Cümleten selamlar arkadaşlar, öncelikle aranıza yeni katıldığımı belirteyim. Hemen hemen tüm Kjet yazışmalarınızı takip ettim ama üyeliğim ancak aktive oldu ve fiili olarak aranıza katılabildim.
Öncelikle Türkiye'de de Kjet ile uğraşan, bu konuda böylesine bilgi alışverişi yapan sizler gibi dostları görmek beni çok mutlu etti
![Smiley :)](https://vwtr.net/forum/Smileys/vwtr/smiley.gif)
Ben de 2010 Mayıs ayından beri bu sistemle uğraşıyorum ve sistem hakkında adeta deli gibi bilgi taraması yaparken sizlerin yazışmalarına tesadüfen rastladım.
Biraz kendimden ve aracımdan bahsetmek gerekirse; sizler gibi ben de böyle ilginç araçların hastasıyım ve etrafımdakilerce bu tür araçlarla böylesine uğraşıp masraf ettiğimden bazen "deli" olarak da nitelendiriliyorum
![Smiley :)](https://vwtr.net/forum/Smileys/vwtr/smiley.gif)
2010 Mayıs ayında 1994 model bir Audi 80 Quattro Competition (2.0 16V, 140 hp ACE kodlu motor) bir araç aldım, hani şu 2500 adet üretilmiş sınırlı özel modelden... Aracım şu an 185.000 km'de ve hiç LPG görmemiş, genel olarak iyi durumda.
Arabamdan memnunum ve seviyorum, ancaakk... Tahmin edebileceğiniz gibi üzerindeki Bosch Kjet besleme sistemi beni öldürmek üzere
![Smiley :)](https://vwtr.net/forum/Smileys/vwtr/smiley.gif)
Bu sistemi de aslında seviyorum ancak bana bugüne dek inanılmaz masraflar açtı... Tabii bunda sizlerin de sıkça andığınız "katil" ustaların da payı çook büyük... İlk etapta gerçek anlamda aldatıldım ve epeyce boşa para harcadım...
Aslında herşey yolundaydı, herşey benim her zamanki fazla merakımla başladı
![Smiley :)](https://vwtr.net/forum/Smileys/vwtr/smiley.gif)
Arabada katalitik iptali vardı. Dedik madem araba katalitikli, orijinaline getirelim... Sen misin diyen
![Sad :(](https://vwtr.net/forum/Smileys/vwtr/sad.gif)
Egsozcuda katalitik taktık ve kabus başladı.... Araçta bir silkeleme, siyah duman atma, yolda giderken yığılma, vb... Haydi bir enjektörcüye gittik, oksijen sensörün bozuk ve hatlarda-sigortalarda arıza var dedi (tabii o zaman bu kjetin marifetlerini, hatta sistemi bile bilmiyoruz; tek bildiğim arabanın mekanik enjeksiyonlu olduğu ve saf gibi seviniyorum mekanik ne güzel arıza çıkartmaz diye
![Evil >:D](https://vwtr.net/forum/Smileys/vwtr/evil.gif)
) Sonra herşey ardı ardına geldi; yolda kaldım bir-iki kez, gidebilsem bile deli bir tüketim (100 km 16-17 litre), rölanti oynaması ve motor ısınınca 1200 rpm de takılı kalması...
