Gönderen Konu: Kaporta Sorunlarım  (Okunma sayısı 8168 defa)

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Kaporta Sorunlarım
« : 15 Ağustos 2011, 00:45:30 »
Sevgili abilerim ve arkadaşlarım öncelikle selamlar :) Yaklaşık 4,5 aydır Golf4 sahibiyiz.Abimle beraber öğrenci olmamız sebebiyle ucuz fiyatlı bir araç aldık.Şimdi mümkünse kaporta sorunlarıyla ilgilenmeyi düşünüyorum çünkü boya olarak rezalet bi durumda.Bazı ufak tefek göçükleri falan da var ama onları şimdilik ikinci plana itiyorum mali sorunlar nedeniyle  :(. Aracı aldığımız zaman boyasında bazı yüzeysel lekeler ile çizikler ve her iki tarafında derin anahtar çizikleri mevcuttu.Aldıktan sonra bir oto yıkamacıda iç detaylı temizlik ve pasta-cila yaptırdık.Yüzeysel lekeler ve çizikler kayboldu.Diğer çiziklerde de azalma mevcut.Fakat kaportada hala çakıltaşı büyüklüğünde birkaç leke ile derin anahtar çizikleri mevcut.Aracımız sedefli grafit mavi renginde.Boyayı çok kötü gösteriyor bu sorunlar.Ayrıca boya çok soluk duruyor ve parlamıyor.

1)Sizce kendim tekrar pasta-cila yapsam bir yararı olur mu?kendim becerebilir miyim sorunsuz olarak?19 yaşındayım çünkü tecrübe yok bu konuda :(
2)http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=10539 internette böyle bir paylaşım buldum.Sizce denemeye değer mi?Bu riske girilir mi?Boyayı hepten rezil edebiliriz çünkü?
3)"Çiziği kürdan yardımıyla yavaşça birkaç kat rötuş boyasıyla doldurup üstüne pasta yap"gibi bir yorum okumuştum biryerde.Sizce iş görür mü?
4)Piyasadaki çizikgiderici kalemlerin işe yaradığını söyleyenler de var tam tersine hiçbir etkisinin olmadığını söyleyenler de.Sizce bir yararı var mı?Kullananlar var mı aramızda?Anahtar çiziği baya derin.
5)Yoksa bütün bunlar çözüm değil diyerek direk boyayı parlatmak için sadece cila mı yapayım?Önereceğiniz bir cila markası var mı?

Şimdiden herkese çok teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: 15 Ağustos 2011, 00:47:23 Gönderen: ilGhiNC »
CRAFTER TDI 163 ps

Logged

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #1 : 15 Ağustos 2011, 01:07:25 »
1- Pasta aşındırıcı bir üründür. Boyanın üst kısmındaki çizikli katmanı birazcık incelterek alttaki pürüzsüz yüzeye ulaşırsın. Ahşap zımparalamak gibi düşün. Çok sık pasta yapılması önerilmez çünkü boyan incelir her seferinde. Bilen biriyle yapmanda fayda var boyayı iyice rezil edebilirsin. Ben yılda 2 kez kendim yaparım. Boyanın durumu çok önemli. Boya zaten inceldiyse vernikli katman iyice gider ve kaş yaparken göz çıkar. Sen detaylı resimleri koy ona göre bir yorum yapalım.
2- Güzel bir uygulama ama o aracın boyası gayet kalın duruyor ve profesyonel bir şekilde uygulanması gereken bir işleme benziyor. Sizin boyanız zaten soluk duruyorsa vernik azalmıştır bence daha fazla aşındırmayın pastada yapmayın zımparada.
3- iş görebilir pastayı yaparken dikkat et sadece.
4-Kullanmadım ama işe yarıyacağını sanmıyorum.
5-Cila olarak turtle wax yada mequiar's kullan
Turtle wax ürünlerini buradan indirimli alabilirsin sittedeki reklamda nasıl alabileceğini anlatıyor.http://www.pratikbakim.com/
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #2 : 15 Ağustos 2011, 01:23:55 »
Okan abi aracın komple bir fotosu var koyabilirim ama çok yardımcı olur mu bilmem
CRAFTER TDI 163 ps

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #3 : 15 Ağustos 2011, 01:36:51 »
« Son Düzenleme: 15 Ağustos 2011, 01:42:23 Gönderen: ilGhiNC »
CRAFTER TDI 163 ps

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #4 : 15 Ağustos 2011, 10:18:04 »
Hocam bu fotodan birşey söyliyemem boyanın durumu pek belli değil. Ama dediğin gibi soluk duruyorsa vernik azaldığı içindir diye düşünüyorum.
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #5 : 15 Ağustos 2011, 11:10:19 »
Nasıl bir foto lazım?Ona göre çekeyim paylaşayım?
CRAFTER TDI 163 ps

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #6 : 15 Ağustos 2011, 11:19:45 »
gölgede lokal olarak fotoları çek
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı serhat

