Gönderen Konu: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU  (Okunma sayısı 80014 defa)

Çevrimdışı thebad

  • İleti: 167
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #28 : 27 Şubat 2010, 16:48:21 »
şimdilik sorun yok ama bizim arabalarda da burlardan sorun çıkarabilir mi?2001 golf yalnız bimm araçlar SR motor 8 valf galiba.

Logged

Çevrimdışı polo38

  • İleti: 441
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #29 : 27 Şubat 2010, 18:51:56 »
Sen korkma taş gibi motor onlar :D

Çevrimdışı ADEM252

  • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #30 : 01 Mart 2010, 21:11:08 »
Taşkın otogazıda çok ii diyorlar ustalıkları için.Acaba bobin için farklı bir çözüm yolu yok mu?

Yaptırdığınız işlem gerçek bir çözüm mü?


sanırım yanık çünkü 2 kere farklı günler aynı arızayı yaptı.lpg de giderken sanırım 3.yda 4. vitesti düşük hızdaydım araç teklemeye arıza lambası yanıp yanıp sönmeye başladı.Stop ettim tekrar çalıştırdım yanıp yanıp sönme olayı bitti.

Önce bi özel serviste baktırayım pc de ve sildirmeden arızayı konya gökmeni arar artık çorum yada kayseri yetkili servisinde garantiden değiştirteyim.Çok pahalı bu bobin...

Farklı bir sitede bora ve golf 4ler için bobin yakma sorununa şu çözümü önerdiler.Acaba ne kadar doğru?

Elektriği bobinden değilde,sigorta kutunundan aldırırsanız bobinlere dokunmamış olursunuz.Ayrıca tüm bağlantıları lehimleme ile birleştirsinler

Evet syn Alper GÜNDÜZ, yaptırdığım işlem çözüm olamadı maalesef.Ben araştırdım.Atiker vede başka bayilerle de görüştüm.Taşkınla da görüştüm.Görüştüklerimin hepsi de bağlantıyı bobinden alıp başka bi yere bağlanabildiğini söylediler.Bobinle alakasını kesiyorlarmış yani .Ben yakın zamanda gidip yaptıracağım.Hatta fiyat 25-30 tl ye mal oluyor.

Başkalarına önerim şu : Golf,Bora 16 valf arabası olupta henüz yeni  LPG taktıracaklarsa, standart bağlantıyı bobinden alıyorlar.Ama siz ustaya söyleyin bağlantıyı bobinden almasınlar.Nedenlerini söyleyiniz.İkna olacaklardır.Yoksa saçmalık gibi görebilirler.
« Son Düzenleme: 01 Mart 2010, 21:19:04 Gönderen: ADEM252 »

Çevrimdışı thebad

  • İleti: 167
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #31 : 01 Mart 2010, 22:22:39 »
Adem 252 konyalı mısın? bende 18 yıldır konya da yaşıyorum ama şuan başka bir şehirdeyim.tanışmak isterim seninle.konya da 2  tane vw ustam var benimde birbirimize yardımcı olabileceğimizi düşünüyorum.

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #32 : 02 Mart 2010, 00:15:26 »
ya adem bey hemşerim ve tüm katılımcı arkadaşlar. 2 aydır arabama LPG taktırsam mı taktırmasam mı kara kara düşünüp duruyorum. 2001 model 1.6 SR (AKL Motor dedikleri) benimki. Duyduğuma göre LPG de pek sorun çıkarmıyormuş bu motorlar. Ama ben çok endişeliyim. Görüş ve önerilerinize ihtiyacım var.

bir de eureka4 diye bir sistem varmış kullananlar sorunsuz olduğunu söylüyr ve tavsiye ediyorlar bu sistemle ilgili bilgisi olan var mı. yoksa atiker mi olsun?
« Son Düzenleme: 02 Mart 2010, 00:16:37 Gönderen: golge »
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı yellow_driver

  • İleti: 1186
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 6 1.6 TDİ
  • Şehir: Mersin
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #33 : 02 Mart 2010, 00:49:06 »
ya adem bey hemşerim ve tüm katılımcı arkadaşlar. 2 aydır arabama LPG taktırsam mı taktırmasam mı kara kara düşünüp duruyorum. 2001 model 1.6 SR (AKL Motor dedikleri) benimki. Duyduğuma göre LPG de pek sorun çıkarmıyormuş bu motorlar. Ama ben çok endişeliyim. Görüş ve önerilerinize ihtiyacım var.

bir de eureka4 diye bir sistem varmış kullananlar sorunsuz olduğunu söylüyr ve tavsiye ediyorlar bu sistemle ilgili bilgisi olan var mı. yoksa atiker mi olsun?
ben 2 hafta önce taktırdım atiker.eğer arıza vermezse 2,5 sene boşa benzinde gezmişim. ben ne ses ne çekiş açısından bir fark anlamadım. kaldı ki 15 senelik şöförlüğüm vardır ve araçlardan da bayağı anlarım. anlıcanız 2000 tl civarı zarardayım. hayırlısı. ama  en az 2 ay internetten belki 1000 sayfanın üzerinde yazı okudum. ustaların da yazılarından anladığım kullanılan malzemeler aşağı yukaru aynı. önemli olan işçilik. iyi bir usta bulun ve gönül rahatlığı ile taktırın.

