları. Dolayısıyla devir ve hız bağıntısı dişliler ile oynanmadığı sürece değişmez. ;)
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #54 : 09 Haziran 2010, 01:19:14 »
Bu nasıl olacak tam anlayamadım. Chiptuningle değişen ne motorun dakikadaki devir sayısıdır, ne de şanzuman oranları. Dolayısıyla devir ve hız bağıntısı dişliler ile oynanmadığı sürece değişmez. ;)

Şöyle söylim; chip tuning il aracın avans, hava ,yakıt karışı haritaları değişiyor biliyorsunuz. Mesela aracınız maksimum 4500 ve 250 nM tork ve  devir çeviriyor ve 90 km hızdayken devriniz 2500'ü torkunuz da 150 nM'yi gösteriyor varsayalım.. Chip tuning sonrası devir bantlarınız değişecek. Daha önce 2500 devirde hızınız 90 iken şimdi 2500 de hızınız 95 olacak, yani daha az gaza basıp daha az devirde daha çok sürat yapacaksınız.

Anlatmak istediğim şey bu! Chip tuning sonrası ulaşmak istediğiniz hıza eskisinden daha düşük bir devirde ulaşacaksınız, maksimum torka da daha düşük bir devirde ulaşmış olacaksınız. Hızınız maksimuma yanaştığı zaman da tork azalmaya başlıyacak.  Chip tuning'in mantığı bu.

Şanzıman oranları farklı yani araç 2.vites maksimum 60 yapıyorsa chip sonrası 90 yapmıyacak, şanzıman oranları başka devir bandı başka birşey.

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: vw t5 chip tuning uygulaması?
« Yanıtla #55 : 09 Haziran 2010, 04:42:55 »
Aracın hangi devirde ne kadar güç ürettiği, değiştirirseniz maksimum ne kadar devir çevireceği değişir. Motorun devirlenme süreleri değişir. Ama hangi devirde ne kadar kilometre hız yaptığı kesinlikle değişmez. Bu lastik, motor devri, şanzuman dişli oranları ile oluşan parametre.

Araç 2500 devirde yer yarılsa dakikada 2500 devir çevirir olur adı üstünde motorun dakikadaki devri.. Şanzuman'da 5. vites dişli oranı 0.84 olsa,  ayna mahruti oranı da 3.684 olsa, lastiklerimiz de 205/50/15 olduğunu varsayarsak;

Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(inch türünden jant çapı*25,4)+(lastik genişliği*yanak yüksekliği*2)]*Pi sayısı
Tekerlek yuvarlanma dairesi = [(15*25,4)+(205*0,50*2)]*3,14=1840mm=1,84mt

Hız = Tekerlek yuvarlanma dairesi x tekerleğe aktarılan devir x 60
Hız = 1,84 x (motor devri/son dişli oranı/vitesin dişli oranı/1000) x 60
Hız = 1.84 x (2500 / 3.684 / 0.84 / 1000) x 60

Hız = 89

Formülü donanimhaber.com dan aldım.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."