Son yolda kalışımda bu sistemden anlayan bir usta bulduk ve bana mengenteiler'da sorun olduğunu, ayarlayıp fabrika ayarlarına geitreceğini söyledi... Şanslı bir şekilde sanırım şu yazışmalarda bahsettiğiniz bir elin parmağıyla sayılacak ve mengeni açıp temizleyebilen, ayar yapabilen ustalardan birisine denk geldim. Ustam gerçekten iyi çıktı ve dediğini yaptı; oksijen sensörüm yanlış takılmış orijinal Bosch ile değişti, ateşleme bobinim kaçırıyormuş Bosch orijinaliyler değişti. En önemlisiyse mengen açıldı, tıkanmış, lastikleri ve birçok yeri temizlendi, fabrika kalibrasyonuna getirildi, enjektörler temizlendi. Bunlarla birlikte tamirin ardından mengen ikinci kez tıkandı ve maalesef ikinci kez açılıp temizlendi
![Sad :(](https://vwtr.net/forum/Smileys/vwtr/sad.gif)
Bunun ardından depo temizlendi, pompa kontrol edildi, benzin filtresi değişti... Depo ve filtre adeta katran-su karışımı birşeyle dolmuştu; benzin alınan yere çok dikkat etmekte fayda var sanırım. Neyse, tüm bu maceraların ardından aracı artık kullanıyorum ama beni çok yordu... Defalarca sanayiye gidip gelmelerimi saymıyorum bile... En son yine 100 km'de 17 litre yaktım ve hemen ustaya gittik bir baktık ki karbon değerim 10 katına çıkmış, nasıl çıktığını anlayamadık, o da şaştı bu işe... Ustama güveniyorum ama artık kjet sıkıntıları beni çok yormaya, sinirsel ve parasal olarak hırpalamaya başladı. Aracıma hiçbir şekilde güvenemiyorum, bu belki psikolojik ama hep yolda kalacakmışım gibi geliyor... Anlayacağınız kjeti bir türlü tam anlamıyla güvenilir şekilde imana gelemedi
Tüm bunlarla birlikte sistemin klasik hastalıklarından olan rölanti sorunum da devam ediyor. Usta yaptığı tüm noktasal detaylı incelemeler sonucunda (1 tam gün uğraştı ve sistemde kontrol etmedik hiçbir şey bırakmadı) bunun ECU'dan olduğu kanısına vardı... Motor ısı müşürü sağlam, rölanti okuyucu sensör değişti, rölanti valfi değişti ve derman olmadı, sanırım aracımın beyni arızalı... Sıkıntı ise klasik; soğuk çalıştırmada herşey mükemmel, rölantim 850-950 arasında... Ancaak motor ısınır ısınmaz rölanti küt diye 1100-1200'e çakılı kalıyor ve bir daha stop edip çalıştırmadan asla düzelmiyor. Dur kalklarda 1300-1400'lere takıldığı dahi oluyor. Bu durum beni delirtecek. Çünkü yüksek rölanti fazla yaktırması bir yana aracı da aptallaştırıyor dur kalklarda, mesela gaz verdin kalktın motor sağırmış gaz yemiyormuş gibi devir çok yavaş düşüyor gaz kesince sanki jigleli çalışır gibi... Aslında ne yapacağımı şaşırdım; kjetim mengenim mekanik püskürtme olarak 10 numara şu anda eminim, zaten performansım, soğuk-sıcak motor ilk çalıştırmalarım falan çok güzel, yarım marşta alıyor araba genelde. Araç süper seri, otobanda 220'yi rahatça buluyor. Ama şu rölanti, özellikle de dur kalklarda beni resmen arabamdan soğuttu, böyle giderse elden çıkarmayı bile düşünüyorum. Ya da lpg yapıp ölümüne binmeyi ve son etapta da hurdaya çıkarmayı
![:saskin: :saskin:](https://vwtr.net/forum/Smileys/vwtr/buck2.gif)
Bu arada bu mekanik enjeksiyon sistemlerine asla LPG olmaz dedi birçok usta bana, buna hiç imkan yok mu? LPG yapsak bu araba iyice yürümez hale mi gelir?
Dostlarım çok uzun yazıp başınızı ağrıttım ama böyle nadir bir kjet paylaşım ortamı görünce cidden tutamadım kendimi
![Smiley :)](https://vwtr.net/forum/Smileys/vwtr/smiley.gif)
Fikirlerinizi, ya da sadece sistem üzerine dert paylaşma amaçlı yazılarınızı memnuniyetle beklerim. Hepinize saygı ve sevgilerimi sunuyorum...