Gönderen Konu: sürücü-yakıt ilişkisi  (Okunma sayısı 17542 defa)

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
sürücü-yakıt ilişkisi
« : 05 Nisan 2010, 19:26:26 »
Ben 3000 km'dir golf kullanan biri olarak en ideal kullanım şekli:3000 devir de vites yükseltip 2500-2700 devir civarında kullanmak yakıt tasarrufu açısından en ideali diye düşünüyorum.  Farklı şekilde tecrübesi olan arkadaşlar da vardır mutlaka onlar da bilgilerini bizimle paylaşırlarsa herkese faydası olur diye düşünüyorum.. iyi forumlar..
MK-IV- Comfortline

Logged

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #1 : 05 Nisan 2010, 20:04:18 »
Bineceksin Golf'e, çekmeyeceksin ayağını gaz bedalından.
Vereceksin gazı, vereceksin müziği
Yollar benim, yollar Golfümün.
Kim takar yakıtı :D :D
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #2 : 05 Nisan 2010, 20:06:19 »
Bineceksin Golf'e, çekmeyeceksin ayağını gaz bedalından.
Vereceksin gazı, vereceksin müziği
Yollar benim, yollar Golfümün.
Kim takar yakıtı :D :D
;D dimi ;D alıyosun golfü sonra da yakıt lagalugası yapıyosun. bas basabildiğin kadar.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #3 : 05 Nisan 2010, 20:11:28 »
Otomatik golf'ün varsa şehir içi kısa mesafede tasarruf yapma şansın yok.
Çünkü kısa mesafede, motor soğukken çok yakıyor gerçekten.
Hal böyle olunca da %10-15 farkediyor ekonomik kullanmak ile full gaz kullanmak.
Ben de full gaz kullanıyorum.

Ama daha uzun mesafe kullanıyorsan o zaman her zaman geçerli olan kuralı uygulayacaksın.
1. Düşük devirde kal
2. Uygun bir ivmeyle hızlan ve alt viteslerde zaman harcama
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #4 : 05 Nisan 2010, 20:13:04 »
güzel bir teşhis
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #5 : 05 Nisan 2010, 21:10:07 »
Ben 3000 km'dir golf kullanan biri olarak en ideal kullanım şekli:3000 devir de vites yükseltip 2500-2700 devir civarında kullanmak yakıt tasarrufu açısından en ideali diye düşünüyorum.  Farklı şekilde tecrübesi olan arkadaşlar da vardır mutlaka onlar da bilgilerini bizimle paylaşırlarsa herkese faydası olur diye düşünüyorum.. iyi forumlar..
Ben 65 bin km dir golf kullanıyorum dostum, forumları incelediysen görmüşsündür yakıt ve bakım  konusunda hassasım -hatta tamircim beni birgün dövecek ;D-, yazdıklarınız tecrübeyle sabit ama vites büyütmeyi 3000 devirde değilde biraz daha erken -2000 civarı- yapınca yakıt düşüyo. 

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #6 : 05 Nisan 2010, 21:13:32 »
yada kısacası yol bilgisayarına bakarak git ve öğren
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #7 : 05 Nisan 2010, 21:49:12 »
yada kısacası yol bilgisayarına bakarak git ve öğren
haklsın. bi de yol bilgisayarımız olsa demek ki..
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #8 : 05 Nisan 2010, 21:51:55 »
Ben 65 bin km dir golf kullanıyorum dostum, forumları incelediysen görmüşsündür yakıt ve bakım  konusunda hassasım -hatta tamircim beni birgün dövecek ;D-, yazdıklarınız tecrübeyle sabit ama vites büyütmeyi 3000 devirde değilde biraz daha erken -2000 civarı- yapınca yakıt düşüyo. 
olabilir ancak 2000 devir gibi düşük devirlerde de motoru yorar diye düşük devirlerde vites yükseltmeyi tercih etmiyorum ancak denicem.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #9 : 05 Nisan 2010, 21:54:27 »
haklsın. bi de yol bilgisayarımız olsa demek ki..
Vizontele ha  ;D

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #10 : 05 Nisan 2010, 21:56:43 »
olabilir ancak 2000 devir gibi düşük devirlerde de motoru yorar diye düşük devirlerde vites yükseltmeyi tercih etmiyorum ancak denicem.
Yok yok dediğim gibi ben bilimsel yönünüde çok  araştırdım, bu tip motorlarda düşük devirde kullanmanın zararı yok eski motorlar için geçerli diyo bu işin bilirkişileri..

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #11 : 05 Nisan 2010, 22:00:29 »
Yok yok dediğim gibi ben bilimsel yönünüde çok  araştırdım, bu tip motorlarda düşük devirde kullanmanın zararı yok eski motorlar için geçerli diyo bu işin bilirkişileri..
buna sevindim. öyleyse bundan sonra epey tasarruf yolu göründü ;D
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #12 : 05 Nisan 2010, 22:15:54 »
buna sevindim. öyleyse bundan sonra epey tasarruf yolu göründü ;D
Bu konu çok tartışıldı burada ama malesef bizim motorların mayası (1,6 8v 102 bg) az yakmaya uygun değil, geçenlerde bmw x3'ün benzinli 2000 motorunun test verilerini okudum, testte o kadar zorlamışlar 11 lt/100 km karışık tüketmiş, ben benim arabaya kırk takla atarak 10,2- 10,3 falan tükettirebiliyorum :D

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #13 : 05 Nisan 2010, 22:51:42 »
benimki yol bilgisayarına bakarak iyi kullanımda uzun yolda 6.5 lt. yakıyor. bu 8 valf motor.

1. Hızı saatte 100 km yi geçmeyecek şekilde ayarlayın ve ayağınızı gaz pedalı üzerinde oynatmamaya çalışın.
2. Gaz pedalı üzerinde sert hareketlerden kaçının. gaza çok basıp hızlı ivmeleme yapmayın.
3. 2500 devirden sonra müsaitse mutlaka vites yükseltin.
4. ilerde bir hız barikatı veya yavaşlamanızı gerektirecek bazı şeyler varsa arabanız oraya gelinceye kadar yavaşlayacak mesafeden boşa alın. bazı çok büyük yokuşlarda da boşa alın ve tekrar vitese alırken debreyajdan kaldırmadan önce gazı aracın hızına göre ayarlayın.

bunlar benim yol bilgisayarından öğrendiğim. ister inanın ister inanmayın daha hafta sonu 50 km gittim uzun yol denirse buna. ve ortalama yakıt tüketimim 6.5 lt idi. tabi lpg li olduğu için ben bunu 1.36 ile çarpıyorum. bu da benim daha önceki hesaplamalarıma göre bulduğum bir oran. hepinize kazasız belasız sürüşler arkadaşlar.
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2010, 22:57:34 Gönderen: golge »
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion