Gönderen Konu: Akuden dolayi arac calismiyor..  (Okunma sayısı 10224 defa)

Çevrimdışı Prokizya

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #14 : 10 Mayıs 2014, 09:51:33 »
amperi yüksek akü, yüksek amper değerli sigorta ihtiyacı doğurmaz amperin yüksek olması demek o akünün deşarj süresinin uzun olması anlamına gelmektedir.üretici minimum seviye ve paraya bakar.neden amp yüksek akü pahalı düşük olanı ucuz.
eğer bilmiyorsan yanlış yönlendirmeyelim.bu işin macerası olmaz.elektrik tesisatından 12 volt akım geçer.yalnız senin yanan ampullerin akünün amperinden yüksekse ampuller yanmaz.akünün gücü yetmez.yani kısacası uzun ömür ve mutlu bir kullanım için eski akünün olduğu yere sığan en büyük amp li aküyü almak çok mantıklıdır.kullandığın elektiriğin amp akünün amp den yüksekse bi dene bakalım yanacakmı?
hiçbişey bilmiyosanız vede inanmıyorsanız internetten araştırın.
ben sadece bildiğimi paylaşmaya çalışıyorum.

Merhaba, "şu bilmiyorsanız araştırın" muhabbetini yapmanıza gerek yok. Ben elektrikçiyim. Çok şükür bu işin okulunu okudum. Bu yönde de forumlarda aklımın erdiğince yazarım. Misal vereyim. Marş motorunuz arızalandı çekeceği akım 50 amper iken arızasından dolayı 60 amper çekti diyelim. Akünüz 50 amper ise bunu karşılamaz ve marş basmaz değil mi ? Peki Akünüz 72 Amper zaten arızalı marş motorunun istediği akımı sağlayacak ama bu arada 50 ampere göre düzenlenmiş tesisatınıza zarar verme ihtimalini düşündünüz mü ? Ben bunları göz önüne alarak yüksek amper aküyü tavsiye etmem. Bi çok insan araca harici elektrik bağlantıları ve cihaz bağlamakta, kaç tanesi hesaplanarak veya tesisata getireceği yük göz önüne alınarak yapılıyor ki ?

Ayrıca elektrik tesisatından "12 volt  akım" geçmez volt başka akım başkadır. Şimdiye kadar da ne ampülüm yandı nede arabaya orijinalinden başka (alarm hariç) bir tesisat bağladım. Sevmemde. Aracı Şarz dinamosu fabrikada konulan aküyü şarj etmek için yeterli düzeydedir. Fazla yük bindirmek şarj dinamosunun da ömrünü kısaltacaktır.

Bakın siz yazmışsınız yüksek amperli akünün deşarj süresi uzundur diye. Peki kullandığınız kadarını mevcut şarz dinamosu ne kadar zamanda şarj edecek bunu göz önüne alıyor musunuz. ?

Herkese kazasız, belasız ve cezasız günler : )

Logged

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #15 : 10 Mayıs 2014, 10:30:16 »
Arkadaslar, birde VARTA`nin kuru aku modelleri varmis cok daha iyi ve uzun omurlu imis. Yoksa hepsi mi kuru bilmedigimden soruyorum ?

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #16 : 10 Mayıs 2014, 17:42:01 »
74 Amperler sanirsam yer sıkıntısı yaratmayacak. Suanki akum 24x17x19, 74 Amper VARTA ise 27x17x19 yani 3 cm daha uzun sadece. Orjinal aku kilifina sigar mi sigmaz mi endisesi vardi lakin sanirsam tam oturacak 74 amperlik kilifa. 2-3 cmlik bosluk var cunku su durumda.

27cmlik aku kullanan var mi acaba aramizda?

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #17 : 11 Mayıs 2014, 00:02:00 »
Sanayiden almadan önce yetkili servisren de fiyat almanı tavsiye ederim. Benim arabanın üstünde 13 yıllık orijinal Varta aküsü duruyordu, yetkili serviste değiştim, fiyat dışarıda satılan Mutlu akü'ye göre 30 lira pahalıydı ama bu kadar uzun ömürlü olunca yine Varta taktım.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı Prokizya

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #18 : 11 Mayıs 2014, 09:47:17 »
Katiliyorum. Orijinali neydi bilmem ama 99 model arabaya sanirim gecen sene takilmis. Ozel servis Dolphin marka takmislar.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #19 : 13 Mayıs 2014, 10:11:46 »
Arkadaslar, birkac gundur aku piyasasini geziyorum. VARTA almakta kesin kararli iken sanirsam vazgectim. Cunku son modelleri oldukca sorunlu cikmis sanirsam bircogunu geri gonderdik gibi yorumlar aldim saticilardan. Tabi sans diyorlar hepsi oyle olacak diye birsey yok. Ama ismini aldanmayin diye birkac konu da acilmis internette olumsuzluklar da yok degil. VARTA`nin iyisi kesin 5 seneden fazla goturmus hep yorumlara gore.

