Gönderen Konu: Turbo uygulması  (Okunma sayısı 9246 defa)

Çevrimdışı golf86

  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
Turbo uygulması
« : 29 Mart 2011, 22:57:32 »
arkadaşlar merhaba aracımda duz 1,6 dısel motor var buna turbo takmak ıstıyorum sadece manıfolt ve turbo taksam olurmu yoksa buna ılave olarak yapmam gereken başka işlemler varmı ? kapak taşlaması ne bılım krank dgişimi yag pompası  bılemıyorum yapmam gerekn başka bışey varmı yoksa sadece manıfolt ve turboyla kurtarabılırmıyım alayan bılen arkadaşalrdan yardım beklıyorum saolun

Logged

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #1 : 30 Mart 2011, 17:48:26 »
Merhaba, ben de kendimce bu uygulamalarla uğraşıyorum. Burada bir usta 1.6 d T2 minibüsüne turbo uygulaması yaptı fakat motor fazla dayanmadı. Artık düz pompa mı kullandı da motor fakire binip detonasyona uğradı diye mi bitti yoksa ustanın dediğine göre motorda fıskiye yok diye mi? dayanmadı bilmiyorum. Senin yapacağın iş riskli olabilir.

Eğer illa ki yapacağım diyorsan sana tavsiyem şu olacak;

 Blokta fıskiye yoksa, fıskıyeli bir turbo blok al
Daha sonra sana LDA pompa gerekecek, ya kendi pompandan bir LDA pompa çıkaracaksın ya da hazır bir pompa alacaksın.
Bunlardan sonra yapacağın iş çok basit,emme ve egzz  manifoldlarını değiştirmek, turbo için bir yağlama almak. Bu işlemlerden sonra turbo dizel bir aracın olmuş olur.

Ama bana göre en mantıklısı bu kadar uğraşacağıma hazır bir motor alır atarım. O araçların motorları o kadar pahalı değil sanırım. 2.000-3.000 TL arası bir motor bulabilirsin.Kaldı ki elinde ki motoru en az 2.000 TL'ye satsan turbo uygulaması sana 1.000 TL ye gelmiş olur. Zaten yapacağın masraf en az 1.000 TL'yi bulacaktır.

Unutmadan; senin aracının krankı ile turbolu aracın krankları aynı,sıkıştırma oranları da aynı, pistonları da aynıdır kanaatimce.
« Son Düzenleme: 24 Haziran 2017, 13:15:44 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #2 : 30 Mart 2011, 18:10:05 »
dısardan turbo uygulaması yapabılırsın ama randıman alman pek olanaklı degıl satılacak aracsa bazı kasapların kullandıgı bı yontem ama araca bınmek ıstıosan tawıye edecegım bı yontem degılturbo ıcın adem ın ddıgı gıbı fıskıyelı blok olması sart krank kapak kol vs aynı zaten dıardan manıoltlar kartel yag boruları hawa fıltresı we hortumu sgutucu we ayakları pompa gıbı bazı malzemelere ıhıyacın olacak kı sıstem olarak malzeme maalıyetı 1000 tl yı her turlu gecer tabıı malzemeden malzemeye de fıyat degısır...bence turbo bı motor bulup dırek mooru degıstırmen en mantıklısı olcatır senın ıcın

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #3 : 30 Mart 2011, 19:49:03 »
dısardan turbo uygulaması yapabılırsın ama randıman alman pek olanaklı degıl satılacak aracsa bazı kasapların kullandıgı bı yontem ama araca bınmek ıstıosan tawıye edecegım bı yontem degılturbo ıcın adem ın ddıgı gıbı fıskıyelı blok olması sart krank kapak kol vs aynı zaten dıardan manıoltlar kartel yag boruları hawa fıltresı we hortumu sgutucu we ayakları pompa gıbı bazı malzemelere ıhıyacın olacak kı sıstem olarak malzeme maalıyetı 1000 tl yı her turlu gecer tabıı malzemeden malzemeye de fıyat degısır...bence turbo bı motor bulup dırek mooru degıstırmen en mantıklısı olcatır senın ıcın

Alper bey benim araç için herşey mevcut,  Volvo v70 egzos manifoldu, 2.5 tdi aja veye axg nin emme manifoldu ve turbosu. Yalnız bana sadece lazım olan şey LDA regülatörlü yakıt pompası. Geçenlerde bir pompacıyı aradım, LDA'ya çeviririz dediler ama 1,500 TL fiyat verdiler. Zaten ebay'dan çıkma LDA'lı bir pompa 150-200 euro'ya bulunabiliyor.

Senin audi 100 2.4'ün pompa 5 silindirli değil mi, onun pompası uydurulamaz mı?

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #4 : 30 Mart 2011, 22:13:52 »
ben sattım audıyı uzun zaman oluyo adem elımde de su an o tıp bı pompa yok maalesef 6 sılındırlının kı var oda zaten elektrıklı pompa ısını gormez :tamamdir

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #5 : 30 Mart 2011, 23:22:29 »
ben sattım audıyı uzun zaman oluyo adem elımde de su an o tıp bı pompa yok maalesef 6 sılındırlının kı var oda zaten elektrıklı pompa ısını gormez :tamamdir

Peki ALPER bey bu pompa konusunda ne yapabilirim, buna regülatör takmak bu kadar külfetli mi?

