Gönderen Konu: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?  (Okunma sayısı 28861 defa)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #56 : 18 Ocak 2011, 17:33:06 »
Gökhanmı yapacak tüm bunları ?
Noldu abi yapamam mı ALİ AĞAOĞLU gibi adamım ben be  :p Zamanında sen görseydin bu MK1'i çalışmaz vurdurursun sabah marş basmaz yolda stop eder hep pis toz içinde abimden ben devraldım araba gün yüzü gördü kendine geldi insan istedikten sonra herşey olur ben aracımın kasasının iyi olduğunu düşünüyorum boyada vs atmalar var onlar normal biraz zaman geçsin gerçekten resto istiyince yada bi kenara birikim yapınca sen o zaman restonun kralını görüceksin  >:D
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Logged

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #57 : 18 Ocak 2011, 17:34:02 »
Aracında ikisini de istiyosan
-Coilover
-Yumuşak Hamurlu Lastik (Hız lastiği olmıcak)
-Kule gergileri
-Komple İzalosyon
-Kapı kilit, menteşe, cam krikolarının bakımı
Bunlarla bi yere kadar konfor sağlanır.
Ama detaylı şekilde harbiden para harcarım diyosan
ARacın komple sökülcek ve kumlancak
Yaşından dolayı yorgun olan saclar değişçek, şase bağlantıları güçlendirilecek.
Aracın alt takımdaki bütün takozlar, burçlar vs.değişçek
Komple izalasyon yapılcak.
Ancak bu şekilde yaparsan %90 sesler vs.kesilir.
Kolay gelsin
Abdullah abi KULE GERGİSİ demişsinde benim bildiğim kule gergisi + değil - çünkü tekerin biri çukura düştümü vibrasyonu diğer amortisörede direk aktarıyo  :-X
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı ak8624

  • İleti: 499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #58 : 18 Ocak 2011, 18:04:43 »
Abdullah abi KULE GERGİSİ demişsinde benim bildiğim kule gergisi + değil - çünkü tekerin biri çukura düştümü vibrasyonu diğer amortisörede direk aktarıyo  :-X
[/quote]
Kule gergisinin amacı aracın amortisör kulelerini çok fazla esnemesini önlemek içindir.
Misal olarak çok sert bi şekilde sol tekerleği çukura düşürdün diyelim kule gergisi olmadığından direk sol kule darbe alacağı için ve aracın şaselerine zarar verebilir.
Ayrıca aracını lifte kaldırdığında mutlaka fark etmişsindir araba belli bi oranda esneme olur. Bu normaldir.
1.Arac VW 1302S           1972-----3.Arac VW Golf Cl  Mk2  1984
2.Arac VW Golf Gti Mk1  1981-----4.Arac VW Jetta C Mk1  1982

Çevrimdışı onurc

  • İleti: 2229
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #59 : 18 Ocak 2011, 18:38:26 »
ıyıde arac bı tarafdan darbe aldımı kule gergısı dırek dıger kuleye aktarıcak . nasıl olur bu .
cukura dusunce dırek sol kule darbe alıcak demıssınız .
gergı  olunca neresı darbe alıcak veya almıcıak onu anlayamadım ama.
ok men 8) let s go   :halazn:

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #60 : 18 Ocak 2011, 18:55:52 »
Gökhan ben yapamazsınmı dedim sadece kime yazdı diye merak ettim çünkü senin aracın diri kaanın araç turşu onamı yazdı acaba dedim ;)
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı ak8624

  • İleti: 499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #61 : 18 Ocak 2011, 18:57:28 »
ıyıde arac bı tarafdan darbe aldımı kule gergısı dırek dıger kuleye aktarıcak . nasıl olur bu .
cukura dusunce dırek sol kule darbe alıcak demıssınız .
gergı  olunca neresı darbe alıcak veya almıcıak onu anlayamadım ama.
Alıntıdır; KAynak: OTOMOBİL

Amortisör Kule Gergileri (Ön-Arka) Ne İşe Yarar?
 Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.

Amortisör Kule Gergileri Ne Zaman Monte Edilmelidir?

Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır.

Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.

