Gönderen Konu: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor  (Okunma sayısı 165440 defa)

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jet Motor v.b. Diğer Sorular ve Birazda Muhabbet
« Yanıtla #322 : 07 Ocak 2011, 20:45:53 »
Sağolasın Nizam Abi. Onada bi bakayım. Nerede satılır bu kapak?

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Logged

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jet Motor v.b. Diğer Sorular ve Birazda Muhabbet
« Yanıtla #323 : 07 Ocak 2011, 21:24:53 »
vw parçacısında vardır volkan
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jet Motor yavaş yavaş adam oluyor
« Yanıtla #324 : 16 Ocak 2011, 15:06:59 »
Arıza ışığı yandı diye yağ da koymuştum fakat yağı eksik değilmiş. Yağ çubuğunun 2-3mm üzerinde şimdi yağ seviyesi. Bi sıkıntı yapar mı acaba?  ???

Geçen gene arıza ışığım yandı baktım gene su eksiltmiş, bu sefer çıkardım müşürü. Baktım tutacak yerinden kırılmış.



Japon yapıştırıcısı ve sigara külü ile birleşmiş yapıştırıcının üzerine tanımam. Kısa bi operasyon ile yerine yapıştırdım, yarım saatlik tam donması için bekledikten sonra yerine taktım. İnşallah yapıştırıcımız ısıya dayanıklıdır.



