Gönderen Konu: Polomun sorunları ve ilk konum  (Okunma sayısı 13560 defa)

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polomun sorunları ve ilk konum
« Yanıtla #28 : 10 Aralık 2011, 17:37:09 »
yho
Yok söylediğiniz sorunlar bende mevcut değil boğaz kelebeğinide kendim temizlerim. Bu gün bi tamirciye gidip baktıracağım

En iyisi dediğiniz gibi ustaya gösterip baktırmak :)

Logged

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Polomun sorunları ve ilk konum
« Yanıtla #29 : 10 Aralık 2011, 20:21:15 »
En iyisi dediğiniz gibi ustaya gösterip baktırmak :)

Hocam bu gün birine gösterdim hiç şaşırmadım sonuç : Anlamadı

Ama bana bir fikir verdi boğaz kelebeği normalde gaza basınca açılıyor fakat motor kompresyonda iken gaza basakenki kadar açılmıyor ya normalde acaba benim kelebek kendi kendine açılığ kapanıyormıu kelebektemi sorun var?
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polomun sorunları ve ilk konum
« Yanıtla #30 : 10 Aralık 2011, 21:19:07 »
Hocam bu gün birine gösterdim hiç şaşırmadım sonuç : Anlamadı

Ama bana bir fikir verdi boğaz kelebeği normalde gaza basınca açılıyor fakat motor kompresyonda iken gaza basakenki kadar açılmıyor ya normalde acaba benim kelebek kendi kendine açılığ kapanıyormıu kelebektemi sorun var?

Boğaz kelebeği rolantiyi düzeltmek, soğukken motorun yüksek devirde çalışması, yolda giderken debriyaja bastığınızda aracın stop etmemesi için açılıp kapanarak kendini ayarlar. Ama öyle çok açma yada tam anlamıyla açılıp kapanması vs değil milimetrelik şekilde. Bu bile devirin yükselip alçalmasına yeter. Motor kompresyondayken kelebek çok çok az açılıp kapansa bile bu bizim arabalarda bir anda atılıp sonra geri çekilmesine yol açıyor. Eğer kelebektense sorun budur. Anlamanın bir yolu bilgisayara bağlayıp hata verip vermediğine, adaptasyon kabul edip etmediğine  bakmak. Ama kelebekte olmayabilir. Daha önceden silkeleme problemini okudmuştum bu forumdan sanırım. Bir göz atıyım bulabilirsem tekrar yazarım.

Edit: İşe yarar birşey bulamadım maalesef. Ateşleme sisteminden kaynaklanıyor da olabilirmiş anladığım kadarıyla.
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2011, 21:28:40 Gönderen: atego »

Çevrimdışı TheMuxxo

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polomun sorunları ve ilk konum
« Yanıtla #31 : 10 Aralık 2011, 23:09:07 »
arkadaşlar öncelikle herkese yazdıkları için teşekkür ederim bu site sayesinde arabam hakkında az çok bir bilgi sahibi oldum.

bende 3 aylık 98 polo kullanıcısıyım. bu benim ilk arabam gördüğüm kadarıyla genelde aynı problemleri yaşıyoruz

2. vitesde iken aynı silkilenmeyi bende de var fakat sık vites değiştirmek ve cok sık dur-kalk lar yaptıgım zamanlarda oluyor

sizden bi akıl almak istiyorum ben hem afyon a hem de eskişehir e yakın bir ilçede ikamet ediyorum sizce servise götürmek için eskişehire mi gitsem afyona mı ? iki şehre de yabancıyım, vw servislerine de yabancıyım sadece arabayı kontrol ettirmeye ne kadar üçret alırlar.
yani parasında değilim ama herkes gibi arabaya canımızı teslim ediyorum yine de herkes gibi üçkağıda gelmek istemem diye sordum

teşekkürler

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polomun sorunları ve ilk konum
« Yanıtla #32 : 10 Aralık 2011, 23:36:36 »
arkadaşlar öncelikle herkese yazdıkları için teşekkür ederim bu site sayesinde arabam hakkında az çok bir bilgi sahibi oldum.

bende 3 aylık 98 polo kullanıcısıyım. bu benim ilk arabam gördüğüm kadarıyla genelde aynı problemleri yaşıyoruz

2. vitesde iken aynı silkilenmeyi bende de var fakat sık vites değiştirmek ve cok sık dur-kalk lar yaptıgım zamanlarda oluyor

sizden bi akıl almak istiyorum ben hem afyon a hem de eskişehir e yakın bir ilçede ikamet ediyorum sizce servise götürmek için eskişehire mi gitsem afyona mı ? iki şehre de yabancıyım, vw servislerine de yabancıyım sadece arabayı kontrol ettirmeye ne kadar üçret alırlar.
yani parasında değilim ama herkes gibi arabaya canımızı teslim ediyorum yine de herkes gibi üçkağıda gelmek istemem diye sordum

teşekkürler

Servis olarak iki şehir içinde pek fikrim yok ama onların kontrol olarak dedikleri tek şey bilgisayara bağlayıp hata kodu olup olmadığına bakmak. Belirli bir şikayetle gitmezseniz sadece bilgisayara bakıp ona göre davranırlar. Ha boğaz kelebeğiyse hata kodundan ortaya çıkıyor genelde. Ama başka birşey ise nasıl bir yol izlerler bilmiyorum. Siz herhangi bir serviste ya da ustada sadece hata koduna baktırın bilgisayara bağlatıp. Eğer hata kodu çıkarsa kodları aklınızda tutun, ve hataları sildirin. İnternette ne olduğu yazıyor kodların hepsinin. Bulamazsanız yardımcı olmaya çalışırım ben de.

Çevrimdışı hakan_umit61

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polomun sorunları ve ilk konum
« Yanıtla #33 : 18 Ocak 2012, 21:35:19 »
Silkelenme sorunu yaşayanlar polo  6n kullanıcısıyım.3000 devire geldiğinde yaşadığım silkenlenme sorunumu değiştirmedik parça kalmadı kelebek boğazı benzin poöpası distribitör ve kapağı buji ve kabloları çözülmedi vs...En sonunda oksijen sensörü değiştirildiğinde arba düzeldi.Bilginize.....

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Polomun sorunları ve ilk konum
« Yanıtla #34 : 18 Ocak 2012, 22:01:46 »
Silkelenme sorunu yaşayanlar polo  6n kullanıcısıyım.3000 devire geldiğinde yaşadığım silkenlenme sorunumu değiştirmedik parça kalmadı kelebek boğazı benzin poöpası distribitör ve kapağı buji ve kabloları çözülmedi vs...En sonunda oksijen sensörü değiştirildiğinde arba düzeldi.Bilginize.....

Hocam lambdayımı kastediyorsunuz?
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.