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #34 : 02 Mart 2010, 17:03:40 »
ben 2 hafta önce taktırdım atiker.eğer arıza vermezse 2,5 sene boşa benzinde gezmişim. ben ne ses ne çekiş açısından bir fark anlamadım. kaldı ki 15 senelik şöförlüğüm vardır ve araçlardan da bayağı anlarım. anlıcanız 2000 tl civarı zarardayım. hayırlısı. ama  en az 2 ay internetten belki 1000 sayfanın üzerinde yazı okudum. ustaların da yazılarından anladığım kullanılan malzemeler aşağı yukaru aynı. önemli olan işçilik. iyi bir usta bulun ve gönül rahatlığı ile taktırın.

otomobiliniz kaç model acaba? şu açıdan soruyorum bu LPG olayı motordan motora farkediyormuş. Konu başlığını açan arkadaşın sorunlarını her motor yapmıyormuş vb. cevap için teşekkürler bu arada. bir de eureka4 diye bir marka duydum. konuştuğum herkes tavsiye ediyor. bu markayı duyan var mı?
« Son Düzenleme: 02 Mart 2010, 17:05:31 Gönderen: golge »
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı ADEM252

  • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #35 : 02 Mart 2010, 21:19:35 »
Syn golge,arabanız 16 valf mı?Evet atiker,Brc,zavolli vs markalar aynı usulle takıyorlar.Önemli olan kit dedikleri beyin.1000 tl yede var,1500 tl yede,2000 tlye de.Diğer sistemleri hemen hemen aynıymış.Fiyatlar farklıysa vardır bir sebebi.Yoksa her marka daha fazla müşteri toplamak için fiyatı aşağı çekerdi.Öyle değil mi?Ama dediğim gibi Teleflex'te kit'den ayrı bazı farklılıklar da var tabi.Ayrıca bağlamayı bobinden yapmıyorlar.Yeni öğrendiğim bir LPG markası "Prins".Bu markada da fiyat 2000 tl.Bağlama işini bobinden değil beyinden yapıyorlarmış.Eğer bobinden ayrı bir yere bağlamanın alınabildiğini daha önceden öğrenseydim,şimdiye kadar çoktan LPG ciye uğrayıp bu işi hallettirirdim.Ben sanmıştım ki;Atikerin standardı bu şekilde (bobinden ayrı bir yere bağlamak imkansız) diye,tek kurtuluş, ya benzinde kullanmak,ya da teleflex,prins gibi markaları taktırmak diye biliyordum.Şimdi bile öğrendiğime seviniyorum.Yoksa arabayı satmayı düşünüyordum.

eureka4 ,bu markayı duymadım.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2010, 21:36:44 Gönderen: ADEM252 »

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #36 : 02 Mart 2010, 21:39:04 »
adem arkadaşım benim golf 8 valf. sanırım 3 silindirli. ve bunlar LPG ye çok iyi uyum gösteriyor ve sorun çıkarmıyor diye duydum. eureka4 ün de ecu su yani beyni vb. birkaç önemli parçası italyan tank ve diğer sıradan şeyler yerli imiş. burada çok tavsiye ediyorlar. çekişte falan kesinlikle hiçbir fark olmuyormuş. ayrıca atiker 6000 devirden sonra yetiştiremiyor diye duymuştum acaba bunu çözdüler mi. ben eureka4 taktıracak gibiyim.
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı ADEM252

  • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #37 : 02 Mart 2010, 21:47:03 »
Adem 252 konyalı mısın? bende 18 yıldır konya da yaşıyorum ama şuan başka bir şehirdeyim.tanışmak isterim seninle.konya da 2  tane vw ustam var benimde birbirimize yardımcı olabileceğimizi düşünüyorum.

Hayır Konyalı değilim.Ama 4 yıldır Konya'da yaşıyorum.Yani bir şekilde Konya'lı oldum artık.Hani bir söz vardır:"insanın memleketi doğduğu yer değil,doyduğu yerdir."   (Tabi doğduğu yerdende kopamıyor insan.) İstiyorum ki her zaman çözümlenen sorunlarımızı siteye yazalım ki, herkes bilgi sahibi olsun.Yoksa benim gibi araştıra araştıra bilgi sahibi olmak daha zor oluyor.