  • İleti: 1228
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #7 : 15 Ağustos 2011, 18:56:01 »
akrilik esaslı parlak vernik attır komple(yada soluk yerlere) metalik boyalı arabaların verniği boyaya dolgunluk ve canlılık katar ondan sonra hafif bi pasta cila ve profesyonel bi boya koruma yaptırırsan boyan canlı sıfır araba boyası gibi olur (usta iyi olmalı yapan) canlılık konusunu geçtik boyanın kalkmış olduğu çizikler derinliğine göre macunlada kapatılıp boyanması gerekebilir yada lokallede yapılabilir ama görmek gerek işte paslanma oksitlenme gibi durumlar varsa bazı bölgelerde bunları onartmadan sakın ne vernik attır nede lokal boyamaya gir biraz masraflı olabilir ama yüzeysel lekeleri ise pasta zımparası ile yok edebilrsin ama bak bu dediğim işlemler özen ve ustalık gerektiren işler sıradan biri yaptım der yapar paranıda yer iki gün sonra lekeler çıkar ortaya o kürdanla doldurma işine geline dediklerimi yaptırmaya gittiğinde ustaya dersin bi tüp aracın renginde boya hazırlar orda ustayla birlikte ince fırça yardımıyla doldurursunuz ama daha araca hiç bi işlem yapmadan sonra o fazla boyaları pasta zımparası işlemi uygulanırken lekelere onlarda hafif hafif pasta zımparasıyla alınır daha sağlıklı olur ve belirgin olmaz  ta olarak hangi semttesin daha yararlı usta önerisi yapılır tahmni bu işlemler 1000-1500tl gibi bişey yer daha azda olabilir tabi ama ustanın insiyatifi :) hayrlı olsun buarada
WOLFSBURG STYLE ;)

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #8 : 15 Ağustos 2011, 19:52:50 »
akrilik esaslı parlak vernik attır komple(yada soluk yerlere) metalik boyalı arabaların verniği boyaya dolgunluk ve canlılık katar ondan sonra hafif bi pasta cila ve profesyonel bi boya koruma yaptırırsan boyan canlı sıfır araba boyası gibi olur (usta iyi olmalı yapan) canlılık konusunu geçtik boyanın kalkmış olduğu çizikler derinliğine göre macunlada kapatılıp boyanması gerekebilir yada lokallede yapılabilir ama görmek gerek işte paslanma oksitlenme gibi durumlar varsa bazı bölgelerde bunları onartmadan sakın ne vernik attır nede lokal boyamaya gir biraz masraflı olabilir ama yüzeysel lekeleri ise pasta zımparası ile yok edebilrsin ama bak bu dediğim işlemler özen ve ustalık gerektiren işler sıradan biri yaptım der yapar paranıda yer iki gün sonra lekeler çıkar ortaya o kürdanla doldurma işine geline dediklerimi yaptırmaya gittiğinde ustaya dersin bi tüp aracın renginde boya hazırlar orda ustayla birlikte ince fırça yardımıyla doldurursunuz ama daha araca hiç bi işlem yapmadan sonra o fazla boyaları pasta zımparası işlemi uygulanırken lekelere onlarda hafif hafif pasta zımparasıyla alınır daha sağlıklı olur ve belirgin olmaz  ta olarak hangi semttesin daha yararlı usta önerisi yapılır tahmni bu işlemler 1000-1500tl gibi bişey yer daha azda olabilir tabi ama ustanın insiyatifi :) hayrlı olsun buarada

Güzel söylemişsin fakat bütün bunları yaptırana kadar 300-500 fazla verip komple boyatsa daha sağlıklı olmazmı :D
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı serhat

  • İleti: 1228
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #9 : 15 Ağustos 2011, 19:58:25 »
 :D :D oda geçerli gerekirse yapılmalı bi yöntem fakat  komple boyada yakından bakınca boyandığı belli oluyoki bunu en çok belli etcek renge sahip araç ve komple boyanmış araçmı satarken daha çok değer kaybeder yoksa vernikmi bide insanın soğuma kısmı var arabadan komple boyalı filan diye ama dediklerimi yaparsa emin ol çok sağlıklı ve komple boyadan daha güzel bi sonuç alır dediğim vernik gerçekten çok güzel sonuçlar veriyo :)
WOLFSBURG STYLE ;)

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #10 : 15 Ağustos 2011, 20:56:42 »
lokal yapılan bölgelerde illaki ton farkı olucak ama bence aracın boyaya girmedem boyanırken boyandıktan sora fotolarını çeksin atsın bi flasha satcağı zaman hediye eder :D
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı serhat

  • İleti: 1228
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #11 : 15 Ağustos 2011, 21:18:09 »
gerçekten boyayı hakkıyla yapan yerler var tabi fiyatıda tuzlu mesela hazırlanan karışımı önce başka bi yerde deniyolar ertesi gün araçla deneme boyasının rengine bakıyolar ona göre araca uyguluyolar iyi bi ustada yaptır en azında araca bakınca ton farkı batmasın göze okanın dediği doğru ;)
WOLFSBURG STYLE ;)

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #12 : 16 Ağustos 2011, 02:30:37 »
Arkadaşlar araç zaten önceden kazalı ve komple boyalı.Lokal boya işine de girmek istemiyorum.Parasal sıkıntılar  :( ben sadece kendim ne yapabilirim diye sormuştum  :)
CRAFTER TDI 163 ps

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kaporta Sorunlarım
« Yanıtla #13 : 16 Ağustos 2011, 09:38:16 »
turtle wax cila al onu uygula orjinal boya değilse pasta olayına girme
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması