Gönderen Konu: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !  (Okunma sayısı 17718 defa)

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Merhabalar 1998 model 1.6 comfort aracımla ilgili bir sorunum var. Aracım düşük devirlerde biraz geç toparlıyor hızını. Ancak belli bi devirin üstünde rahatlıyor. Ama bunun bi standardı yok bazen yüksek devirlerde de bu sorunu yaşıyorum. Gaz pedalı biraz geç tepki veriyor anlayacağınız. seyir halindeyken herhangi bir tekleme yok ancak sanki bana motor nefes alamıyormuş gibi geliyor. devirleri rahat bi şekilde yemiyor. çekişten düşüyor. bazen de bu sorular tamamen yok oluyor ve araba devirleri su gibi içiyor. Arabada değişen parçaları söyleyeyim. Bujiler buji kabloları filitreler yeni. boğaz kelebeği 2006 yılında yenilendi ve en son 4 000 km önce temizlendi. sanki hava akışmetresi sorunu olabilir düşüncesindeyim ama bi işlem yapmadım bu konuda henüz. katalizörün tıkalı olması yada lamda sensörleriyle bir ilgisi olabilir mi diye de düşündüm ama tam olarak teşhis edemedim. ha bu arada araçta landirenzo lpg sistemi var ancak sorun o değil çünkü bu sorunu benzinde de lpg de de yapıyor. fikirlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.
« Son Düzenleme: 31 Mart 2011, 12:02:15 Gönderen: mehmetcevahir »

Logged

Çevrimdışı barthez

  • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük devirlerde geç toparlanma!
« Yanıtla #1 : 31 Mart 2011, 12:05:31 »
akışmetre veya katalizör  gözüküyor gibi arabayı cihaza bağlayıp akışmetreyi söküp würth' ün spreyi
ile temizleyip cihazdan bir kontrolünü yaptır eğer programda  ideal değerleri veriyorsa yola devam
vermiyorsa akışmetre değişecek ha birde golf 3 teki ataklığı golf 4 'de bekleme 1,6 motorda hava akışmetre
çok yüksek değil benim 1,8 de servis fiyatı 450 tl deyince sinirlerim bozulmuştu :D
golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !
« Yanıtla #2 : 31 Mart 2011, 13:14:01 »
akışmetre veya katalizör  gözüküyor gibi arabayı cihaza bağlayıp akışmetreyi söküp würth' ün spreyi
ile temizleyip cihazdan bir kontrolünü yaptır eğer programda  ideal değerleri veriyorsa yola devam
vermiyorsa akışmetre değişecek ha birde golf 3 teki ataklığı golf 4 'de bekleme 1,6 motorda hava akışmetre
çok yüksek değil benim 1,8 de servis fiyatı 450 tl deyince sinirlerim bozulmuştu :D

evet golf 3 teki ataklık gerçekten yok arabada. artık beklemiyorum da zaten  ;) ama baya baya çekişten düşmesi sinir bozucu oluyor. akışmetreyi hafta sonu söküp temizleyecem inşallah sorunu çözer ama çözmezse akışmetre fiyatı gerçekten çok yüksek ben de sormuştum. yalnız akışmetre için önce balata temizleyici almam lazım sanırım. gerçi WD-40 var ama onunla temizlemenin doğru olacağını düşünmüyorum zira WD-40 yağlayıcı özelliğe sahip akışmetrenin rezistanslarını sarabilir. bu arada WD-40 ın abartıldığı kadar iyi bir ürün olmadığını da gördüm söylemeden geçemedim. :) yorum için teşekkürler.

Çevrimdışı barthez

  • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !
« Yanıtla #3 : 31 Mart 2011, 13:55:21 »
mehmet hocam tek başına temizleme işine girme temizlemeyi yapıp arabayı cihaza bağlayıp
motor benzinde çalışırken ki tepkilere bakıp ayarlanması gerekiyor örn.devir kesiciye nerde
giriyor benim tamircide laptop vardı ordan kurcalayıp duruyordu en son dediği benim araç
için abi şimdilik eski halinden iyi oldu böyle idare et eğer kötüleşirse mecbur yenisini alıcağız
5000 km oldu şimdilik çekiş iyi birde bu arabalar şunu öğretti bana 100.000 km civarı aldığın
ikinci elde  otomobil firmalarının kurmuş olduğu tuzaklar ortaya çıkıyor (triger sistemi,hava akışmetre
tıkanan katalizör bilumum bozulma ihtimali olan elektronik sensörler ön takımda yer alan aks sisteminin
su koyvermesi vb birçok şey o yüzden ikinci el bir otomobille gezmek harbiden sinirleri sağlam sanayide
çevresi ve itibarı olan zengin adam işi :)

golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !
« Yanıtla #4 : 31 Mart 2011, 14:02:01 »
mehmet hocam tek başına temizleme işine girme temizlemeyi yapıp arabayı cihaza bağlayıp
motor benzinde çalışırken ki tepkilere bakıp ayarlanması gerekiyor örn.devir kesiciye nerde
giriyor benim tamircide laptop vardı ordan kurcalayıp duruyordu en son dediği benim araç
için abi şimdilik eski halinden iyi oldu böyle idare et eğer kötüleşirse mecbur yenisini alıcağız
5000 km oldu şimdilik çekiş iyi birde bu arabalar şunu öğretti bana 100.000 km civarı aldığın
ikinci elde  otomobil firmalarının kurmuş olduğu tuzaklar ortaya çıkıyor (triger sistemi,hava akışmetre
tıkanan katalizör bilumum bozulma ihtimali olan elektronik sensörler ön takımda yer alan aks sisteminin
su koyvermesi vb birçok şey o yüzden ikinci el bir otomobille gezmek harbiden sinirleri sağlam sanayide
çevresi ve itibarı olan zengin adam işi :)



abi çok mali yazdın he :) tekstil ürünleri belirli ömürlere sahip değil mi insan oğluda belli yaştan sonra su koyverme yapıyor maliyet olmadan muhasebe olur mu abi :D
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı barthez

  • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !
« Yanıtla #5 : 31 Mart 2011, 14:15:39 »
nizam burda toyotanın fabrikası var sakaryanın yarısına yakın toyota kullanıyor yakın bir iş arkadaşımda efsane kasa dediğimiz
rahmetli sabancının üretmiş olduğu araba var inan arabalar bozulmuyor kullanıcıları üzmüyor vw olupta
motoru yağ eksilmeyeni yoktur arkadaşın arabada (1996 corolla ) yağın zamanı gelmiş yağda gram eksiltme
yok diğer arkadaşta jetta var sıfır araba 14.500 km de baktık 750 gr yağ eksiltmiş şunu diyeceğim kafanı
bozmayacak arabalar mercedes ve toyota benim gözümde vw 3 numara sebebi ise ilk sahibi sen olucan 100.000
km oldumu satıcan  onun haricinde yolda konforlu ve tok arabadır ama bakımında orjinal parça veya orjinal ayar
ister tutturamadınmı hadi kolay gele  :) (şu buluşmaya gelde azcık sarayım sana ) :D
golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !
« Yanıtla #6 : 31 Mart 2011, 14:17:06 »
mehmet hocam tek başına temizleme işine girme temizlemeyi yapıp arabayı cihaza bağlayıp
motor benzinde çalışırken ki tepkilere bakıp ayarlanması gerekiyor örn.devir kesiciye nerde
giriyor benim tamircide laptop vardı ordan kurcalayıp duruyordu en son dediği benim araç
için abi şimdilik eski halinden iyi oldu böyle idare et eğer kötüleşirse mecbur yenisini alıcağız
5000 km oldu şimdilik çekiş iyi birde bu arabalar şunu öğretti bana 100.000 km civarı aldığın
ikinci elde  otomobil firmalarının kurmuş olduğu tuzaklar ortaya çıkıyor (triger sistemi,hava akışmetre
tıkanan katalizör bilumum bozulma ihtimali olan elektronik sensörler ön takımda yer alan aks sisteminin
su koyvermesi vb birçok şey o yüzden ikinci el bir otomobille gezmek harbiden sinirleri sağlam sanayide
çevresi ve itibarı olan zengin adam işi :)



açıkçası buralardaki ustalara dahi kendime güvendiğimden daha çok güvenmiyorum. buna yetkili servis ustaları da dahil. yapılan ayarlamalar sanırım bu akışmetrenin sökülüp takılmasıyla ortaya çıkabilecek sorunlardan kaynaklanmıyor. bilmiyorum doğru mu anladım. kendi denemelerimde 6500 devirde devir kesicinin devreye girdiğini gördüm. neyseki ağır bakımlarını benden önceki sahibi sağolsun halletmiş. faturalarda hepsinin değiştirilmiş olduğunu gördüm. ama dediğin gibi 13 yaşındaki bir araba için artık yavaş yavaş masrafların başlaması artık normal bir durum. bunda da işe firmaların ince hesapları giriyor gerçekten.  :)

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !
« Yanıtla #7 : 31 Mart 2011, 14:19:50 »
nizam burda toyotanın fabrikası var sakaryanın yarısına yakın toyota kullanıyor yakın bir iş arkadaşımda efsane kasa dediğimiz
rahmetli sabancının üretmiş olduğu araba var inan arabalar bozulmuyor kullanıcıları üzmüyor vw olupta
motoru yağ eksilmeyeni yoktur arkadaşın arabada (1996 corolla ) yağın zamanı gelmiş yağda gram eksiltme
yok diğer arkadaşta jetta var sıfır araba 14.500 km de baktık 750 gr yağ eksiltmiş şunu diyeceğim kafanı
bozmayacak arabalar mercedes ve toyota benim gözümde vw 3 numara sebebi ise ilk sahibi sen olucan 100.000
km oldumu satıcan  onun haricinde yolda konforlu ve tok arabadır ama bakımında orjinal parça veya orjinal ayar
ister tutturamadınmı hadi kolay gele  :) (şu buluşmaya gelde azcık sarayım sana ) :D


japon arabalarına bu konuda gerçekten güvenilebiliyor. özellikle motor ve şanzuman konusunda sorunsuz araçları var.