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #6 : 30 Mart 2011, 23:25:29 »
sımdı adem bırıncısı bana alper bey deme alper desen yeterlı resmıyetı sıtede sewmıorum okeyto :tamamdir ben bu senın regulator konunu anlamadım kı sen 2.4 u turbo mu yapacaksın dert bu mu

Çevrimdışı golf86

  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #7 : 31 Mart 2011, 07:49:13 »
cevaplar ıçın saolun arkadaşalr vazgeçsem daha iyi olucak aracım şuanda 160 170 yapıyor fırsat bulamadım bır kere basabıldım ondada 170 çıktım bıraktım turbo taksam hem kalkışta hemde yakıtta etkılı olucak son hızdada 10  20 km fark eder ama bu kadar ugraşıcak vaktım yok malesef en ıyısı böle devam etmek saolun

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #8 : 31 Mart 2011, 11:10:58 »
Peki Alper :)

Evet öyle bir düşüncem var. Aslında hiç uğraşmayıp alır bir 2.5 TDI paşa paşa sürerim ama bu araçtan kopamıyorum,hem çok temiz olması hem de aksesuarı modifiyesiydi vs, bende manevi bir değeri var. Kaldı ki benim turbo uygulamasının maliyeti çok düşük. Pompa hariç parçaları çıkma alırsam ,parçaların fiyatı 800 TL'yi buluyor.

Regülatör işine gelince; bu fotoğrafta ki pompanın üstünde ki kubbe şeklinde ki şey LDA manifold basınç kompansatörü oluyor Turbonun bastığı havaya göre yakıt akışını düzenleyen bir aparat.




Şimdi aşağıda ki web sitesinde de uygulaması yapılmış bir araç var. Daha sonradan bu araca intercooler'da ilave edildi.
Volkswagen Westfalia California Coach Transporter T4 - Bully - Eurovan - Transporter quarter generation camping car - Camper
« Son Düzenleme: 31 Mart 2011, 11:13:41 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı cyber34

  • İleti: 918
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #9 : 11 Nisan 2011, 13:39:27 »
golf lerin 1-2-3 kasalarının turbolu benzinlisi var mı?
dizellerin turbosu benzinliye uymaz sanırım.

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #10 : 11 Nisan 2011, 13:58:57 »
golf lerin 1-2-3 kasalarının turbolu benzinlisi var mı?
dizellerin turbosu benzinliye uymaz sanırım.
1-2-3 te görmedim orj olanı ama sonradan uygulama olabilir
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #11 : 11 Nisan 2011, 14:05:25 »
Golf'cü arkadaşlar daha iyi bilir ama benim bildiğim Golf 4'den aşağı bütün kasalar atmosferik motor. Golf 4 GTI'ların 1.8 T modeli var.Aynı motor Passat'larda da kullanılıyor. Onun turbosunu kullanabilirsiniz. Yalnız siz hangi araca turbo uygulaması yapacaksınız?

Eğer bir Golf'ü turbolamayı düşünüyorsanız A-Z'ye herşeyi custom olacak. Manifoltları filan.Çünkü ona uyan bir manifold bulabileceğinizi sanmıyorum.Ayrıca benzin pompası da değişilecek.

Tabi benzinli araç kullanıcılarının turbo uygulaması ile dizel araç kullanıcılarının turbo uygulamasında ki mantık çok farklı. Benzinli araç kullanıcıları genelde çok yüksek güçlere ulaşmak için turbo uygulamasını düşünüyor.Bunun içinde kol,piston vs komple değişmesi gerekiyor, çünkü o kadar basıncı benzinli bir motor kaldıramaz. Dizel turbo uygulamalarında ise amaç düşük bir basınçla yakıt-hava tutuşma oranını iyileştirmek.Yanmayı daha verimli hale getirmek. Bunun içinde düşük turbo basınçları yeterli oluyor.Zaten dizel kullanıcıları da araçlarından bir Impreza STX performansını beklemiyorlar. Dizelde ki kol,piston benzinliye göre çok daha dayanıklı olduğu için doğru yapılan turbo uygulamalarında sorun yaşanmıyor.

Çevrimdışı BBs

  • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #12 : 22 Nisan 2011, 17:58:36 »
nizam kardeş  ulaşmak zor sana :) telefon numaranı yazarsan bi onu hakkında telde görüşmek isterim yada bana 0535 761 95 20 den çağrı at ben ararım seni  saygılarımla Murat AYVAZ

Çevrimdışı golf86

  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
Ynt: Turbo uygulması
« Yanıtla #13 : 11 Mayıs 2011, 23:29:42 »
beyler bn daha öncede sormuştum ust kapagın turbo dısel kapak oplması lazım gıbı bışey sölemıştınız bnm arac benzınlıymış ust sılındırı çıkarıp dısel sılındır kapagı koymuşlar ve turbo dısel sılındır kapagı nerden anladın dersen contayı degiştırdım ve
conta alırken adamlar bu araç turbo dısel çunku göturdugum numune conta turbo dısel contası dedıler ben pekı şuanda aracıma turbo takmka ıstesem yapmam gereken nedıre bı manıfolt ve turbo mu almak yada yıne bırsuru şeymı ?