Gönderen Konu: sürücü-yakıt ilişkisi  (Okunma sayısı 17541 defa)

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #28 : 06 Nisan 2010, 16:37:45 »
internette okumustum aklımda kalanı yazdım sadece

söyle özetleyim araç boşta iken aracı bayır aşagı saldınız gidiyor km 90 veya 120 ve hız artıyor arac beyinli oldugu için sürekli aracın beynine hız artıyor gibi bir mesaj gidiyor bununla beraber benzin püskürtmeside çoğalıyor ama vitesteyken arac sabit hızda kaldıgından boşta gibi püskürtmeye devam etmiyor sadece belirli hızı korumak için yeterli benzini püskürtüyor o kadar umarım anlatabilmişimdir biraz nette dolanayım linkini atarım hocam size
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Logged

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #29 : 06 Nisan 2010, 16:40:15 »
eyvallah arkadaşlar. teşekkürler. bu konuyu öğrenelim faydalı olur.
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #30 : 06 Nisan 2010, 17:27:20 »
internette okumustum aklımda kalanı yazdım sadece

söyle özetleyim araç boşta iken aracı bayır aşagı saldınız gidiyor km 90 veya 120 ve hız artıyor arac beyinli oldugu için sürekli aracın beynine hız artıyor gibi bir mesaj gidiyor bununla beraber benzin püskürtmeside çoğalıyor ama vitesteyken arac sabit hızda kaldıgından boşta gibi püskürtmeye devam etmiyor sadece belirli hızı korumak için yeterli benzini püskürtüyor o kadar umarım anlatabilmişimdir biraz nette dolanayım linkini atarım hocam size
vallahi önemli bi konu eğer dediğiniz doğruysa çok yararlı olur diye düşünüyorum.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı gültekin77

  • İleti: 2392
  • Hayat sürprizlerle dolu...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2003 BORA TDİ 130 HP OTM.
  • Şehir: Bursa
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #31 : 06 Nisan 2010, 18:02:22 »
Doğru söze ne denir! Vitesi boşa almak her anlamda yanlış, yakıt azalır diyenler, hem viteste ayağı gazdan çekince yakıt sıfır gösteriyo yol bilgisayarı, hem de boşa alınan aracın stop etme olasılığı ve direksiyon kilitlenmeden fren tutmamasına o kadar çok güvenlik riski var ki DÜŞÜNÜLMESİ BİLE TEKLİF EDİLEMEZ bence..


tabii ki öyle arkadaşlar tabii ki öyle... :)
Karakter alışverişte ortaya çıkar.

Çevrimdışı passione34

  • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #32 : 06 Nisan 2010, 20:29:11 »
o zaman devir saati yalan söylüyor.. :D

internette okumustum aklımda kalanı yazdım sadece

söyle özetleyim araç boşta iken aracı bayır aşagı saldınız gidiyor km 90 veya 120 ve hız artıyor arac beyinli oldugu için sürekli aracın beynine hız artıyor gibi bir mesaj gidiyor bununla beraber benzin püskürtmeside çoğalıyor ama vitesteyken arac sabit hızda kaldıgından boşta gibi püskürtmeye devam etmiyor sadece belirli hızı korumak için yeterli benzini püskürtüyor o kadar umarım anlatabilmişimdir biraz nette dolanayım linkini atarım hocam size

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #33 : 07 Nisan 2010, 00:20:44 »
o zaman devir saati yalan söylüyor.. :D

vallahi inanmak biraz güç gibi ama arkadaşların dedikleri de kafama yatmadı değil
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #34 : 07 Nisan 2010, 02:00:32 »
Arkadaşların bahsettiği vitesi boşa alıp almama konusunu okudum. linki modifiyem.comda okudum.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #35 : 07 Nisan 2010, 02:00:59 »
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #36 : 07 Nisan 2010, 10:30:25 »
yeşil sağol arkadaslar böyle yazınca kendimden şüphe ettim yanlış bilgi mi verdim diye  :)
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #37 : 07 Nisan 2010, 10:33:04 »
yeşil sağol arkadaslar böyle yazınca kendimden şüphe ettim yanlış bilgi mi verdim diye  :)
:tamamdir doğru bilgiye her zaman açığız. asıl sen sağol :tamamdir
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #38 : 07 Nisan 2010, 11:13:47 »
Sürücü, Araç: OffLineR, Golf
Karakteristik:  Deli dolu, Hot Hatch
Yakıt Tüketimi: Ayağı gazdan çekmeden ortalama 14-17Lt/100km
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #39 : 07 Nisan 2010, 14:22:13 »
arkadaşlar aracı boşa atmak tehlikelidir ve yakıt tüketimini azaltmaz arttırır
rampa aşağı araç kendi ivmelenmesi ile giderken gaz pedalına basmazsanız enjektörler yakıt püskürtmez sadece boş hava sıkıştırılır egzozdan atılır
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #40 : 07 Nisan 2010, 16:22:38 »
arkadaşlar aracı boşa atmak tehlikelidir ve yakıt tüketimini azaltmaz arttırır
rampa aşağı araç kendi ivmelenmesi ile giderken gaz pedalına basmazsanız enjektörler yakıt püskürtmez sadece boş hava sıkıştırılır egzozdan atılır
işte bu kafama yatar
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı apsimati

  • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #41 : 07 Nisan 2010, 19:18:57 »
ben aracımı türkiyenin en kötü, en virajli (bu şaka değil 100 km de 500 den fazla tam kör viraj var), ve sert tırmanışı olan yollarından birinde kulanıyorum....bilen bilir rize-artvin hattı ....bu sebepten bu ekonomi olayına dikkat etmem gerekiyor ...malum benzin 4 liraya dayandı buda bizim bu araçları gelişi güzel kullanmamıza engel oluyor ...benzin parası umurunuzda değilse başka tabi....
benim diyeceklerim odur ki....
aracın bakımlı olacak başta...
maverick üstadın dediği gibi inişte boşa almanın hiç bir mantığı yok...ayrıca aracın kontrolu konusunda sorun yaşatabilir fren özellikle..benim tavsiyem aracı yüksek vitese(inişe göre güvenli hızı sağlayan vitesi seçin)alın ve gazdan ayağınızı çekerek aracı salın... güvenli hızı frenle ve arada hafif gaz vererek koruyarak sürün ...virajlarda ya freni kullanın yada derin viraj ise bir vites küçülterek dönün...max yakıt tasarrufu sağlayarak ve güvenle inin...
onun dışında aracı devirli sürmek önemli ..devirli derken yüksek devirde değil ..ideal sürüş devrinde tutun (2500 devir civarı gibi) buna göre vites seçimlerinizi yapın ...araç devirden düşünce vitesi küçültmekten kaçmayın ....örneğin 3 ile gidilecek yeri 4 ile gitmeye kalkarsanız araç düşen devrini toplamak için yakıt sarfiyatını arttıracaktır....
araçta luzumsuz yükten ve yakıtı arttıracak aksesuardan kaçının...ince yanaklı geniş lastikler..büyük ölçekli jantlar gibi...
bide acelen yoksa 100 km/saati geçmeyeceksin....
yanlışım varsa düzeltin...
selamlar....