Şimdilik 1 haftadır tık yok, bakalım sonraki problemimiz ne olacak.  :tamamdir

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı ronsard

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #325 : 19 Ocak 2011, 10:11:47 »
Cümleten selamlar arkadaşlar, öncelikle aranıza yeni katıldığımı belirteyim. Hemen hemen tüm Kjet yazışmalarınızı takip ettim ama üyeliğim ancak aktive oldu ve fiili olarak aranıza katılabildim.
Öncelikle Türkiye'de de Kjet ile uğraşan, bu konuda böylesine bilgi alışverişi yapan sizler gibi dostları görmek beni çok mutlu etti :) Ben de 2010 Mayıs ayından beri bu sistemle uğraşıyorum ve sistem hakkında adeta deli gibi bilgi taraması yaparken sizlerin yazışmalarına tesadüfen rastladım.
Biraz kendimden ve aracımdan bahsetmek gerekirse; sizler gibi ben de böyle ilginç araçların hastasıyım ve etrafımdakilerce bu tür araçlarla böylesine uğraşıp masraf ettiğimden bazen "deli" olarak da nitelendiriliyorum :) 2010 Mayıs ayında 1994 model bir Audi 80 Quattro Competition (2.0 16V, 140 hp ACE kodlu motor) bir araç aldım, hani şu 2500 adet üretilmiş sınırlı özel modelden...  Aracım şu an 185.000 km'de ve hiç LPG görmemiş, genel olarak iyi durumda.
Arabamdan memnunum ve seviyorum, ancaakk... Tahmin edebileceğiniz gibi üzerindeki Bosch Kjet besleme sistemi beni öldürmek üzere :) Bu sistemi de aslında seviyorum ancak bana bugüne dek inanılmaz masraflar açtı... Tabii bunda sizlerin de sıkça andığınız "katil" ustaların da payı çook büyük... İlk etapta gerçek anlamda aldatıldım ve epeyce boşa para harcadım...
Aslında herşey yolundaydı, herşey benim her zamanki fazla merakımla başladı :) Arabada katalitik iptali vardı. Dedik madem araba katalitikli, orijinaline getirelim... Sen misin diyen :( Egsozcuda katalitik taktık ve kabus başladı.... Araçta bir silkeleme, siyah duman atma, yolda giderken yığılma, vb... Haydi bir enjektörcüye gittik, oksijen sensörün bozuk ve hatlarda-sigortalarda arıza var dedi (tabii o zaman bu kjetin marifetlerini, hatta sistemi bile bilmiyoruz; tek bildiğim arabanın mekanik enjeksiyonlu olduğu ve saf gibi seviniyorum mekanik ne güzel arıza çıkartmaz diye >:D) Sonra herşey ardı ardına geldi; yolda kaldım bir-iki kez, gidebilsem bile deli bir tüketim (100 km 16-17 litre), rölanti oynaması ve motor ısınınca 1200 rpm de takılı kalması...
Son yolda kalışımda bu sistemden anlayan bir usta bulduk ve bana mengenteiler'da sorun olduğunu, ayarlayıp fabrika ayarlarına geitreceğini söyledi... Şanslı bir şekilde sanırım şu yazışmalarda bahsettiğiniz bir elin parmağıyla sayılacak ve mengeni açıp temizleyebilen, ayar yapabilen ustalardan birisine denk geldim. Ustam gerçekten iyi çıktı ve dediğini yaptı; oksijen sensörüm yanlış takılmış orijinal Bosch ile değişti, ateşleme bobinim kaçırıyormuş Bosch orijinaliyler değişti. En önemlisiyse mengen açıldı, tıkanmış, lastikleri ve birçok yeri temizlendi, fabrika kalibrasyonuna getirildi, enjektörler temizlendi. Bunlarla birlikte tamirin ardından mengen ikinci kez tıkandı ve maalesef ikinci kez açılıp temizlendi :( Bunun ardından depo temizlendi, pompa kontrol edildi, benzin filtresi değişti... Depo ve filtre adeta katran-su karışımı birşeyle dolmuştu; benzin alınan yere çok dikkat etmekte fayda var sanırım. Neyse, tüm bu maceraların ardından aracı artık kullanıyorum ama beni çok yordu... Defalarca sanayiye gidip gelmelerimi saymıyorum bile... En son yine 100 km'de 17 litre yaktım ve hemen ustaya gittik bir baktık ki karbon değerim 10 katına çıkmış, nasıl çıktığını anlayamadık, o da şaştı bu işe... Ustama güveniyorum ama artık kjet sıkıntıları beni çok yormaya, sinirsel ve parasal olarak hırpalamaya başladı. Aracıma hiçbir şekilde güvenemiyorum, bu belki psikolojik ama hep yolda kalacakmışım gibi geliyor... Anlayacağınız kjeti bir türlü tam anlamıyla güvenilir şekilde imana gelemedi :)
Tüm bunlarla birlikte sistemin klasik hastalıklarından olan rölanti sorunum da devam ediyor. Usta yaptığı tüm noktasal detaylı incelemeler sonucunda (1 tam gün uğraştı ve sistemde kontrol etmedik hiçbir şey bırakmadı) bunun ECU'dan olduğu kanısına vardı... Motor ısı müşürü sağlam, rölanti okuyucu sensör değişti, rölanti valfi değişti ve derman olmadı, sanırım aracımın beyni arızalı... Sıkıntı ise klasik; soğuk çalıştırmada herşey mükemmel, rölantim 850-950 arasında... Ancaak motor ısınır ısınmaz rölanti küt diye 1100-1200'e çakılı kalıyor ve bir daha stop edip çalıştırmadan asla düzelmiyor. Dur kalklarda 1300-1400'lere takıldığı dahi oluyor. Bu durum beni delirtecek. Çünkü yüksek rölanti fazla yaktırması bir yana aracı da aptallaştırıyor dur kalklarda, mesela gaz verdin kalktın motor sağırmış gaz yemiyormuş gibi devir çok yavaş düşüyor gaz kesince sanki jigleli çalışır gibi... Aslında ne yapacağımı şaşırdım; kjetim mengenim mekanik püskürtme olarak 10 numara şu anda eminim, zaten performansım, soğuk-sıcak motor ilk çalıştırmalarım falan çok güzel, yarım marşta alıyor araba genelde. Araç süper seri, otobanda 220'yi rahatça buluyor. Ama şu rölanti, özellikle de dur kalklarda beni resmen arabamdan soğuttu, böyle giderse elden çıkarmayı bile düşünüyorum. Ya da lpg yapıp ölümüne binmeyi ve son etapta da hurdaya çıkarmayı :saskin: Bu arada bu mekanik enjeksiyon sistemlerine asla LPG olmaz dedi birçok usta bana, buna hiç imkan yok mu? LPG yapsak bu araba iyice yürümez hale mi gelir?
Dostlarım çok uzun yazıp başınızı ağrıttım ama böyle nadir bir kjet paylaşım ortamı görünce cidden tutamadım kendimi :) Fikirlerinizi, ya da sadece sistem üzerine dert paylaşma amaçlı yazılarınızı memnuniyetle beklerim. Hepinize saygı ve sevgilerimi sunuyorum...

