Gönderen Konu: Galiba tekleme sorununu çözdüm.  (Okunma sayısı 40756 defa)

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #28 : 31 Aralık 2011, 00:17:01 »
tebrik ederim harika bi paylaşım olmuş bence konu sabitlenmeli

Sabitlenirse benim çok hoşuma gider Hocam ve paylaşım ruhumuzu arttırır İnş.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Logged

Çevrimdışı alyekrm

  • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #29 : 31 Aralık 2011, 11:53:04 »
Evet Arkadaşlar öncelikle sorunlarımdan bahsedelim

1-Motor kompresyondayken yani yokuş aşağı veya eğimli yolda gaza basmadan araba viteste ilerlerken araç kendini çekip çekip bırakıyordu göstermediğim usta kalmadı hiçbiri hiçbişey anlamadı ustayım diye gezen adamların ne olduklarınıda böylelikle gördük. Çözümü tamda tahmin ettiğim yerden bu forumdan ve diğer forumlardan öğrendiğim kadarıyla kaynağı DİSBRİTÖR fakat ustalar mildeki boşluğu normal sanıyorlar fakat benim milde boşluktan öte bir şey daha vardıki buraya dikkat arkadaşlar!!! mili elimle çevirince bi noktada hafif bir takılma yapıyordu işte çekip bırakma sorunumun tam kaynağıda burasıydı. Aşağıda resmi olan mli disbritörü motordan sökerek sizde kontrol edebilirsiniz. Öncelikle sökmesini size detaylı anlatacağım.



Resimde gördüğünüz polo 6n 99 model disbritörü



Burada disbritörün motordaki yerine görüyorsunuz arkadaşlar resimde tarih ettiğim gibi disbritörü sökün milini elinizle kontrol edin tabi sökmeden önce buji kablolarını elinizle sırasını üstüne yine keçeli kalemle yazarak çekip lop diye tek tek çıkacak yoksa disbritörü sökmeniz zorlaşır.

Konunun devamı....
ben demiştim :) yan sanayi diye düşündüm ama sorun gene dist. de cıktı bende cok cektım onu gecmıs olsun gule gule eskıt :)

Çevrimdışı chemisamet

  • İleti: 932
  • DAS AUTO
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 Bora 1.6 SR
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #30 : 31 Aralık 2011, 13:39:20 »
Motorda sarsıntıda varmı? Aracınızda lpg varmı?
evet rolantıde belırgın sakılde sarsıntı var ve lpgde de aynı benzınde de...

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #31 : 31 Aralık 2011, 14:18:57 »
evet rolantıde belırgın sakılde sarsıntı var ve lpgde de aynı benzınde de...

Hocam o zaman aracı lpg ye geçirip tek tek lpg enjektörlerine giden borular.ı (boruları aman ha kesmeden) pense ile sıkın gaz akışını engelleyin eğer bahsettiğiniz bujiye giden kabloyu sıktığınızda fark etmiyor ise

1- Buji veya kablosu bozuk olabilir.
2-Disbritör de tevzi makarası o bujiyi ateşelemiyor olabilir.
3-Bobin arızalı olabilir
4-Bujinin ateşlediği piston bozuk olabilir.

Söylediğim şeyi acil olarak deneyip sonucu buraya yazarmısınız? Eğer pistonlardan biri çalışmaz ise motora zarar verirsiniz böyle binmenizde sakıncalı olabilir. Ama benim tahminim avans ayarınızda bozuk olabilir. İmkanınız varsa Kocaeliye yakınsanız Pazar günü yanıma gelirseniz beraber bakar Allahın izniyle çözer sizi yolcularım.
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2011, 14:19:44 Gönderen: speedystop »
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #32 : 31 Aralık 2011, 15:49:07 »
Hadi samet sana kocaeli yolu gözüktü.. biraz daha sıkarsan boluda da çayımı içmeye gel..
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı chemisamet

  • İleti: 932
  • DAS AUTO
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 Bora 1.6 SR
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #33 : 01 Ocak 2012, 16:09:59 »
Hocam o zaman aracı lpg ye geçirip tek tek lpg enjektörlerine giden borular.ı (boruları aman ha kesmeden) pense ile sıkın gaz akışını engelleyin eğer bahsettiğiniz bujiye giden kabloyu sıktığınızda fark etmiyor ise

1- Buji veya kablosu bozuk olabilir.
2-Disbritör de tevzi makarası o bujiyi ateşelemiyor olabilir.
3-Bobin arızalı olabilir
4-Bujinin ateşlediği piston bozuk olabilir.