Çevrimdışı ADEM252

  • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #38 : 02 Mart 2010, 21:54:54 »
adem arkadaşım benim golf 8 valf. sanırım 3 silindirli. ve bunlar LPG ye çok iyi uyum gösteriyor ve sorun çıkarmıyor diye duydum. eureka4 ün de ecu su yani beyni vb. birkaç önemli parçası italyan tank ve diğer sıradan şeyler yerli imiş. burada çok tavsiye ediyorlar. çekişte falan kesinlikle hiçbir fark olmuyormuş. ayrıca atiker 6000 devirden sonra yetiştiremiyor diye duymuştum acaba bunu çözdüler mi. ben eureka4 taktıracak gibiyim.

Syn golge, 8 valflarda bobin yakma sorununu duymadım.Farklı LPG markalarının bayiliğini yapan ustanın bana dediği şu; 1,6 motor 16 valf motorlar LPG de bobin yakar demişti.Ayrıca Teleflex markası hk bilgi verende o.O markanın bobinden bağlanmadığını söylemişti ama  takılı LPG nin ufak bir beceriyle bobin bağlantısını  başka yere bağlanarak değiştirilebileceğini söylememişti.Bilmiyor mu,yoksa işine mi gelmedi bilmiyorum artık.Benin arabada LPG de çekişten düşüş oluyor.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2010, 21:58:14 Gönderen: ADEM252 »

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #39 : 02 Mart 2010, 21:56:52 »
Evet syn Alper GÜNDÜZ, yaptırdığım işlem çözüm olamadı maalesef.Ben araştırdım.Atiker vede başka bayilerle de görüştüm.Taşkınla da görüştüm.Görüştüklerimin hepsi de bağlantıyı bobinden alıp başka bi yere bağlanabildiğini söylediler.Bobinle alakasını kesiyorlarmış yani .Ben yakın zamanda gidip yaptıracağım.Hatta fiyat 25-30 tl ye mal oluyor.

Başkalarına önerim şu : Golf,Bora 16 valf arabası olupta henüz yeni  LPG taktıracaklarsa, standart bağlantıyı bobinden alıyorlar.Ama siz ustaya söyleyin bağlantıyı bobinden almasınlar.Nedenlerini söyleyiniz.İkna olacaklardır.Yoksa saçmalık gibi görebilirler.

çok teşekkür ederim adem bey.Yarın yozgat merkezde özel servise götürcem pc ya bağlatıp bobinlere baktırcam.Sonrada duruma göre lpg ciye gitcem.

Yeterki bu bobinden elektrik alınmasın.25-30 liranın önemi yok.4 bobin 330 lira.İnşallah buradaki ustalar anlıyordur bobinden almadan elektiği başka bir yere aktarmayı.Olmassa TAŞKIN ı arar oradakilere tarif ettririm.

Çok teşekkürler...Bende Konyada 4 yıl okudum ve Konyadan evlendim.her yaz 25-30 gün orada olurum.Umarım tanışma şansımız olur. 
 
 
« Son Düzenleme: 02 Mart 2010, 21:57:48 Gönderen: alpergndz »

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #40 : 02 Mart 2010, 22:02:21 »
Adem bey teşekkürler
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı ADEM252

  • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF IV BOBİN YAKMA SORUNU
« Yanıtla #41 : 02 Mart 2010, 22:04:37 »
çok teşekkür ederim adem bey.Yarın yozgat merkezde özel servise götürcem pc ya bağlatıp bobinlere baktırcam.Sonrada duruma göre lpg ciye gitcem.

Yeterki bu bobinden elektrik alınmasın.25-30 liranın önemi yok.4 bobin 330 lira.İnşallah buradaki ustalar anlıyordur bobinden almadan elektiği başka bir yere aktarmayı.Olmassa TAŞKIN ı arar oradakilere tarif ettririm.

Çok teşekkürler...Bende Konyada 4 yıl okudum ve Konyadan evlendim.her yaz 25-30 gün orada olurum.Umarım tanışma şansımız olur.  
 
 


Rica ederim.Ben bobinden ayrı bir yere bağlanabileceğini ilk olarak Isparta'da LPG ustasından öğrendim.

Umarım,Ama çok zor.Çünkü kendi memleketimden Konya'nın çeşitli yerlerinde yaşayanlar var.Onları bile ziyaret edemedim.Sadece 1 kişiyle görüşebildim.Konya o kadar büyük yüzölçüme sahip ki, bir ucundan bir uca gitmek şehirden şehire seyahat etmek gibi.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2010, 22:04:57 Gönderen: ADEM252 »