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #326 : 19 Ocak 2011, 22:38:22 »
Kardes öncelikle aramıza hoşgeldin. Bende arabamı 2010 Mayısta almıştım. Bütün yazılarımızı okuduysan benimde yaşadıklarımın senden farkının olmadığını görmüşsündür.
 Benim arabada oksijen sensörü yok bildiğim kadarıyla. Senin sistem bi üst versiyon olan KE-Jet tahminimce. Benzinin çok yakması ve rölantinin soğukken düşük olması aklıma tek birşeyi getiriyor. Ek benzin regülatörü (Warm-up regulator) arızalı olabilir. Normalde motor soğukken 1300-1400devir, çok soğukta 1600, ısınınca 900-950 arası olması gerekir.
Bu arada aramıza nereden katılıyorsun? Ben de çok seviyorum o arabaları. Bikaç resim paylaşırsan sevinirim.
  Tüp işine gelince, hiçbirşey imkansız değildir. Uzaya giden insanoğlu k-jete tüp mü takamicak. Forumda bu sistemde lpg kullanan arkadaşlar var. Bende mixer olmadığı için tüp beyni emişi ayarlayamıyormuş. Bi mixer takarsam düzeleceğine inanıyorum. Bir ustada kelebeğin dibinden delik açıp oradan verirsek sorun çözülür dedi.
« Son Düzenleme: 19 Ocak 2011, 23:04:08 Gönderen: VolBull »

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı ronsard

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #327 : 20 Ocak 2011, 10:29:34 »
Dostum hoşbulduk, yanıtın için teşekkür ederim. Ayrıca uzunca yazdığım mesajımı okuyup vakit ayırdığın için de teşekkür ederim. Ben aranıza İstanbul'dan katıldım, ilk mesajımdaki tüm olaylar da İstanbul'da geçti.

Sana katılıyorum, benim sistemim KE-Jet çünkü ben de oksijen sensörü, vuruntu sensörü, potansiyometre ve en önemlisi de ECU var. ECU torpidonun içerisinde bir yerde gömülü, usta sökmüştü oradan gördüm. Arabamı seviyorum, şu an dijital ortamda kendi orijinal fotosu yok, yakında eklerim ama Google'de "Audi 80 Quattro Competition" diye görsel aratırsan birçok resmini görürsün. Araba güzel ve ilginç özellikleri var; 94 olmasına rağmen elektronik diferansiyel kilidim bile mevcut  :D

Valla kardeş dediğim gibi işte Ke-Jet sıkıntı... Seviyorum ama çok derdi var. Benim usta bu sistemin çok hassas olduğunu, her yerden rastgele benzini asla kaldıramayacağını ve hemen tıkanacağını söyledi. Reklam olur isim vermeyeyim, sadece bir güvendiği markalı istasyon söyledi ve oradan al dedi. Ayrıca arabaya binsem de binmesem de 6 ayda bir getirmemi, sistemin özellikle de Mengenteiler'ın düzenli olarak bakım ve kalibrasyondan geçmesi gerektiğini söyledi. Ayrıca LPG'nin bu sisteme  kesinlikle tam uydurulamayacağını, takılsa da mikserli eski sistem olacağını ve bunun aracımı mahvedeceğini, takarsam her hafta görüşeceğimizi söyledi  :-\ Gerçi bu durumda da sıkça görüşüyoruz ztn, derdim bitmiyor :)

Rölanti sorunum had safhada, motor ısınınca rölanti çıkıyor yani tam tersi bir durum var... O dediğin warm-up regulator sökülüp bakıldı bildiğim kadarıyla (mengenteilerin yanında yapışık üzerinde Bosch yazan siyah bir kutuydu, sökülünce içinden benzin aktı) sağlam demişlerdi. Zaten ustam çok ısrarlı, tüm yapılan kontrol ve müdahalelerin ardından şu aşamada rölanti sorunumun ECU değişmeden düzelemeyeceğini, ECU değiştirme riskine de girmememi ve bu şekilde binmemi tavsiye ediyor.

Ben de bu yüksek rölanti işine kızıyorum, bende titizlikten ötürü sıkıntı yapıyor... ECU buldum aslında ama 200 € verip de onun çöpe gitme ve arabanın düzgün çalışan yerini de bozması risklerini almak istemiyorum. Sanırım o veya bu şekilde arabama bu saçma rölanti sorunuyla bineceğim...