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !
« Yanıtla #8 : 31 Mart 2011, 14:22:27 »
(şu buluşmaya gelde azcık sarayım sana ) :D


bir hafta sonra olsa kesin gelirim hatta bir gün önceden eşimle gelme planlarımız vardı bir iyilik yapın bana sonra istediğin gibi sar abi :)
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı serhat

  • İleti: 1228
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !
« Yanıtla #9 : 01 Nisan 2011, 23:14:39 »
bizim araba neden yağ eksiltmiyo kullanımla ilgili bişey o sen sürekli sıkıştırırsan motorunu yada ölü kullanırsan eksiltir ;)
WOLFSBURG STYLE ;)

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !
« Yanıtla #10 : 02 Nisan 2011, 11:57:43 »
kitapçıkta bu yağ eksiltmenin bir noktaya kadar normal olduğu belirtilmiş, niye sorunmuş gibi algılanıyor.  :)

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !
« Yanıtla #11 : 02 Nisan 2011, 13:24:09 »
nizam burda toyotanın fabrikası var sakaryanın yarısına yakın toyota kullanıyor yakın bir iş arkadaşımda efsane kasa dediğimiz
rahmetli sabancının üretmiş olduğu araba var inan arabalar bozulmuyor kullanıcıları üzmüyor vw olupta
motoru yağ eksilmeyeni yoktur arkadaşın arabada (1996 corolla ) yağın zamanı gelmiş yağda gram eksiltme
yok diğer arkadaşta jetta var sıfır araba 14.500 km de baktık 750 gr yağ eksiltmiş şunu diyeceğim kafanı
bozmayacak arabalar mercedes ve toyota benim gözümde vw 3 numara sebebi ise ilk sahibi sen olucan 100.000
km oldumu satıcan  onun haricinde yolda konforlu ve tok arabadır ama bakımında orjinal parça veya orjinal ayar
ister tutturamadınmı hadi kolay gele  :) (şu buluşmaya gelde azcık sarayım sana ) :D

Şu eski toyotalar konusunda yerden göğe kadar haklısınız, o zaman o araçların muadili rakip üretilmediğinden daha sonra toyota kaliteyi düşürerek-bilerek- yeni corollalar üretti diye duymuştum, doğru demekki. Bir arkadaşımın babasında 680 bin km yi gözümle gördüm, ister inan ister inanma normal bakımları dışında motoruna dokunulmadı daha demişti. Maalesef biraz da titiz bir kullanıcıysanız vw grubu 100 bin km den sonra sanayinin yollarını aşındırmaya başlıyo..

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !
« Yanıtla #12 : 02 Nisan 2011, 13:29:25 »
Tabi mercedes kullanmadığımdan yorum yapamayacağım ama hep aklımda var iyi bir mercedes alıp 20 yıl araba mevzusunu kapatsam mı diye? Sanayiye gidiyorum, usta tayfasının hepsi 20 yaşında mersedese biniyo da sıfır km  başka markaya binmiyo  ???

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Ynt: Düşük ya da yüksek devirlerde geç toparlanma !
« Yanıtla #13 : 03 Nisan 2011, 19:44:40 »
konu dağılmış ama ben kaldığım yerden devam edeyim. bu gün hava akışmetresini söktüm ama zaten temizdi. bir servise gittim değerlerine baktırdım değerlerinde bir sorun yok dedi. bilmiyorum normal mi ama rolantide 0.86 g/m gibi bişiler gösteriyordu. usta en az 72 olması gerektiğini söyledi. ancak lambda sensörü hata verdi onu da sildi. benim merak ettiğim konu lambda sesörünün benzinde ne tür sorunlara neden olduğunu biliyoruz lpg de herhangi bir performans sorununa neden olup olmadığı konusu ise mechul. çok araştırdığım halde lambda sensörünün lpg de araçlarda devreden çıktığını  devirlere göre hava yakıt karışımını lpg nin kendi ecusunun önceden tanımlı değerlerle belirlediğini söyleyenler olduğu gibi bunun tam tersini yani lpg ecusunun hava yakıt karışımını ayarlamak için gerekli bilgileri arabanın kendi ecusundan aldığını dolayısı ile de lambda nın arabanın beynine gönderdiği bilgilerin lpg için de önemli olduğunu söyleyenler de var. konu hakkında ayrıntılı teknik bilgiye nerden ulaşılabileceğini ise bir türlü bulamadım. zira lpg montajı yapan firmalar bile bu konuda yeterince teknik bilgiye sahip değil. :t