Gönderen Konu: Golf IV Kronik Şanzuman Sorunu ile İlgili Bilgilerinize İhtiyacım Var  (Okunma sayısı 18574 defa)

Çevrimdışı Yükselgfb

  • İleti: 828
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bildiğiniz gibi golf 4 lerin kronik şanzıman sorunu var.benim de başıma gelmişti şu an ki aracımdan önce sahip olduğum 1999 golfüm şanzuman dağıtmıştı.nette de yaptığım araştırmalardan bir çok kişinin aynı sorunu yaşadığını duydum.

Şimdi öğrenmek istediğim bir kaç şey var yardımcı olursanız sevinirim.

Lütfen cevap verirken benim bi abim de golf var araba 500 bin kmde ama şanzumanı hala sağlam tarzında cevaplar vererek fanatiklik yapmayalım.golf 4 lerde böyle bir sorun var biraz araştıran bunu öğrenebilir.

1. olarak;golf 4 lerde neden bu şanzuman sorunu var?

2. olarak;1998-2004 arası üretilen standart 1.6 motorlu golf 4 lerde hep aynı şanzuman mı kullanıldı? (bir kaç yerde golf 4 lerde 2001 modelden itibaren farklı şanzuman kullanıldığını ve bu şanzuman sorununun halledildiğini duydum bu doğru mu? )

3. olarak;1.6 sr motor ile 1.6 16 valf motorda aynı şanzuman mı kullanılıyor. (yine bu konuda şanzuman sorununun 1.6 sr motorlar da olduğunu 1.6 16 valflerde aynı sorunun olmadığını duydum )

Cevaplarınız için şimdiden teşekür ederim.


« Son Düzenleme: 25 Ekim 2010, 00:31:02 Gönderen: Yükselgfb »

Logged

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
benim arabada şanzıman daağıtması vs gibi bir sorunum olmadı ama şanzımanı temizletmek zorunda kaldım bu yaz. debriyaj bilyası ve debriyaj fincanları dağılmış o da şanzımanın içine gitmişti o yüzden temizletmek zorunda kalmıştım. yalnız bu benim yaşadığım sorunun golflerde kronik olduğunu söylemişti usta. ama şanzıman dağılması yaşamadım.
Bir de şanzıman kapağından yağ kaçırma olayı çok oluyomuş o yüzden şanzıman dağılabilirmiş. yani yağsız kalmazsa kolay kolay şanzıman dağılmaz.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
böyle bir sorunun kronik olduğunu sanmam, olsa bile burdaki kimse bile bile lades demez sanırım.  ;)
hepsinde aynı şanzuman yok tabiki, farklı kodlarda şanzumanlar var
sadece bir koda sahip şanzumanda belirli bir kmden sonra bu sorun çıktığını duydum
o sorunda durup dururken olmaz tabi, önceki belirtilerine aldırış etmezsen şanzumanı dağıtman normal bir olay.

ayrıca aracın önceki sahibi kasapsa, normal bu tür şeyler.

Çevrimdışı Yükselgfb

  • İleti: 828
    • Profili Görüntüle
MK-IV 35; farklı kodlarda şanzuman kullanıldığını nerden biliyorsun?

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
buyrun mk4 şanzuman kodları  ;)

Getriebe | VW Golf 4 | Doppel WOBber

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı MURAT0154

  • İleti: 122
    • Profili Görüntüle
golf spor, performanslı ve genelde gençlerin tercih ettiği araç olduğundan hor kullanıma bağlı olarak şanzıman arızsı veriyor olabilir.  benim aracım 1999 otomatik şanzıman 216000 km de vites geçişleri çok çok iyi ilk sahibi çok iyi kullanmış geçen gün arkadas denemek için kullandı 3. vites 5000 devirde giderken elle 1 e almaya çalıştı girmedi, girseydi ne olabileceğini düşünemyorum manueli de bu şekilde kullanırsan 1000 km de olsa sorun yaşarsın.


Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Bana da bu lazımdı çok teşekürler  :tamamdir
gerçek bir forum örneği  :tamamdir
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı Yükselgfb

  • İleti: 828
    • Profili Görüntüle
buyrun mk4 şanzuman kodları  ;)

Getriebe | VW Golf 4 | Doppel WOBber

Ya arkadaşlar ben bu linkteki sayfayı inceledim de pek bir şey anlamadım açıkçası  :) şimdi her yıl ve model de (1998-2004 arası) farklı şanzıman mı kullanılmış?

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
görüldüğü üzere aynı yıl içerisinde kullanılan birden fazla şanzuman var.
bu şanzumanların vites oranları gösterilmiş.
hepsi benzinli değil bunların dieselde var, hatta dsg bile.