Bu Ke-Jeti normal enjeksiyona çeviremiyoruz değil mi? Tek çözüm karbüratör mü? Bir de şu LPG işi de aklımı kurcalıyor, belki güvenli ve garantili bir sistem/yer bulsam yaptırabilirim.


Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #328 : 20 Ocak 2011, 12:00:24 »
Ustan lpg hakkında doğru söylemiş. Enjektörlerin çalışmaması ucunun kurum kaplamasına ve enjektörlerin işemesine sebep oluyor. Ben mıxer uyduramadığım için tüp emişi ayarlıyamıyo ve 2000 deuirde çalışıyo. Benim arabam tüpte 1200 devirde çalışsa öpüp başıma koyarım :D
 Senin warmup regülatörün nerede bilmiyorum ama benimki motor bloğunun üstünde. Mengenteilerin üst ortasından cıkan boru ona gidiyor ve enjeksiyonlara 5-10dk fazladan yakıt veriyor. Öyle çıkarıp benzin akıyomu diye bakmakla anlaşılmaz. Onların özel basınç aleti var, onla ölçülüyor. Aklıma bi test yolu geliyor ama ne kadar garanti olur bilmiyorum. Motor soğukken regülatörün fişini çıkarıp kullan. Eğer bir fark yoksa regülatör görevini yapmıyor demektir. Yada ikinci aklıma gelen yol motor soğukken warmup regülatörüne 10dk boyunca 12v verdir. 10dk sonra arabayı çalıştır. Rölanti yüksekse regülatörün çalışıyor demektir.
 Bide araba çalışıyoken regülatöre 12v geliyormu baktır.
  Ben ke-jet siştemini daha önce görmediğim için bu problem başka neyden yapar bilmiyorum. Eğer benim dediklerımden fayda gelmezse seni anca beni kurtaran Forum Reisimiz Uzman Prof. Dr. Erşan Bey kurtarır. Kendisı ben bu yolda giderken çoktan dönmüş biridir. Tekirdağda bazı ustaların bakıp ben böyle bi motoru ilk defa görüyorum dedikleri motorumu adam etmemi sağlamış çok kalender bir insandır.  :tamamdir
  Dediğim gibi ben ke-jetten anlamam fakat o arabada ecu olduğunu zannetmiyorum. Ecu elektronik enjeksiyonlarda olur.
« Son Düzenleme: 20 Ocak 2011, 12:04:31 Gönderen: VolBull »

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı ronsard

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #329 : 20 Ocak 2011, 13:40:19 »
Hocam şundan kesinlikle eminim; gözümle gördüm ve arabamda -adı ECU mudur bilemiyorum- ama kesinlikle Bosch marka bir ana kontrol ünitesi mevcut; hatta dediğim gibi 200 € fiyatla Almanya'da araştırıp çıkmasını bile bulmuştum. İşte sıkıntı da burada başlıyor; arabam "elektro-mekanik" enjeksiyon. Yani sensörler var, beyin var. Ve bu durum olayı daha da karmaşık hale sokuyor  :-[ Mesela rölanti bir valf vasıtasıyla düzenleniyor, o valfe de beyinden bir fiş geliyor; dediğin warm-up regulator bende olmayabilir çünkü ustanın dediği bende karışım/püskürtme oranını bir şekilde ana beyin ayarlıyor, tıpkı elektronik enjeksiyon gibi...

Sanırım dediğin gibi bu hususta Erşan Bey'in fikirlerini de almak çok iyi olacak. Dediğin gibi kendisinin bu konuda çok güzel uzmanlığı var. Benim ciddi manada kafam karıştı, artık işin içinde çıkamıyorum, usta ana beyin değişmeden düzelemeyeceğini söylüyor. Ya sevdiğim arabamı sırf rölanti yüksekliği yüzünden satacağım ya da böyle tuhaf biçimde bineceğim... Bilmiyorum belki de 17 yaşındaki bir araçtan çok fazla şey de bekliyor olabilirim... Sizlerin fikirleri bence çok önemli, paylaşımlarınızı bekliyorum.
« Son Düzenleme: 20 Ocak 2011, 13:41:28 Gönderen: ronsard »