 

1.Arac VW 1302S           1972-----3.Arac VW Golf Cl  Mk2  1984
2.Arac VW Golf Gti Mk1  1981-----4.Arac VW Jetta C Mk1  1982

Çevrimdışı onurc

  • İleti: 2229
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #62 : 18 Ocak 2011, 19:02:04 »
Ben gergı nın faydalarından bahsetmedım kı :)sız bana kule gergısı nedır. ne işe yarar sorusunun cevabını atmıssınız..?
 Kaza anında olucaklardan bahsettım ? buna bı cevap varsa eyvallah  ;)
« Son Düzenleme: 18 Ocak 2011, 19:02:57 Gönderen: onurc »
ok men 8) let s go   :halazn:

Çevrimdışı ak8624

  • İleti: 499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #63 : 18 Ocak 2011, 19:09:55 »
Ben bi önceki yazımda kazadan bahsetmedim. Sadece lasitiğin alacağı darbeden şaselerin de etkileneceğini belirttim.
Kazayla ilgili dersen;
Direkt olarak bir taraftan darbe aldığında darbenin şiddeti yayılacağı için kabindekilere faydası olur.
Dezavantajıda tek bir şase darbe alıcakken diğer şasede zarar görür haliyle.
1.Arac VW 1302S           1972-----3.Arac VW Golf Cl  Mk2  1984
2.Arac VW Golf Gti Mk1  1981-----4.Arac VW Jetta C Mk1  1982

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #64 : 19 Ocak 2011, 00:00:17 »
Gökhan ben yapamazsınmı dedim sadece kime yazdı diye merak ettim çünkü senin aracın diri kaanın araç turşu onamı yazdı acaba dedim ;)
Ben anlamadım sen niye taktın ki Kaan abinin Cabby'e bu kadar benim fotolarda gördüğüm kadarıyla çok güzel bir Cabrio sen Turşu Cabrio görmemişsin var burda bi tane mavi 34 plaka tentesi vs döşemelerinden eser kalmamış  bizimkiler bence onlara bakarakten  çok iyi  :melek:
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı onurc

  • İleti: 2229
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #65 : 19 Ocak 2011, 00:14:59 »
resımlere aldanma gokhan :D canlı gor sen :DD:D
ok men 8) let s go   :halazn:

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #66 : 19 Ocak 2011, 14:46:32 »
resımlere aldanma gokhan :D canlı gor sen :DD:D

+1
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ


Çevrimdışı ak8624

  • İleti: 499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #68 : 19 Ocak 2011, 18:14:29 »
Neden arabalarınız bu kadar eziyosunuz anlamıyorum.
Herkesin kendine göre bi bütçesi var ve elinden geldiğince bakıyor aracına.
İnanıyorum ki sizinde imkanınız olsa elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışırsınız.
Aracınızın kusurlarını gidermek yerine modifiye ederek ömrünü bitirmeyin derim.
Mk1-2-3 bu araçlar ne kadar bakımsız veya yıpranmış olursa olsun halen yollarda cirit atıyorlar.
Volkswagen aşkı bambaşka bişey.
İlk aracım Golf Mk-1 GTİ dı hurdalığa gidecekken aracı topladım.
Şimdiki aracım Golf Mk-2 buda talihsiz bi kaza sonucu parçalanacakken yine aracı topluyorum.
Elimden geldiğince de devam edicem bu işe.
1.Arac VW 1302S           1972-----3.Arac VW Golf Cl  Mk2  1984
2.Arac VW Golf Gti Mk1  1981-----4.Arac VW Jetta C Mk1  1982

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Konfor Mu - Görünüm Mü ? ? ?
« Yanıtla #69 : 19 Ocak 2011, 19:54:03 »
Neden arabalarınız bu kadar eziyosunuz anlamıyorum.
Herkesin kendine göre bi bütçesi var ve elinden geldiğince bakıyor aracına.
İnanıyorum ki sizinde imkanınız olsa elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışırsınız.
Aracınızın kusurlarını gidermek yerine modifiye ederek ömrünü bitirmeyin derim.
Mk1-2-3 bu araçlar ne kadar bakımsız veya yıpranmış olursa olsun halen yollarda cirit atıyorlar.
Volkswagen aşkı bambaşka bişey.
İlk aracım Golf Mk-1 GTİ dı hurdalığa gidecekken aracı topladım.
Şimdiki aracım Golf Mk-2 buda talihsiz bi kaza sonucu parçalanacakken yine aracı topluyorum.
Elimden geldiğince de devam edicem bu işe.
Bende sana katılıyorum Abdullah abi millet bakıyo benim MK1'ime şunu yap bunu yap  sat daha güzel araba al ben de diyorum fikir değil nalet olsaı PARAYI ver ben sana yüz binlerce foto gösteririrm millette para var yapıyo bende yaparım ağzın açık kalır ama para yok ben öğrenci harçlıklarımla kendi bileğimin hakkıyla bu kadarını yapıyorum okulda yemiyorum içmiyorum gezmiyorum bütün masraflarımı arabama yatırıyorum ama bi tur atınca bütün dert tasa gidiyor aklımdan  PARA varda biz mi yapmıyoruz elimizden gelen bu  :) :sevgi:
ob ein leben nach dem cabrio ist ???