Gönderen Konu: Hava borusundaki termostat hk. (nedir, ne işe yarar)  (Okunma sayısı 15281 defa)

Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hava borusundaki termostat hk. (nedir, ne işe yarar)
« Yanıtla #14 : 31 Ocak 2012, 00:34:32 »
onu sokerseniz aracin isinmasi gecikir dediginiz gibi surekli sicak cekiyosa tabiki zarali temiz soguk havayi alamaz atesleme verimi duser

Logged

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hava borusundaki termostat hk. (nedir, ne işe yarar)
« Yanıtla #15 : 31 Ocak 2012, 00:48:53 »
İşte ben de onu sorun olarak görüyorum, sürekli sıcak çekmesini. Zaten bu termostatların sanırım ömürleri birkaç yılmış (inş yanlış bilgidir). Sonrasında sağlıklı olarak görevlerini yerine getiremiyorlarmış. Peki siz bilirsiniz çıkma değilde bu termostatın sıfırını bulabilir miyiz ne olarak aramalıyız tek olarak satılıyor mudur acaba? Amaç hem motor çabuk ısınsın hem de ısınınca soğuk havaya geçiş yapabilsin.

Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hava borusundaki termostat hk. (nedir, ne işe yarar)
« Yanıtla #16 : 31 Ocak 2012, 00:51:09 »
valla hcibir fikrim yok temizlemeyi deneyin bi bence

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Hava borusundaki termostat hk. (nedir, ne işe yarar)
« Yanıtla #17 : 31 Ocak 2012, 10:24:04 »
valla hcibir fikrim yok temizlemeyi deneyin bi bence

Alper abi fiyat veremeiyomusun?
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hava borusundaki termostat hk. (nedir, ne işe yarar)
« Yanıtla #18 : 05 Şubat 2012, 09:45:21 »
Bu sabah o termostatı kurcalarken tutan kısımdan kırıldı ben de kırılmışken tamamen iptal edeyim dedim denerim dedim. Yani şuan sadece araca tamamen soğuk hava giriyor. Test sürüşü yaptım ve sonuç olumlu. Şöyleki
1-) Eskiden motor soğukken rolantide devir 1000 devirin biraz üstünde olurdumotor ısınınca 900 lere düşerdi şimdi öyle birşey olmadı. Motor ısınacak kadar dolaştım sağa çekip rolantiyi kontrol ettiğimde motor sıcak olmasına rağmen rolanti 1000'nin üzerindeydi eve getirip rolantide beklettiğimdede düşmedi bence bu güzel bir durum.
2-) 2. 3. viteslerde filan viraj dönerken gazdan ayağımı çektiğimde ani şekilde herhangi bir yavaşlama olmadığını farkettim. Sanki hafiften dokunuyormuşum veya sanki benzinde kullanıyormuşum hissi verdi.
3-) Bu yapıldığında yani sadece soğuk hava verdiğinde rolantide stop veya 100 ile giderken boşa aldığında stop sorunları oluyormuş onuda denedim 4. viteste 100 e çıktım sonra boşa aldım stop etmedi yine 1000'nin üzerindeydi rolanti üstelik 2 kez denedim.
4-) Hatta dün akşam lpg ci yeğenimle konuşurken bunu sordum ben dedi genelde sıcağı iptal edip soğuğu açık bırakıyorum dedi. Nedenini sorduğumda nitrojen mitrojen birşeyler söyledi anlamadım orasını.  :D

1000 devir üzerinde çalışması normal olur mu yoksa biraz lpg yi kıstırsam mı? Şimdilik durum bu, çekişe ve yakıta az çok katkısı olur mu bilmiyorum onuda ilerleyen günlerde göreceğiz.

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: Hava borusundaki termostat hk. (nedir, ne işe yarar)
« Yanıtla #19 : 05 Şubat 2012, 10:29:51 »
Bu sabah o termostatı kurcalarken tutan kısımdan kırıldı ben de kırılmışken tamamen iptal edeyim dedim denerim dedim. Yani şuan sadece araca tamamen soğuk hava giriyor. Test sürüşü yaptım ve sonuç olumlu. Şöyleki
1-) Eskiden motor soğukken rolantide devir 1000 devirin biraz üstünde olurdumotor ısınınca 900 lere düşerdi şimdi öyle birşey olmadı. Motor ısınacak kadar dolaştım sağa çekip rolantiyi kontrol ettiğimde motor sıcak olmasına rağmen rolanti 1000'nin üzerindeydi eve getirip rolantide beklettiğimdede düşmedi bence bu güzel bir durum.
2-) 2. 3. viteslerde filan viraj dönerken gazdan ayağımı çektiğimde ani şekilde herhangi bir yavaşlama olmadığını farkettim. Sanki hafiften dokunuyormuşum veya sanki benzinde kullanıyormuşum hissi verdi.
3-) Bu yapıldığında yani sadece soğuk hava verdiğinde rolantide stop veya 100 ile giderken boşa aldığında stop sorunları oluyormuş onuda denedim 4. viteste 100 e çıktım sonra boşa aldım stop etmedi yine 1000'nin üzerindeydi rolanti üstelik 2 kez denedim.
4-) Hatta dün akşam lpg ci yeğenimle konuşurken bunu sordum ben dedi genelde sıcağı iptal edip soğuğu açık bırakıyorum dedi. Nedenini sorduğumda nitrojen mitrojen birşeyler söyledi anlamadım orasını.  :D

1000 devir üzerinde çalışması normal olur mu yoksa biraz lpg yi kıstırsam mı? Şimdilik durum bu, çekişe ve yakıta az çok katkısı olur mu bilmiyorum onuda ilerleyen günlerde göreceğiz.

arkadaşım aracın normal rolantisi 900 d/d dır rolanti 1000 d/d nın üzerinde ise dediğin gibi çekişin arttı ise yakıtında artacaktır bilgin olsun.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hava borusundaki termostat hk. (nedir, ne işe yarar)
« Yanıtla #20 : 05 Şubat 2012, 13:48:47 »
Ama işte eskiden soğukken 1000 üstünde iken sınınca 900 lere düşüyordu. Mesela şimdi 35 km lik yol yaptım rolanti hiç 1000 altına 1100 lerde filandı. Yalnız bariz olarak şu gözüküyor ayağımı gazdan çektiğim halde ben değilde yanımdaki bunu farkedemeyecek şekilde araç gitmeye devam ediyor sonra yavaşça yavaşlamaya başlıyor aynı benzinde kullanıyormuşum gibi bunun için acaba biraz gazı kıstırsam mı diyorum eskiden kısıkken çekince ayağı biraz sarsılma ardından hızla yavaşlama oluyordu. şuan kullnım güzel keyifli ama motora bir şekilde zararı olur mu ya da kıstırsam yakıtta bariz bir değişme olur mu karar veremedim. :s