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #330 : 20 Ocak 2011, 18:23:16 »
Döncem ben size arkadaşlarda şuan şehir değiştirme iş değiştirme durumlarındayım. Daha eve net almadım. Kısmetse haftaya net falan eve alıcam. Foruma işyerinden anca seyirci olarka bakıyorum.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #331 : 20 Ocak 2011, 20:34:01 »
Nereye taşınıyosun Erşan Abi? Gene bilgisayar işi mi yapacaksın?
Ben cepten bağlanıyorum Erşan Abi.  8tl ye sınırsız net var. Bu tuş takımı ile yazı yazmak adamı ne kadar canından bezdirsede her zaman net yanımda oluyo. Şu arabayı bi satsam, arabaya ayırdığım sermaye ile en kral dokunmatik telefonu alacam.
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2011, 09:40:39 Gönderen: nizam »

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı GolfMk1Diesel

  • İleti: 4238
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #332 : 21 Ocak 2011, 09:13:32 »
Nereye taşınıyosun Erşan Abi? Gene bilgisayar işi mi yapacaksın?
Ben cepten bağlanıyorum Erşan Abi. Vodafone da 8tl ye sınırsız net var. Bu tuş takımı ile yazı yazmak adamı ne kadar canından bezdirsede her zaman net yanımda oluyo. Şu arabayı bi satsam, arabaya ayırdığım sermaye ile en kral dokunmatik telefonu alacam.

Aynı dertten muzdaripiz Volkan abi.. :D Bende şu arabaya ayırdığım paraları bi araya getirebilsen bi dokunmatik alıcam, Bu takoz N70 den kurtulucam.. ;D
Kılıçoğlu Garage.

Çevrimdışı ronsard

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #333 : 21 Ocak 2011, 09:34:43 »
Erşan Bey üstadım, öncelikle yeni şehir ve iş değişikliğinin sizin için hayırlı olmasını dilerim. Forumdaki uzman yanıtlarınızı hep takip ettim ve ben de aranızda yeniyim. Foruma dönerek değerli fikirlenizi paylaşmayı sabırsızlıkla bekleyeceğim :)

Volkan ve Birkan Bey; +1 ;D Ben de bu arabaya ve özellikle Ke-jete para harcamaktan bıktım; ben de bu paraları ayırsaydım neler yapabilirdim neler ama ne yaparsınız hastalık işte tedavisi yok. Tedavimiz günün birinde şu enjeksiyon sistemimizin kusursuz çalıştığını görmek sanırım  ;)

Çevrimdışı GolfMk1Diesel

  • İleti: 4238
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #334 : 21 Ocak 2011, 09:48:07 »
Erşan Bey üstadım, öncelikle yeni şehir ve iş değişikliğinin sizin için hayırlı olmasını dilerim. Forumdaki uzman yanıtlarınızı hep takip ettim ve ben de aranızda yeniyim. Foruma dönerek değerli fikirlenizi paylaşmayı sabırsızlıkla bekleyeceğim :)

Volkan ve Birkan Bey; +1 ;D Ben de bu arabaya ve özellikle Ke-jete para harcamaktan bıktım; ben de bu paraları ayırsaydım neler yapabilirdim neler ama ne yaparsınız hastalık işte tedavisi yok. Tedavimiz günün birinde şu enjeksiyon sistemimizin kusursuz çalıştığını görmek sanırım  ;)

Bunun sonu yok, insan her şeyi yapıyor, ben inanıyorum yeni bir model cep telefonu alamayacağım.

Çünkü ; Ya bu deveyi güdücen ya bu dyardan gidicen ! ;D
Kılıçoğlu Garage.

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: K-Jetronic Sistemim yavaş yavaş imana geliyor
« Yanıtla #335 : 21 Ocak 2011, 19:47:49 »
Benim araba gene patlak verdi yav. Benzin pompası ile yakıt akümülatörü arasındaki hortumdan benzin kaçırıyo kaç gündür. Nalet olası tekirdağda bu pompanın basıncını karşılayacak hortum bulamıyorum yaa, hangi hortumu taksam patlatıyo. Sert hortum var onuda fazla eğemiyorum, hemek kırılıyo. Bu hava kompresörlerinin hortumundan taksam erir mi acaba? Bikaç gùn içinde yapmazsam havaya uçarız heralde.

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i