Su durumda Almanin BOSCH`u ve AVUSTURYA`NIN VARTA kıvamında olan aküsü BERGA var secenek olarak. Yani iyi kategorisinde. 60-63 Amper arasi gayet yeterli olur diyorlar. Sanirsam 72-74 e gerek yok. Kaldi ki stabil sekilde yerine oturacak mi o da malum. O yuzden standart olcude bisi almak daha mantikli gibi.

BOSCH 63 AMPER


BERGA 63 AMPER



Bu iki akuyu taniyan eden yorumlayacak var mi acaba ?
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2014, 10:16:48 Gönderen: by_tata »

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #20 : 13 Mayıs 2014, 12:41:10 »
ibrahim abi dediklerine tamamen katılıyorum. en basiti akıllı telefon pillerindeki mah değeri yüksek olan daha uzun gider :)

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #21 : 13 Mayıs 2014, 12:42:04 »
bosch kaliteli  marka ama diğerini bilmiyorum ancak bunları alacağına git mutlu yada inci al gerçekten kaliteli.babam 2004 yılında takmış olduğu aküyü bu sene kışın değiştirdi.10 sene kullandı.tabiki elektronik işi şans işi ama bakımda önemli devamlı şarjına suyuna bakar.bakımlarını eksik etmez.

porkizyayagelince sorunuza cvp
(Bakın siz yazmışsınız yüksek amperli akünün deşarj süresi uzundur diye. Peki kullandığınız kadarını mevcut şarz dinamosu ne kadar zamanda şarj edecek bunu göz önüne alıyor musunuz. ?)

60 amperde ne kadar sürede şarj ediyorsa 70 amperde de aynı sürede şarj eder.çünkü 2 sinden de aynı akımı çekecek marş motoru.eksilen akım aynı olacaktır.haa şunu diyosan 2 side tamamen deşarj oldu.tabiki 70 amper olanı 10 amperlik fazlalıktan dolayı bir müddet daha şarj olması lazım oda 60 amper dolduktan sonra konjektör elektriği kesecek ve aküye vermiyecektir.
konjektör ne dersenizde;

konjektör(regülatör): arabanın motoru içindeki alternatörde üretilen elektrik akımının voltajını ayarlar.ayrıca akü şarj olup dolduktan sonra aküye gelen şarj akımını keser.


Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #22 : 13 Mayıs 2014, 12:43:16 »
ibrahim abi dediklerine tamamen katılıyorum. en basiti akıllı telefon pillerindeki mah değeri yüksek olan daha uzun gider :)
bende bunu anlatmaya çalışıyorum belki anlatımım bozuk yada yanlış olabilir ama söylediklerim doğru.

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #23 : 13 Mayıs 2014, 13:17:59 »
daha uzun derken daha uzun süre gider 1000 mah 1 gün gidiyorsa 1500 mah 30 saat 35 saat gibi.  şarj dinamolarımızda 90 amper araçlarımızdaki ben alırken 60 amper aldım daha büyük amperlisini akü yerine uygun boyutunu bulamadım bulsam onu alırdım. aracın isteklerine çektiği akımı daha rahat bir şekilde karşılar sonradan yapılan ses sistemidir vs zorlanmadan karşılayabilir çünkü. kışında sabahları daha yüksek amper vererek abs ışığı  yakmadan çalışır. ve zorlanmadığı içinde aşınmaz daha uzun ömürlü olur  :)

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: Akuden dolayi arac calismiyor..
« Yanıtla #24 : 13 Mayıs 2014, 14:12:19 »
daha uzun derken daha uzun süre gider 1000 mah 1 gün gidiyorsa 1500 mah 30 saat 35 saat gibi.  şarj dinamolarımızda 90 amper araçlarımızdaki ben alırken 60 amper aldım daha büyük amperlisini akü yerine uygun boyutunu bulamadım bulsam onu alırdım. aracın isteklerine çektiği akımı daha rahat bir şekilde karşılar sonradan yapılan ses sistemidir vs zorlanmadan karşılayabilir çünkü. kışında sabahları daha yüksek amper vererek abs ışığı  yakmadan çalışır. ve zorlanmadığı içinde aşınmaz daha uzun ömürlü olur  :)
hah şöyle beni anlayan birisi çıktı.
 :tamamdir :tamamdir :tamamdir