Söylediğim şeyi acil olarak deneyip sonucu buraya yazarmısınız? Eğer pistonlardan biri çalışmaz ise motora zarar verirsiniz böyle binmenizde sakıncalı olabilir. Ama benim tahminim avans ayarınızda bozuk olabilir. İmkanınız varsa Kocaeliye yakınsanız Pazar günü yanıma gelirseniz beraber bakar Allahın izniyle çözer sizi yolcularım.
benım arac tek nokta enjeksıyon nasıl olacak?
Hadi samet sana kocaeli yolu gözüktü.. biraz daha sıkarsan boluda da çayımı içmeye gel..
abı kasılmaya gerek yok davet ettınde gelmedık mı???

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #34 : 02 Ocak 2012, 07:10:41 »
benım arac tek nokta enjeksıyon nasıl olacak?abı kasılmaya gerek yok davet ettınde gelmedık mı???

Samet usta Resul abinin yanına gelirsen mutlaka haber verin. Resul abinin yanına gidecektim ama olmadı. Telefonla konuştuk ama yüz yüze tanışmak bi türlü nasip olmadı. Resul abi haberini bekliyorum. Yoksa yakarım sizin mahalleyi  :D

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #35 : 02 Ocak 2012, 09:35:47 »
Samet usta Resul abinin yanına gelirsen mutlaka haber verin. Resul abinin yanına gidecektim ama olmadı. Telefonla konuştuk ama yüz yüze tanışmak bi türlü nasip olmadı. Resul abi haberini bekliyorum. Yoksa yakarım sizin mahalleyi  :D

Abi beklerim memnuniyetle
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı chemisamet

  • İleti: 932
  • DAS AUTO
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 Bora 1.6 SR
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #36 : 02 Ocak 2012, 11:58:46 »
Samet usta Resul abinin yanına gelirsen mutlaka haber verin. Resul abinin yanına gidecektim ama olmadı. Telefonla konuştuk ama yüz yüze tanışmak bi türlü nasip olmadı. Resul abi haberini bekliyorum. Yoksa yakarım sizin mahalleyi  :D
kardesım daha bellı deıl gelecegım gelsem bıle hafta sonu olur..
Tabi bu tehdıtlerden sonra haberın olur elbet :D :D :D

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #37 : 27 Mart 2012, 21:44:31 »
ben de de 1800-2000 devir aralığında fevkalade silkeleme vardı.neyse uzatmayalım ustam sayesinde 250 tl ye temiz çıkma bosch bulduk.ben de de merak var ne var bu aletin içinde diye söktüm kırmadan, ama sökmesi çok zordur pilastik siyah motora giren parçayı kırabilirsiniz.alet edevat da var bu arada.neyse bu distrübütör bir mil ve elektrik fişiyle irtibatlı bir mıknatıstan ibaret başka bir numara yok, mıknatıs devir sayacı, motor beynine bilgi gönderiyor, diğer kısım bildiğiniz gibi elektrik dağıtıcı parça ve elektrik çıkışlı distrübütör kapağından ibaret.üzerindeki çin malıydı sökünce orjinaliyle aradaki kalite farkı belli oluyor.yenisi serviste 770 tl malum doğuş olunca 250 tl lik parça bu fiyatı buluyor.orjinali taktım avans ayarını da yaptım, şimdi saat gibi, çekiş de arttı nazar değmesin, yakıt da düşerse on numara oldu bu iş.

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #38 : 27 Mart 2012, 23:35:25 »
ben de de 1800-2000 devir aralığında fevkalade silkeleme vardı.neyse uzatmayalım ustam sayesinde 250 tl ye temiz çıkma bosch bulduk.ben de de merak var ne var bu aletin içinde diye söktüm kırmadan, ama sökmesi çok zordur pilastik siyah motora giren parçayı kırabilirsiniz.alet edevat da var bu arada.neyse bu distrübütör bir mil ve elektrik fişiyle irtibatlı bir mıknatıstan ibaret başka bir numara yok, mıknatıs devir sayacı, motor beynine bilgi gönderiyor, diğer kısım bildiğiniz gibi elektrik dağıtıcı parça ve elektrik çıkışlı distrübütör kapağından ibaret.üzerindeki çin malıydı sökünce orjinaliyle aradaki kalite farkı belli oluyor.yenisi serviste 770 tl malum doğuş olunca 250 tl lik parça bu fiyatı buluyor.orjinali taktım avans ayarını da yaptım, şimdi saat gibi, çekiş de arttı nazar değmesin, yakıt da düşerse on numara oldu bu iş.
Hayırlı olsun
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı therasmus

  • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #39 : 14 Nisan 2012, 11:29:52 »
Merhaba,
Speedystop,
hocam sana artık ufak bir dükkan açalım artık bu işlerde uzman oldun,ama en önemliside herzaman herkese yardıma hazır olman ve ücret talep etmemen takdir ediyorum seni. :tamamdir